NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Oj, är det så illa i förskolan/lekis/fritids/skolor?
Vad folk är trångsynta och tyvärr tydligen lär sina barn samma sak.
Vår dotter leker med både typiska pojk och tjej leksaker (hon är 2 år och 3 mån) och vi har både tjej- och mer killaktiga kläder på henne.
När jag läser TS inlägg, förstår jag att man kan förvänta sig kommentarer framöver (vi har sluppit dem hittills).
Tråkigt att det ska vara så här i ett samhällle, att man antingen måste använda helt könsneutrala kläder/leksaker alt sätta in barnen i olika fack redan från födseln.
Idag har min lilla tjej på sig en tröja med en biiiiiil på...STACKARS henne va?...*asg*...Tänker gå mot strömmen så länge jag orkar...
Jo, jag lär MINA barn att folk att rätt att vara olika, men det kommer alltid finnas barn som inte lärt sig detta, så vill ts klä sin son som en tjej får hon dessvärre räkna med kommentarer från barn.
Jag tycker det är löjligt att sitta och säga att vi förstör hennes barn
Är väl ingen som uppfostrar sitt barn till att mobba... men genom att lära att det inte är ok att killen har Hello Kitty, eller tjejen har Byggare Bob... så lär vi ju barnen vad som INTE är ok... och barn är oftast inte sena med att påpeka sånt... och sen eskalerar det...