• livet leker

Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...

Tidigare var hon fullt frisk, hon var knappt förkyld. Vid 3 års ålder bestämde vi att hon skulle få sin första vaccination, (rent stelkramp) 10 dagar efter fick hon hög feber, diarre, tarmarna var inflammerade mm mm mm. Under sjukhustiden kliade läkarna sig i huvudet, aldrig nån sett något liknande. Ännu mer förbryllade var dom eftersom hon tidgare var kärnfrisk utan allergier osv.
    Man OP bort blindtarmen, men det va inte det problemet var..

Ingen kan ju såklart utesluta att det va vaccinet som gjorde henne så sjuk, säkert hade hon en obalans i magen innan, men vaccinet (det är en bakterie man sprutar in, tetanus) fick kanske hela systemet i gungning.

Nu är hon mycket bättre, ett år efter...

Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet.

Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom!
    Någon med vaccination blir det inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
    Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 20:53
    www.gt.se/nyheter/1.655331

• Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...
  • xMALINx

Bara läst TS och sista sidan...

Våran son höll på att DÖ för att han inte blivit vaccinerad.

Finns även fall åt andra hållet och jag anser att det man kan vaccinera bort bör man göra.

ღ Jag har min åsikt, du har din ღ
  • livet leker
    I alla dessa anti-vaccinationstrådar undrar jag en sak: hur kommer det sig att antalet sk vaccinationsskador är ett mörkertal? Varför forskar ingen fram riktiga siffror? Uppenbarligen finns det ju en massa människor (åtminstone på fl) som anser att vaccin är skadligt eller tom dödligt. Det är ju jättekonstigt att ingen intresserar sig för detta. Eller kan det vara så att det har forskats och det har visat sig att ni har fel?
    Man ser det man vill se, alla föräldrar som vittnar om att deras barn påverkats starkt av vaccinet, har dom fel då? Ska man inte lyssna på dom. Som min tjej ex OM hon nu blev sjuk av vaccient som Läkarna säger att det är mycket möjligt, MEN var finns dom bevisen?? Vi kommer aldrig få svar. Nå mer vaccin blir det inte. Fattar du att vi hör till mörkertalet?
  • livet leker

Fru waran skrev 2009-05-22 21:46:54 följande:

livet leker skrev 2009-05-22 21:37:33 följande:
    Nä gissa varför vi inte har polio bland oss mer?? men bara för att vi har i sverige vaccinerar men alla länder i världen gör inte det. Polio finns i andra delar av världenwww.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/polio/Vi är duktiga på att vaccinera, därför tror de att om 10-20 år kommer den att vara utrotad. Men den hade inte vart det utan vaccin. Difteri finns i andra delar av världen. Fast ni kanske inte hade tänkt att era barn ska resa nån gång, då är det väl klart att ni kan avstå. Mässling är vanligt fortfarande. Pga de allvarliga komplikationer som mässlingen kan ge så är den tom anmälningspliktig.
    fel fel,dödsfallen var redan nere på nästinlill NOLL redan INNAN man införde vaccinering. Det är samhällsekonomiskt att vacc alla barn. Mässlingens krämmer mig inte ett dugg. Förr ansågs den som en ganska harmlös barnsjukdom. Och ska vi ut o resa i världen får vi ta redan på vad som gäller för det landet. jag skulle inte vilja att dom hade mässling i Afrika men i sverige har vi bra sjukvård OM det skulle behövas.
  • Fru waran

livet leker skrev 2009-05-22 21:59:12 följande:

Fru waran skrev 2009-05-22 21:46:54 följande: fel fel,dödsfallen var redan nere på nästinlill NOLL redan INNAN man införde vaccinering. Det är samhällsekonomiskt att vacc alla barn. Mässlingens krämmer mig inte ett dugg. Förr ansågs den som en ganska harmlös barnsjukdom. Och ska vi ut o resa i världen får vi ta redan på vad som gäller för det landet. jag skulle inte vilja att dom hade mässling i Afrika men i sverige har vi bra sjukvård OM det skulle behövas.
    ja, tänk vad bättre det var förr...
  • livet leker
    Tack!
    Finemang starta en egen tråd, här är vi som är skeptiska och ifrågasätter
  • vadskajaghetadå
    livet leker skrev 2009-05-22 21:54:45 följande:
    Man ser det man vill se, alla föräldrar som vittnar om att deras barn påverkats starkt av vaccinet, har dom fel då? Ska man inte lyssna på dom. Som min tjej ex OM hon nu blev sjuk av vaccient som Läkarna säger att det är mycket möjligt, MEN var finns dom bevisen?? Vi kommer aldrig få svar. Nå mer vaccin blir det inte. Fattar du att vi hör till mörkertalet?
    Nu var frågan inte ställd till mig, men det beror ju även på vad saken gäller?
    Jag tycker att alla borde anse att vaccin är viktigt, altså nåt man inte bara kan utesluta bara för att nån kanske berott på det.
    lika lite som att jag fortsättningsvis bör utesluta blodtransfusioner.
  • vadskajaghetadå
    livet leker skrev 2009-05-22 22:00:15 följande:
    Finemang starta en egen tråd, här är vi som är skeptiska och ifrågasätter
    Du kan inte bestämma det bara för att du startat tråden, vilka som får skriva beroende på vilken sida de tillhör.
  • livet leker

Fru waran skrev 2009-05-22 22:00:09 följande:

livet leker skrev 2009-05-22 21:59:12 följande:
    ja, tänk vad bättre det var förr...
    HAHA är du ironisk oxå?! Nej men INTE ALLT
  • Emy81

livet leker skrev 2009-05-20 22:23:56 följande:

Tidigare var hon fullt frisk, hon var knappt förkyld. Vid 3 års ålder bestämde vi att hon skulle få sin första vaccination, (rent stelkramp) 10 dagar efter fick hon hög feber, diarre, tarmarna var inflammerade mm mm mm. Under sjukhustiden kliade läkarna sig i huvudet, aldrig nån sett något liknande. Ännu mer förbryllade var dom eftersom hon tidgare var kärnfrisk utan allergier osv. Man OP bort blindtarmen, men det va inte det problemet var.. Ingen kan ju såklart utesluta att det va vaccinet som gjorde henne så sjuk, säkert hade hon en obalans i magen innan, men vaccinet (det är en bakterie man sprutar in, tetanus) fick kanske hela systemet i gungning. Nu är hon mycket bättre, ett år efter... Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet. Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom! Någon med vaccination blir det inte. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50 Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...
    Jag tycker att det är fruktansvärt otäckt! jag vill INTE att mitt barn ska bli en av de i mörkertalen. vet du var man kan hitta mer information om vaccinationerna om vad dom innehåller och så? jag skulle vilja veta vad som händer om jag inte vaccinerar mitt barn och vi åker utomlands tex.
  • livet leker

nej jag startade denna tråd för att vi var nära att mista våran dotter efter hennes första vaccinering. Jag vill komma i kontakt med likasinnade, såna som ifrågasätter o har erfarenhet av ämnet, jag har läst mycket men har mycket kvar att lära.

Jag lämnar denna tråd då det inte ger något, käfta med folk som tycker man ska vaccinera bara för att "hålla sjukdomarna borta" Jag är inte intresserad av att dra mitt strå tills stacken!

Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...