• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • MissMio
    AlexandraK skrev 2009-06-01 12:01:45 följande:
    MissMio Det var i Hässleholm. Power Meet-träff. Jätteskoj var det! Jag tror det var en sån vagn jag såg! Fanns dom i grått också tror du?
    Jadå!! Både enfärgat o mönstrat i grått..... O rosa, o blått, o grönt o, o, o.....  {#lang_emotions_dreamer}

Synd att vi missat det!! får bli till nästa gång, brukar Ni åka till Emmaboda?!?!
    Har inte varit där på flera år, men har sagt varje år att nu måste vi ta oss dit.....

Kanske kan vara läge o göra det i år, helst om det är fler "vagn-nördar" där, vi kunde ju ordna träff själva. Med bara vagnar!!! hehe
  • AlexandraK
    MissMio skrev 2009-06-01 12:52:50 följande:
    Jadå!! Både enfärgat o mönstrat i grått..... O rosa, o blått, o grönt o, o, o.....  Synd att vi missat det!! får bli till nästa gång, brukar Ni åka till Emmaboda?!?!Har inte varit där på flera år, men har sagt varje år att nu måste vi ta oss dit..... Kanske kan vara läge o göra det i år, helst om det är fler "vagn-nördar" där, vi kunde ju ordna träff själva. Med bara vagnar!!! hehe
    Tror aldrig jag varit i Emmaboda. Vad är det för bilar där? Alla möjliga? När är det? Låter skoj med barnvagnsträff! =)
  • EowynAurora
    Boothwalker skrev 2009-06-01 01:08:04 följande:
    Definitivt intresserad. Men frågan är om jag har råd...
    oki då vet jag att du vill ha den om d nu skulle bli aktuellt jag ska luska reda lite mer om gondolen jag vill ha o hur jag ska få hem den isf(ska nämligen upp ti sthlms-trakten senare i veckan).
  • oasis4ever

Nemja: Din skottskrutiga brio sulky är jag med110% säker på attden är från 1995-96

• Boothwalker
    EowynAurora skrev 2009-06-01 16:48:25 följande:
    oki då vet jag att du vill ha den om d nu skulle bli aktuellt jag ska luska reda lite mer om gondolen jag vill ha o hur jag ska få hem den isf(ska nämligen upp ti sthlms-trakten senare i veckan).
    Japp

När ska du till stockholm? Jag ska dit på torsdag... =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Ekorrfamiljen

Åh, är det här ni är! Tyckte väl att det var dålig action på den gamla tråden. {#lang_emotions_dreamer}

The confused squirrel strikes again...
  • lemco

hej. finns det nån som vet om det finns en sittdel att köpa till min gamla brio vagn?
    den är nog från tidigt 80-tal tror jag...blå plysch. finns bild på min presentation, då jag inte lyckades kopiera hit... nån???
    måste skaffa sittvagn nu...

• EowynAurora
    Boothwalker skrev 2009-06-01 17:38:24 följande:
    JappNär ska du till stockholm? Jag ska dit på torsdag... =)
    jag ska åka upp på onsdag em/kväll nångång, en av systrarna tar nämligen studenten på torsdag och jag kommer åka med tåg. men jag försöker övertala sambon att komma upp me bil senare till helgen,så att jag ska kunna få me mig emmaljunga gondolen hem OM jag nu kan/får köpa den
Svar på tråden Retrovagnstråden 16