• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Lallan
    By Starlight skrev 2009-05-31 22:37:49 följande:
    oh jag sätter ett avstamp här...Är just nu lite förälskad i alla retrovagnar jag ser. Men helt ny på detta.Såg en från typ 75 idag...även kikat på en från 80-talet. Men hur är det med säkerhet på dessa vagnar egentligen? Och de tar en hel del plats i bilen va?Använder ni era retrovagnar, eller är det mer samlaobjekt?jag väntar mitt första barn och vill gärna ha en säker cool vagn =)
    Hittade er äntligen, tog ett tag innan jag fattade att ni bytt tråd och inte bara gått i ide allihop

Det enda jag kan komma på vad gäller säkerheten så är det väl att använda lös sele då det inte finns fast sele i retrovagnar samt att det kan vara en klämrisk för små fingrar då amn fäller upp suffletten. Är man bara medveten om det så är det ingen fara.
  • EowynAurora

www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmaljunga_21973837.htm&w=3

jag mejlade på den här o frågade om bilder på "revan i sufletten".Jag la in bilden TILLFÄLLIGT i galleriet(eftersom d inte e min) .

1300kr står d i annonsen att han vill ha. men jag har inte budat eller nåt än. som sagt: jag är fruktansvärt dålig på att säga ett pris jag vill ge för nåt jag vill ha (feg).

vad tycker ni den kan va värd? det finns en till liknande reva på motsvarande kant.

• Boothwalker
    lemco skrev 2009-06-01 17:53:55 följande:
    hej. finns det nån som vet om det finns en sittdel att köpa till min gamla brio vagn? den är nog från tidigt 80-tal tror jag...blå plysch. finns bild på min presentation, då jag inte lyckades kopiera hit... nån??? måste skaffa sittvagn nu...
    Du måste aktivera ditt galleri =)

Men det brukar kunna gå att sätta sittdelar på liggdelschassin. Det är doick svårare att få tag på bara en sittdel. Men inte omöjligt.
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Boothwalker
    lemco skrev 2009-06-01 18:32:25 följande:
    ok... anade det
    Vet du hur du aktiverar galleriet?
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Sitter vackert
    EowynAurora skrev 2009-06-01 18:11:26 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmal...jag mejlade på den här o frågade om bilder på "revan i sufletten".Jag la in bilden TILLFÄLLIGT i galleriet(eftersom d inte e min) .1300kr står d i annonsen att han vill ha. men jag har inte budat eller nåt än. som sagt: jag är fruktansvärt dålig på att säga ett pris jag vill ge för nåt jag vill ha (feg). vad tycker ni den kan va värd? det finns en till liknande reva på motsvarande kant.
    Jag skulle inte ge mer än 500kr, även om jag gärna ville ha den. Jag tycker det är helt ok att pruta eller komma med ett pris som man kan tänka sig ge.
    Ofta, när det handlar om gamla vagnar och mkt annat, så är det ju efterfrågan som styr, svårt att jämföra. Som säljare är det svårt att sätta pris och jag skulle bli glad om någon lade ett bud då har man möjlighet att acceptera eller själv komma med förslag om lägsta pris.
  • Cecci78
    EowynAurora skrev 2009-06-01 18:11:26 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmal...jag mejlade på den här o frågade om bilder på "revan i sufletten".Jag la in bilden TILLFÄLLIGT i galleriet(eftersom d inte e min) .1300kr står d i annonsen att han vill ha. men jag har inte budat eller nåt än. som sagt: jag är fruktansvärt dålig på att säga ett pris jag vill ge för nåt jag vill ha (feg). vad tycker ni den kan va värd? det finns en till liknande reva på motsvarande kant.
    det drar ju ner priset med de revorna, helt klart. han kanske hittar någon som ger 1000 för den men även det tycker jag är lite för mycket. bjud 800 kanske?
Svar på tråden Retrovagnstråden 16