• Nickpick

Kungsbacka?

Hej
    Jag och min sambo flyttar till Anneberg, Kungsbacka om en vecka. Min sambo kommer därifrån och vi har spenderat mkt tid hos vänner och familj där så det känns naturligt att flytta dit=)
    Vi har vår bebisverkstad i full gång och hoppas på att plussa snart=D
    Nån mer ifrån Kba eller i närliggande områden som planerar barn eller nyss blivit gravida?

^^

• Svar på tråden Kungsbacka?
  • Amarillo

Ja det är nog lite skillnad, dels på vad man får och inte får samt att nu vet man vad man vill mera och man har otroligt mycket hjälp hemma. Har två helt underbara stora barn som verkligen hjälper till och faktiskt erbjuder sig att vara hemma med syskonet för att vi ska få lite vuxen tid. 

Tycker att förlossningen var värre denna gång än när mellan barnet kom 2000. Men det kan vara minnet som spelar mig ett spratt också. Har inte gått upp så mycket med något barn och tror att det max har varit 12-14 kg. Men denna gång är det helt otroligt, har ju kommit till v18 och bara gått upp 6 HG. Har inte fattat det ännu, men det är en bebis för ul var det full fart i magen och nu väntar vi bara på svaret från FVP som bör komma inom 12 dagar.  

Hittade otroligt mycket bra reakläder på H&M, fick tag på 3 par (mamma) byxor, för 187 kr och de kan jag ha hela tiden. Ett par satt lite tight över höfterna, men jag hoppas att de töjer sig lite. Två toppar hittade jag också på H&M och en klänning på M&Q. Först tänkte jag hoppa en den, då den kostade 400 kr, men jag ändrade mig efter en timma och som tur var hängde den kvar så jag tog den till kassan för bet, där kostade den bara 180 kr, det visade sig att just det ex var felmärkt, men det störde inte mig för jag fick bet 180 kr iaf =) !!  

Kommer nog att behöva klänningen, vi ska var vittnen på en borgerlig vigsel samt att vi ska på 70 år kalas, dock var det inte kanske min stil, men maken gillade den och han ska ju se mig i den .

• joe7702

Amarillo; vad skönt att de stora barnen tar det bra och att de vill hjälpa till och vara barnvakter. De är säkert jättestolta över sitt minsta syskon och det som kommer.

Vi har tur som har min mamma och pappa i Varberg som mer än gärna passar barnbarn. Mina två syskonbarn 6 och 9 år är jättemycket med mormor och morfar och nu när de har blivit så stora tycker mamma och pappa att det ska bli kul med lite smått:)

• Amarillo

Ja det är skönt med stora barn, men det är som man säger, små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer =). Men det är lätt att få en kväll för oss själva och man behöver inte åka väg för att få barnvakt eller att någon måste komma hit, är ändå den största hemma så fixas det både mat/kvällsfika och nattning =). Så vi fick en kväll på Liseberg och dans på Polketten förra veckan... LYX !! Och det utan allt för stor planering. Vi kunde bestämma oss i sista-minuten so to speak.

• joe7702

Missmoneyp:Hur mår du, känns det bättre med bälte?

Har du fått kallelsen till vattengympan än? Jag har inte fått min så ringer nog och hör på måndag, vill veta vilka dagar och tider det är så man kan planera lite.  

• joe7702

Imorgon är första dagen på fögäldrargruppen. Hoppas att det blir givande. Tyvärr kan inte min sambo vara med men han har lovat att vara med alla andra gånger.

• joe7702

Amarillo: var hos BM idag, nu blir det besök var 14dag fram till förlossning och allt såg bra ut.

Vi skulle dock fundera på vilken mvc vi vill gå till. Bor ju precis vid sjukhuset så det känns naturligast men vill att det ska kännas bra också. Kam du rekommendera någon? Är du nöjd med personalen som du haft?

• Amarillo

Mvc ? Du menar BVC...

MVC har jag valt sjukhuset och ska dit på åb den 11/9 och det ska bli kul och se om vägen har ändrat sig något . Lite kanske. Vi använder BVC i på Carema i Vallda och jag är mycket nöjd.  

• joe7702

J

Amarillo skrev 2012-08-28 10:08:26 följande:
    Mvc ? Du menar BVC... MVC har jag valt sjukhuset och ska dit på åb den 11/9 och det ska bli kul och se om vägen har ändrat sig något . Lite kanske. Vi använder BVC i på Carema i Vallda och jag är mycket nöjd.  

Ja, BVC menade jag så klart:) lite långt till valda för oss men hoppas på att sjukhusets BVC är bra. Skönt att ha nära.
  • Amarillo

Hade sjukhuset med mitt första barn, det var det närmaste då och jag var nöjd då. De är säkert lika bra idag med.

• joe7702
    Amarillo skrev 2012-08-28 16:39:53 följande:
    Hade sjukhuset med mitt första barn, det var det närmaste då och jag var nöjd då. De är säkert lika bra idag med.

Skönt att höra. Är man inte nöjd kan man säkert byta, så mycket beroende på den enskilda personen man möter.
Svar på tråden Kungsbacka?