• livet leker

Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...

Tidigare var hon fullt frisk, hon var knappt förkyld. Vid 3 års ålder bestämde vi att hon skulle få sin första vaccination, (rent stelkramp) 10 dagar efter fick hon hög feber, diarre, tarmarna var inflammerade mm mm mm. Under sjukhustiden kliade läkarna sig i huvudet, aldrig nån sett något liknande. Ännu mer förbryllade var dom eftersom hon tidgare var kärnfrisk utan allergier osv.
    Man OP bort blindtarmen, men det va inte det problemet var..

Ingen kan ju såklart utesluta att det va vaccinet som gjorde henne så sjuk, säkert hade hon en obalans i magen innan, men vaccinet (det är en bakterie man sprutar in, tetanus) fick kanske hela systemet i gungning.

Nu är hon mycket bättre, ett år efter...

Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet.

Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom!
    Någon med vaccination blir det inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
    Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 20:53
    www.gt.se/nyheter/1.655331

• Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...
  • livet leker

Emy81

Om ni åker utomlans så kan man ta reda på vad som gäller för det landet. Det finns en bra bok man kan läsa den heter -friskare barn- av peter wilhelmsson, lycka till

• Bedhead

livet leker skrev 2009-05-22 21:59:12 följande:

Fru waran skrev 2009-05-22 21:46:54 följande:
    fel fel,dödsfallen var redan nere på nästinlill NOLL redan INNAN man införde vaccinering. Det är samhällsekonomiskt att vacc alla barn. Mässlingens krämmer mig inte ett dugg. Förr ansågs den som en ganska harmlös barnsjukdom. Och ska vi ut o resa i världen får vi ta redan på vad som gäller för det landet. jag skulle inte vilja att dom hade mässling i Afrika men i sverige har vi bra sjukvård OM det skulle behövas.
    Surprise: Världen har kommit till Sverige. Jag arbetar med flyktingar. Många av dem är polioskadade. Fövisso bevisligen inte döda, men rejält handikappade. Det är inget du önskar ditt barn.
  • Bedhead

livet leker skrev 2009-05-22 21:54:45 följande:

Man ser det man vill se, alla föräldrar som vittnar om att deras barn påverkats starkt av vaccinet, har dom fel då? Ska man inte lyssna på dom. Som min tjej ex OM hon nu blev sjuk av vaccient som Läkarna säger att det är mycket möjligt, MEN var finns dom bevisen?? Vi kommer aldrig få svar. Nå mer vaccin blir det inte. Fattar du att vi hör till mörkertalet?
    Jo, jag fattar att ni anser er vara drabbade av skador från vaccin. Det jag inte fattar är att om detta är en realitet är det djävligt konstigt att det inte finns ett enda forskningsresultat som stöder er tes.
  • Fru waran

livet leker skrev 2009-05-22 22:08:44 följande:

nej jag startade denna tråd för att vi var nära att mista våran dotter efter hennes första vaccinering. Jag vill komma i kontakt med likasinnade, såna som ifrågasätter o har erfarenhet av ämnet, jag har läst mycket men har mycket kvar att lära. Jag lämnar denna tråd då det inte ger något, käfta med folk som tycker man ska vaccinera bara för att "hålla sjukdomarna borta" Jag är inte intresserad av att dra mitt strå tills stacken!
    tråkigt, tur att majoriteten inte resonerar som du.
  • Fru waran

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
    Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...

Och de som verkligen dog för att de inte fick vaccin då?? Som nån tidigare sa, du kan inte bestämma vem som får skriva och inte. Drar du upp ett ämne i ett öppet forum med sånna här saker som skrämmer folk i onödan så får du väl räkna med att alla säger sitt.

• Emy81

livet leker skrev 2009-05-22 22:11:28 följande:

Emy81 Om ni åker utomlans så kan man ta reda på vad som gäller för det landet. Det finns en bra bok man kan läsa den heter -friskare barn- av peter wilhelmsson, lycka till
    Tck så mycke för svaren :) hoppas de går bar för din dotter och att hon inte får men av det senare i livet.
  • Siili
    Shoegirl skrev 2009-05-22 08:23:35 följande:
    Att tänka på när man beställer enskilda vacciner är att de ofta innehåller konserveringsmedel som inte "de vanliga" vaccinerna innehåller (då de går åt regelbundet) Ett vanligt konserveringsmedel för vaccin är ju kvicksilver (som förening då). Kan din dotter kanske reagerat på kvicksilvret (eller vad det nu var för konserveringsmedel)? Många reagerar på sådana gifter så det kan ha varit det som satte systemet i gungning. Vi kollade upp nämligen upp det i samband med att sonen skulle få sin första spruta och det skiljde en hel del mellan olika preparat. Vårt BVC var mycket förstående och hjälpte oss med all information.
    Jag tyckte det här inlägget var intressant, men det fick inget svar vad jag kan se. Så jag vill lyfta fram det igen.
  • Siili

livet leker skrev 2009-05-21 23:18:07 följande:

Socialstyrelsen skulle aldrig erkänna, dom bryr sig inte att ta reda på det. Lika lite som att erkänna att folk blivit kvicksilverförgiftade av deras amalgam dom godkänt en gång i tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Att inte ha hittat något vetenskapligt underlag till påståendet är väl inte samma sak som att inte erkänna?

Sedan kan man också läsa t.ex.:

"Studier av befolkningsgrupper har inte kunnat visa något sam- band mellan amalgamfyllningar och symtom eller sjukdomar, vilket dock inte utesluter att samband i enskilda fall skulle kunna förekomma. Ett antal fallrapporter där sådana samband antagits föreligga har också publicerats."

www.sos.se/sosfs/1991_6/1991_6.htm

Det är den senaste publikationen jag kan hitta.
  • Senap
    Siili skrev 2009-05-22 23:47:26 följande:
    livet leker skrev 2009-05-21 23:18:07 följande: Att inte ha hittat något vetenskapligt underlag till påståendet är väl inte samma sak som att inte erkänna? Sedan kan man också läsa t.ex.: "Studier av befolkningsgrupper har inte kunnat visa något sam- band mellan amalgamfyllningar och symtom eller sjukdomar, vilket dock inte utesluter att samband i enskilda fall skulle kunna förekomma. Ett antal fallrapporter där sådana samband antagits föreligga har också publicerats." www.sos.se/sosfs/1991_6/1991_6.htm Det är den senaste publikationen jag kan hitta.
    Nej, det stämmer. Det finns forskning som pekar på vaccinationsskador (som bland annat J. Swartz tar upp)
    Men forskning ger inte ja eller nej svar. Man pratar alltid om indikationer och olika teser som man sedan stärker eller falsifierar (om man tar Popper som metodexempel)

Sedan så väljer man "skola", alltså vilka teser som man anser mest troligt stämmer utifrån de belägg som finns. Den allmänna uppfattning är här att andelen skador från vaccin är försumbara och det är den som myndigheterna valt.
    Men genom att vaccinationsbeslutet ändå var ett samhällsekonomiskt beslut (går att läsa i riksdagens arkiv) så är det frivilligt och det finns även olika skolor i hur man ska ge vaccinationssprutorna.
    Det allmänna vaccinationsprogrammet är just allmänt - men det finns andra att välja på.  Vi i vår familj har valt ett alternativt mha BVC.
    My sugar is raw
Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...