NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min lillasyster ÄLSKADE spindelmannen när hon var mindre. Var det fel av henne? NEJ! Hon bestämmer helt själv vad hon gillar och inte. Sen vad andra snorungar säger på dagis eller i skolan har vi lärt henne att strunta i. Hon vet att dem bara är avundsjuka, varför klankar man annars ner på varandra?
Är så trött på detta eviga inpräntande av VAD som definerar en kille och en tjej...
Vet inte hur många gånger jag fått kommentaren "vilken sööööt liten pojke du har" och syftat på min lilla TJEJ som för dagen har på sig blåa och bruna färger..
Jag visste inte att man MÅSTE vara kille för att ha blått på sig..Grrrr...Tydligen är man dum i huvudet för man inte vill klä sin dotter i rosa, rosa, rosa, med HelloKitty och glitter och volanger...Den dagen min dotter är stor nog att välja, då tänker jag naturligtvis lyssna på henne. Men som TS menar så förstörs den egna viljan när det finns för mycket "SÅ ska det vara"...*suck*