NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Vet ni, man kan vara stark och tuff även i prinsesskläder
Och mjuk och rar i coola Spidermankläder.
Det sitter inte i kläderna, ni vet.
Jag kan inte förstå att man ff diskuterar sånt här. Jag tycker det är jättelöjligt. Det är ingen nyhet att tjejer och killar har olika saker. Om man väljer att sätta på sin son en rosa klänning så vet man att man får ta konsekvensen. SKIT SAMMA! Ni kommer aldrig kunna ändra på det. Det är så i de flesta länder och kulturer och har varit så i alla år. Inget nytt under solen!
Vad skulle ni säga om er manliga arbetskamrat kom rosa klänning och tofsaro och glittriga ballerinaskor?
- Vad söt du är idag Lennart?
Vad är skillnaden? När ska vi pojkarna sluta med denna klädsel menar ni? Vid fem år? 12? Eller ska de dyka upp som Lennart i drag på jobbet och säga att mamma har alltid ansett att jag ska ha det jag tycker är fint?
Hajjar ni poängen?
Dorian Ertymexx skrev 2009-05-30 11:39:40 följande: