Inlägg från: trogentjur |Visa alla inlägg
  • trogentjur

NI förstör mitt barn!

LadyWillow skrev 2009-05-22 21:14:43 följande:
    Det handlar främst om att föräldrarna inte vill. Du t.ex. verkar inte vilja det.
    Nej, jag ser inte EN enda vettig anledning till att spöka ut min son med något ha inte ens är intresserad av...?
  • trogentjur
    LadyWillow skrev 2009-05-22 21:19:34 följande:
    Vi pratar ju om de barn som VÄLJER att leka med det som anses tillhöra "det andra könet" men utsätts för dumma kommentarer om att det de väljer är fel. Vi pratar inte om att tvinga någon.
    Hur kan ett spädbarn välja kläder? Så en nyfödd flicka med bruna och blå kläder har redan gjort sitt val? Nej, jag tror att det är lika inpräntat vad barnet kommer att få ha redan innan födseln, föräldrarna väljer ju kläder i början, inte sant?
  • trogentjur
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:21:25 följande:
    Klart du inte måste. Däremot hade det ju varit trevligt om du och de som tycker som du hade gett era barn äkta valfrihet från början. Och inte pressa in dem i en snäv mall och sen efter några år säga att de "inte är intresserade". Tacka fan för att de inte är det! Redan när de föddes väntade ju det blå rummet med alla bilarna på dem. Och är det konstigt att era döttrar gillar rosa och klänningar, när de kom hem från bb till små söta vita klänningar och rosa mössor?
    Och hur vet du att jag inte har gjort det?
  • trogentjur

Maggis Nervis skrev 2009-05-22 21:21:53 följande:

och intresset för spiderman kommer vart ifrån?
    Antagligen från dagis, där alla hans killkompisar leker med bara killsaker medan flcikorna är bundna vid spisen......
  • trogentjur
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:26:21 följande:
    Det är otroligt uppenbart. Men visst, om du säger att du har erbjudit din son rosa klänningar från när han var spädbarn, men han har konsekvent vägrat - då så. Jag tror dig inte, men visst.
    Då måste han vara onormal, hallå eller, min son är en POJKE!
  • trogentjur

Maggis Nervis skrev 2009-05-22 21:27:51 följande:

och då drar vi det ett steg längre, varifrån kommer det?
    Förmodligen från hans snopp, som enligt er är enda skillnaden mellan flickor och pojkar?
    Ärligt talat, jag vet inte.
    Spela roll, acceptera att han är en kille, och gilar killiga saker, det betyder inte automatiskt att jag har format honom till det. Det kunde lika gärna vart glitter, men nu var fallet inte så.
  • trogentjur
    tebax skrev 2009-05-22 21:30:02 följande:
    Ja detkan man ju =) ska fråga min 6 -månaders son vilka han tycker bäst om =)
    Ja, och sätt GENAST på honom en klänning så han vet vart han hör hemma.....*ASG*
  • trogentjur
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:30:17 följande:
    Jag vet att han är en pojke. Vad vill du ha sagt? Jag antar att du vill erkänna att du har pressat in honom i en trång mall redan från början. det är ju helt upp till dig, men kom då inte och påstå att han har haft valfrihet.
    Hahah. Suck.
  • trogentjur
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:33:52 följande:
    Men vad katten menar du då? Vad vill du säga egentligen?
    Det är intressant att DU vet att jag trycker in min son i ett fack. Haha, löjligt! DU har ingen aning om, utan UTGÅR från att han är förvägrad allt flickigt sedan födseln. Vi har en MASSA typiska "tjejgrejjer" hemma, spisar, dockor, hästar, barbies etc, och han har aldrig vart intresserad av detta.
    Sorry, men min unge är inte som din, helt enkelt, acceptera?
    Sen om DIN son klär sig till prinsessa varje dag så innebär det inte att alla andra förtycker sina söner.
  • trogentjur
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:38:38 följande:
    Utifrån de åsikter (rent förskräckliga sådana) du har uttryckt i den här tråden tycker jag inte att det är märkligt att din son inte gillar rosa och barbies.
    Vilken tur att DINA åsikter är korrekta då. Förskräckliga? Tycker du det? Jag tycker DINA åsikter är helt förskräckliga, då förstår vi iallafall varandra.
    Men som sagt, jag förstår att det är ett problem för dig, det måste vara otroligt frustrerande för dig att det finns folk som har andra åsikter än du....
Svar på tråden NI förstör mitt barn!