• Nickpick

Kungsbacka?

Hej
    Jag och min sambo flyttar till Anneberg, Kungsbacka om en vecka. Min sambo kommer därifrån och vi har spenderat mkt tid hos vänner och familj där så det känns naturligt att flytta dit=)
    Vi har vår bebisverkstad i full gång och hoppas på att plussa snart=D
    Nån mer ifrån Kba eller i närliggande områden som planerar barn eller nyss blivit gravida?

^^

• Svar på tråden Kungsbacka?
  • Amarillo

Ni har ju carema nere på stan, vet inte hur de är. Har inte så stor koll på BVC inne i centrum men nog finns det väl ett par ??

Vi/Jag är väldigt nöjda med vårt BVC men det är ju en bit från sjävla C och har ni gång avstånd still Sjukhuset så är et klart att ni ska gå där !  

• joe7702
    Amarillo skrev 2012-08-30 13:33:03 följande:
    Ni har ju carema nere på stan, vet inte hur de är. Har inte så stor koll på BVC inne i centrum men nog finns det väl ett par ??

Vi/Jag är väldigt nöjda med vårt BVC men det är ju en bit från sjävla C och har ni gång avstånd still Sjukhuset så är et klart att ni ska gå där !  

Börjar vattengympan imorgon och kanske någon där som har barn sedan tidigare som kan rekommendera var man ska gå. Det är inte långt till Carema heller, funderar på dem.
  • joe7702
    Amarillo skrev 2012-09-03 20:47:56 följande:
    Hur var vattengympan ?

Den var ok men lite för lite träning, vi körde träning 30 min och avslappning 30 min. Var bara 5 st så det var gott om plats. Egentligen är vi en större grupp tydligen men många som inte kom i fredags.
  • Missmoneyp

Hej tjejer! Ledsen att jag inte har varit inne på så länge. Varit lite mycket här på sistonde med skolstart, jobbet och stora husprojekt. Kul att ni håller igång tråden :) Joe: min foglossning är som bortblåst! Så skönt!!! Nu kämpar jag med tröttheten, lågt HB och dubbla järntabletter. Detta skulle hjälpa men känner ingen direkt skillnad. Är helt färdig! Är det så du känner dig? Mår du bättre? Jag skulle varit på vattengympan i fredags men valde att lämna min plats åt någon annan som behöver det mer än jag. Just nu är det lite väl mycket hemma (skall lägga om taket mm) så känner att jag inte riktigt har tid. Vilken vecka är du i nu? 33-34? Jag har oxå funderat på det där med BVC. Tror jag väljer BVC här i Onsala (vårdcentralen), närmast. Har oxå hört att BVC i vallda skall vara väldigt bra! Lite långt för mig med. Amarillo: hur går det för dig och din graviditet? Har du lyckats gå upp något mer? Foglossning? Ledig idag! Såååå skönt! Kommer tre byggfirmor hem till oss idag och skall kolla taket... Skall bli intressant och se hur mycket detta kalas kommer att gå på :/ Känner ni till någon byggfirma i området som ni kan rekommendera? Bebis i magen bökar grymt mycket! Fick honom på film, ser ut som om han försöker ta sig ut. Helt sjukt :) Kram på er!

• Amarillo

Har hört både pos och neg om Bygdens bygg, finns en bygg firma i Kullavik med väldigt gott rykte och Sten o Stuga sägs var kompetenta. Finns en liten byggfrima i Onsala som heter CSE något där han är andra elelr tredje generationens snickare, ska vara duktig.

Ska ni ha målare också ??

Ska väga mig på tisdag då jag ska ha en date med MVC och ta prover, bltr, glucose och vad det nu är mer man tar.   Magen har växt, men jag kan min vanliga kläder än så länge med undantag skjortor och många av min älskade kjolar de går itne helt att knäpp då magen är ivägen. Hade nästan ingen mage alls för 3 veckor sedan men sedan sa det PANG och den kom =D. . Var på en intervju och de såg itne att jag var gravid, men veckan efter (fick uppdraget) då syntes det kan jag säga.

• Missmoneyp
    Amarillo skrev 2012-09-07 12:54:44 följande:
    Har hört både pos och neg om Bygdens bygg, finns en bygg firma i Kullavik med väldigt gott rykte och Sten o Stuga sägs var kompetenta. Finns en liten byggfrima i Onsala som heter CSE något där han är andra elelr tredje generationens snickare, ska vara duktig.

Ska ni ha målare också ??

Ska väga mig på tisdag då jag ska ha en date med MVC och ta prover, bltr, glucose och vad det nu är mer man tar.   Magen har växt, men jag kan min vanliga kläder än så länge med undantag skjortor och många av min älskade kjolar de går itne helt att knäpp då magen är ivägen. Hade nästan ingen mage alls för 3 veckor sedan men sedan sa det PANG och den kom =D. . Var på en intervju och de såg itne att jag var gravid, men veckan efter (fick uppdraget) då syntes det kan jag säga.
    Tack för tipsen! Jag har oxå hört att det skall vara lite si och så med firmorna. Skall kolla upp dem du nämnt och se om dom gör tak. Nej, målare har vi :) Men du får gärna nämna någon om du har någon bra. Man vet aldrig när man behöver dem ;)

Har du hört något om han Darek (osäker på stavningen), en polack  med svenskreggad firma som verkar här ute i onsala? 

Va kul och höra att du äntligen börjar växa! :) Vilken vecka är du i nu? Hoppas att allt går bra på MVC och grattis till uppdraget! :)

• joe7702

Välkommen tillbaka:) Jag är i v.34 nu och har varit otroligt trött sista tiden. Sover 2-2,5h på dagen, sover dåligt på nätterna och vaknar tidigt och känner mig aldrig utvilad:( bad BM kolla min järnvärden sist men alla prover är perfekta så det är för att jag har ont som jag är trött. Förra gången var vi tre på Vattengympan och gången innan fem st så det finns gott om plats i bassängen. Lite för lite träning för min smak men avkopplande. Underbart att foglossningen gått över:) Kul med husprojekt även om det är jobbigt. Vi köpte en sextiotals villa i höstas och har blåst ut hela innanmätet och ändrat planlösningen helt. Källaren är dock kvar och tvättstugan har jag sagt att vi måste fixa innan bebisen kommer. Nästa år har vi planer på att bygga ut va 50kvm plus göra iordning tomten och träaltan. Kan rekommendera en firma, har numret på jobbet så skriver det i veckan.

• Missmoneyp
    joe7702 skrev 2012-09-09 16:07:36 följande:
    Välkommen tillbaka:) Jag är i v.34 nu och har varit otroligt trött sista tiden. Sover 2-2,5h på dagen, sover dåligt på nätterna och vaknar tidigt och känner mig aldrig utvilad:( bad BM kolla min järnvärden sist men alla prover är perfekta så det är för att jag har ont som jag är trött. Förra gången var vi tre på Vattengympan och gången innan fem st så det finns gott om plats i bassängen. Lite för lite träning för min smak men avkopplande. Underbart att foglossningen gått över:) Kul med husprojekt även om det är jobbigt. Vi köpte en sextiotals villa i höstas och har blåst ut hela innanmätet och ändrat planlösningen helt. Källaren är dock kvar och tvättstugan har jag sagt att vi måste fixa innan bebisen kommer. Nästa år har vi planer på att bygga ut va 50kvm plus göra iordning tomten och träaltan. Kan rekommendera en firma, har numret på jobbet så skriver det i veckan.

Det är jobbigt det där att känna sig trött. Speciellt när man är van vid att vara aktiv, det är en speciell trötthet oxå tycker jag. Typ orkeslös... Vi håller på med att måla om huset samtidigt :) Skulle ge mig på att måla igår och jag fick verkligen kämpa. Det gick på ren vilja. Jag tror inte jag har haft så många sammandragningar på ett och samma dygn som jag hade igår. Somnade 21 oxå :P Men det är bra att du sover på dagarna, måste försöka ta igen den förlorade sömnen på något vis. Tänk på att det bara är några få veckor kvar! Vet att det kanske inte hjälper så mycket men "det är snart över" Sedan väntar andra typer av smärtor ;) Trasiga bröstvårtor, sömnlösa nätter och oroliga känslor... Pest eller kolera? ;) Vi får i alla fall våra små underverk :) Va duktiga ni är! Visst är det kul och se förändringen? Är ni klara med allt det ni tog bort och ändrade? Vi gjorde något liknande hos oss oxå. Vårt hus är byggt i två etapper. Gamla delen är ifrån 1951 och nya 72. Vi tar totalrenoverat allt! Utom gillestugan där vi bara har målat. Huset gick ifrån att vara furuinrett till modernt och snyggt. Känns så skönt att vara klara med detta innan bebisen kommer. Bara målningen och taket kvar! Kan tänka mig att vattengympan inte är så krävande men det är ju alltid lite träning. Promenerar du något? Är någon utav er sugna på att promenera ihop så säg bara till! Jag kanske inte kan gå så jääääättefort men det kanske inte ni kan heller ;)
Svar på tråden Kungsbacka?