Inlägg från: trogentjur |Visa alla inlägg
  • trogentjur

NI förstör mitt barn!

Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:24:04 följande:
    Haha, det fråga du igår också.. Nej ja har inte misuppfattad hela tråden, även om vissa inlägg gått lite snabbt förbi för att hinna uppfattas. Det uppdateras lite snabbt emellanåt Jag tycker inte de var rätt det de sa om din sons skor.. Ja vet inte ens va jag debatterar för längre tydligen, är dessutom obstinat. Ska nog sträcka på benen nu och andas in lite regnvattensluft.
  • trogentjur
    trädis skrev 2009-05-23 10:15:56 följande:
    det är precis det jag menade igår kväll (typ 100 sidor bakåt )det är inte jag som förälder som är bov till det här. barnen kan själva titta i klädaffärer, se på när pappa går till herravdelningen osv och upptäcka att där inte hänger några klänningar.om en förändring av detta ska ske får man börja på större områden än att jag sätter på min son en klänning och utsätter honom för nedlåtande kommentarer eftersom det ÄR ett konstigt klädval! är det verkligen så hemskt att det finns vissa plagg som är enbart för tjejer??? min man har då aldrig klagat över att han är ledsen för att han inte kan köpa klänning i rätt storlek...
    Håller med.
  • trogentjur

Jag tror snarare hysterin sitter hos föräldrarna, Barnen struntar ju egentligen vad dom har på sig när de är bebisar, eller hur?
    Sonen på 2 år struntar blankt i vad jag klär på honom. Så då får han ha det som jag anser vara okej. Och det är typiska killplagg, mycket färger dock, allt från knallorange till ljusblått.
    Jag ser ingen anledning att klä honom i rosa och klänningar, tofsar och grejer, jag anser att han är en pojke, och i mina ögon behöver pojkar inga klänningar och tofsar. Iallafall inte de som aldrig bett om det, eler hur?

• trogentjur

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 18:13:05 följande:

Fast... Behöver flickor tofsar och klänningar då?
    Ja tofsar lär de behöva till en viss grad, och ja, jag anser att alla små flickor ska få ha klänning nån gång.
  • trogentjur

Hur ofta ser man ett par på stan, där mannen har klänning och kvinnan cammobrallor? Inte så ofta.
    Om det nu är såååååå himla viktigt, varför har inte fler män och kvinnor "varandras" kläder?
    Jag menar, barn är otroligt smarta, de ser vad de ser. Om de aldrig ser några vuxna män i klänning, hur ska man då förklara att det är helt okej?
    Innan ni klär ut era barn, klä ut er själva, så får dom en förebild.

• trogentjur

Maggis Nervis skrev 2009-05-23 18:23:24 följande:

Varför kommer de behöva tofsar till en viss grad?
    Ja, de flesta flickor har långt hår. Tex. Men man kan ju säkert sätta på dom en keps istället, varför ska man bibehålla något som är bra menar jag?
    Min dotter kommer ha en massa tofsar. Och klänningar. Rosa dessutom.
    Hon kommer säkert lida en massa, SHIT vilken trångsynt förälder!
    Men ärligt, jag accepterar att folk klär sina barn på ett visst sätt, men att det skulle vara bättre att klä ett barn "udda" är "vanligt" är bara löjligt. Lär er acceptera omgivningen, alla kan inte tycka samma, eler hur?
  • trogentjur

Precis, vill man klä sin kille i klänning så får man cred.
    Vill man inte så är man en hemsk förälder som begränsar sina barn.
    Har jag fattat det rätt?

• trogentjur

Helena Gordon skrev 2009-05-23 19:51:09 följande:

Japp!
    Attans också, då måste jag GENAST tvinga med sonen till H&M och hitta en klänning! Även om han totalvägrar och gallskriker så SKA han ha den!
    Vad ska andra tro om mig annars? Ingen vill väl vara en hemsk, förtryckande förälder.....*ASG*
  • trogentjur
    Pallas skrev 2009-05-23 19:53:53 följande:
    Nej, du har fattat fel. Om min son har klänning blir jag kallad rabiat genuskärring, han blir kallad bög och alla blir lidande. Om jag nekar honom mha diverse cirkelresonemang blir alla nöjda. Utom sonen, som inte får ha det han tycker är fint, och jag, som tycker att det är något dåligt att begränsa mina barn kring såna petitesser.
    Jasså? hur kommer det sig då att i princip ALLA här är så genusmedvetna och klankar ner på dom som INTE väljer att klä sina söner i glitter då?
  • trogentjur
    StilaM skrev 2009-05-23 19:54:08 följande:
    Är du precis så fånig egentligen, eller gör du dig till för att du tror att det är coolt?
    Nejmen...vaddå jag fattar inte? Klart jag ska tvinga på ungen klänning. Vad ska folk tycka om mig annars?

Nä, allvarligt, jag tror jag är cool. Var det nåt du störde dig på? Det är ju precis så det är!
  • trogentjur

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 19:55:33 följande:

Tycker att de flesta här har sagt att om ni vill klä era pojkar i klänning så gör ni det...men om vi inte vill, har det blivit ett förbannat liv om hur inskrängta och outbildade vi är
    Japp, min son har aldrig bett om nån klänning. Och jag hoppas aldrig han gör det heller.
  • trogentjur
    Pallas skrev 2009-05-23 19:58:44 följande:
    Klankandet kommer till mestadels från debattörer med dina åsikter, vad jag kan se. Från mitt håll kommer ifrågasättande av argument och en och annan facepalm.
    Ok. Det anser inte jag. Jag anser att alla som klär sina barn "normalt" får en massa bannor och höra hur trångsynta de är. Nu ska det vara genus, helt klart, annars är man inte värdig att vara förälder. Det skrämmer mig lite.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!