• Nickpick

Kungsbacka?

Hej
    Jag och min sambo flyttar till Anneberg, Kungsbacka om en vecka. Min sambo kommer därifrån och vi har spenderat mkt tid hos vänner och familj där så det känns naturligt att flytta dit=)
    Vi har vår bebisverkstad i full gång och hoppas på att plussa snart=D
    Nån mer ifrån Kba eller i närliggande områden som planerar barn eller nyss blivit gravida?

^^

• Svar på tråden Kungsbacka?
  • Missmoneyp

Hej!

Tystnad ifrån mig igen, sorry för det! Fullt ös här, järntabletterna verkar i alla fall fungera! Har mer energi än någonsin? Fast blir trott på en gång och måste sätta mig ner när jag drar igång med mina projekt. Hahaha, viljan finns där i alla fall! Alltid något ;) 

Nej jag har inte kollat mina B12 värden, eller åtminstone tror jag inte det? Gör bm det på kontrollerna eller måste man be om det?

Jag skall nog jobba så länge som det går. Min man har ett åkeri där jag jobbar som personalansvarig så vi är inte så privilegierade att vi får in en vikarie som tar över efter mig. Blir till att jobba 40% under mammaledigheten (dock hemifrån!) :/ Men men, drygar i alla fall ut mammapengen :P 
    Planen är väl att jag, två veckor innan skall gå hem och jobba hemifrån. Har en vecka sparad sem som jag tänkte ta ut i samband med det.

Hur har ni tänkt er? När skall ni gå hem? Joe, du kan la snart gå hem?

Yes köerna är sååååå härliga! ;) NOT! Jag har turen att kunna flexa så jag brukar tajma in dit och hemfärd så jag slipper sitta i dessa evighetsköer. 

Någon som har besökt varberg nu? Idag är näst sista f-gruppen och om två veckor skall vi förhoppningsvis gå på studiebesök där. Det ser jag fram emot! :)

Hemma idag och tar det lugnt, skallebank och gravidtäppa så gör en indian och plockar en VAMS dag (vård-av-mig-själv-dag) :O)

• Amarillo

Sitter o knegar på jobbet, känner att det är jobbigt att sitta, allt tryck på något idiotiskt sätt uppåt... förstår inge alla =P. Fick vab halva dagen igår o idag är maken hemma för jag var tvungen attt jobba hade ett par samtal som bara kunde göras idag tisdag då personerna BARA jobbar tisdagar. Hur dumt som helst !!

Jag går hem till Jul så om 3 månader går jag hem, sog att det är mindre än 100 dagar kvar till Jul så tiden går fort.

Vilket fruktansvärt väder det var i morse. Regnet vart kom det ifrån (jo jag vet det kommer uppe ifrån) och blixten åskan. den åskaknallen smällde så kraftigt att jag ett par hundradels sekunder tordde jag kört på en bil. Det var otäckt.

När ska du gå hem missmon.

Känns det ok att jobba under mammaledigheten, får hoppas att barnet är "snällt". Jag jobbade under förra mammeldigheten och jag tyckte det var svårt att sitta ned och få lugn och ro. För skriker barnet så kan jag inte koppla av =).

• Amarillo

Varberg är super fint och otroligt mysigt och lite rogivande för själen.

VAMS - det gillar jag, krya på sig och vila ordentligt

• joe7702

Jag är sjukskriven 50% så jobbar oftast förmiddagar. Jag mår bra av att jobba, skulle jag vara hemma heltid skulle jag må dåligt psykiskt. Är lite av en arbets och träningsnarkoman. Har varit på gymet 2-3ggr/vecka nu de senaste tre veckorna och kört sjukgymnastik. Är rädd att jag inte ska kunna bära barnet annars då min tidigare axelskada har blivit förvärrad då jag inte kunnat träna ordentligt sedan i maj. Känns redan bättre:) Blir ganska utstuderad på gymet, säkert många som tycker jag är galen som tränar med min stora mage.

Jag kommer jobba så länge jag orkar, har BF den 27 oktober så om inget oväntat händer går jag nog hem en vecka innan. Beror lite på mina kunder.

Bävar för att vara hemma ett år så räknar redan nu med att börja jobba två dagar i veckan i augusti men vem vet jag kanske får fullt upp här hemma och älskar det, i så fall blir jag hemma på heltid längre.    

Var ju hos tandläkaren förra veckan, tyvärr hjälpte inte ingreppet så nu ska de dra ut tanden imorgon trots allt. Märkligt eftersom de i tisdags sa att de inte gick då jag är höggravid.

Ja, usch vilket väder det var imorse. Som tur var blev det uppehåll precis när jag skulle gå till tåget. Mycket märkligt väder idag med hellregn ena sekunden och nästa strålande sol.     

• joe7702

Vi var i Varberg med föräldrargruppen för några veckor sedan. Jag är jätteglad att jag får föda där, känns tryggt och bra. Nya BB öppnar 1 oktober och då finns det bara familjerum och man får stanna hur länge man vill. Allt är nytt och fräscht och man har egen dusch, toa, tv och musik på rummet. Personalen verkar bra och det finns bra med utbildad personal som kan hjälpa till med amningen om den skulle krångla.

När är det Ni två har BF?  

• Amarillo

Dagarna går fort hemma när man är mammaledig. Jag var hemma nästan två år, eftersom jag inte ville ha barnet på dagis för tidigt.Tyckte att strax innan 2 årsdagen är perfekt att börja, då har de lite språk och kan göra sig förståda vilket jag tycker är skönt, samt kanske har lite utbyte av dagis. Nu tar jag hem henne när jag går hem till Jul, eller min tanke är att vi kortar ned tidne under dec o jan och börjar på öppna förskolan så att det inte blir pang avbrott.

Jag kände inte att dagarna var tåkiga utan jag hade att göra mesta dels får jag säga, vi var på Öppna Förskolan, nynna, gunga, sjunga, noak's ark och handlade och ja et fanns att göra, samt att middag nästan alltid var klar när alla kom hem från skola och jobb. Fast då har ju jag barn sedan innan =)

• joe7702

Ja, det är svårt att veta innan man fött hur livet blir här hemma. Vi har det bra här i Sverige som får vara hemma med våra barn så länge. Har en gammal barndomskompis som bor i USA. Hon fick barn för 12 veckor sedan. Igår var hon tvungen att börja jobba igen. Jag undrade hur de gjorde med amningen och vem som passade barnen. Hon sa att där börjar barnen på dagis när de är 6 veckor!!!! och de flesta pumpar och slutar amma tidigt. Hon hade tur som fick vara hemma 12 veckor i vanliga fall är det 6 veckor.

Jag har min mamma och pappa i Varberg och mamma går i pension nästa år och vill gärna vara barnvakt om jag jobbar två dagar i veckan. Hon är van då hon gjorde detta med mina syskonbarn när de var små. Nära och bra också för då behöver hon inte sova över utan kan ta tåget.   

• Missmoneyp

Jag hoppas att det går bra att jobba under mammaledigheten. Man vet ju aldrig, kanske får en kopia av mig själv (kolik barn) :S Men maken får la avlasta lite ibland så det skall väl förhoppningsvis gå. Har annars dom stora barnen oxå... dom kan ju behöva lära sig ;)

Jag har bf 20/11 så två månader kvar! Om allt går som det skall. Såg förlossningsfilmen på kursen igår :S Lite skrämmande är det allt. Men kan alla andra så kan jag oxå!

Jag tänkte vara hemma i minst 1 ½ år, vill inte heller stoppa ungen på dagis för tidigt. Har tyvärr inte lyxen att ha varken föräldrar eller svärföräldrar nära. Hoppas bara att det fungerar med jobbet!

Vi skall till varberg på besök i mitten på oktober så det skall bli spännande!

:)

• Amarillo

Har inte heller lyxen av hjälp från föräldrar. Mina har mycketeget på sin agenda, och barnvakt är ju itne direkt deras grej o makens föräldrar på 12 mil ifrån oss. Men skönt att man har stora barn som gör att man kan få lite andningspauser. Det är min lyx.

Svar på tråden Kungsbacka?