• Anonym (Pank)

är SMS lån enda alternativet???

Skulle behöva låna 6000 kr...har tyvärr inget jag kan sälja eller nån att låna dessa pengar av. Kollat på SMS lån men finns det något annat alternativ????

Jag jobbade hela förra året men sen i januari har jag haft alfakassa . Ska börja studera i höst men problemet är att jag behöver pengarna nu typ...

Skickade in en ansökan till JSM capital om ett lån på 6000 kr men fick det inte biviljat.......

• Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???
  • Hedebris

jag tror personligen att man aldrig behöver ta hetslån. det går alltid att ringa hyresvärden och be om att få förskjuten hyra till i ditt fall augusti. eller hjälp från soc eller kyrkan och det gäller mat eller blöjjor.

du har inte förklarat vad det är som är så viktigt att du kommer sätta dig själv i skiten....

jag kollade på denna sidan.. det är inte bra. men bättre än smslån iaf...

www.freedomfinance.se/ansok-privatlan.php&AffId=1&AdId=5&utm_source=msn-dr&utm_medium=banner&utm_content=160x600&utm_campaign=privatlan

6000 skulle kosta dig totatalt 6200kr på ett år. ca 550kr i månaden måste du betala för lånet... men då får du se till att lägga undan de pengarna så du vet att de räkningarna betals.

• Anonym (Pank)

Jo men har ju typ bara alfakassa....sen får ju tillbaka på skatten i augusti så skulle kunna betala igen lånet då.....

Hedebris skrev 2009-05-29 11:43:52 följande:
    jag tror personligen att man aldrig behöver ta hetslån. det går alltid att ringa hyresvärden och be om att få förskjuten hyra till i ditt fall augusti. eller hjälp från soc eller kyrkan och det gäller mat eller blöjjor.du har inte förklarat vad det är som är så viktigt att du kommer sätta dig själv i skiten....jag kollade på denna sidan.. det är inte bra. men bättre än smslån iaf...www.freedomfinance.se/ansok-privatlan.php skulle kosta dig totatalt 6200kr på ett år. ca 550kr i månaden måste du betala för lånet... men då får du se till att lägga undan de pengarna så du vet att de räkningarna betals.
  • Hedebris

har du kollat med räntan och avbetalningstiden på sms:lånet då?

vad är det som du måste ha 6000 till?

• Anonym
    Hedebris skrev 2009-05-29 11:43:52 följande:
    jag tror personligen att man aldrig behöver ta hetslån. det går alltid att ringa hyresvärden och be om att få förskjuten hyra till i ditt fall augusti. eller hjälp från soc eller kyrkan och det gäller mat eller blöjjor.du har inte förklarat vad det är som är så viktigt att du kommer sätta dig själv i skiten....jag kollade på denna sidan.. det är inte bra. men bättre än smslån iaf...www.freedomfinance.se/ansok-privatlan.php skulle kosta dig totatalt 6200kr på ett år. ca 550kr i månaden måste du betala för lånet... men då får du se till att lägga undan de pengarna så du vet att de räkningarna betals.
    Freedom Finance är bara en mellanhand... de förmedlar lån från seriösa banker som Citibank och GE moneybank.
  • Anonym

Anonym (Pank) skrev 2009-05-29 11:51:08 följande:

Jo men har ju typ bara alfakassa....sen får ju tillbaka på skatten i augusti så skulle kunna betala igen lånet då.....
    Förstår fortfarande inte. Är det hyra eller andra räkningar du ligger efter med? Kolla med hyresvärd/företagen i första hand. Om du får skattepengar i augusti kan du säkert förhandla fram något med dem istället.
  • Anonym (Pank)
    Hedebris skrev 2009-05-29 11:52:24 följande:
    har du kollat med räntan och avbetalningstiden på sms:lånet då?vad är det som du måste ha 6000 till?
    Ja om man lånar 5000 kr så kostar det 675 kr extra...Dock så kan jag betala tillbaka hela summan om först om ca 2,5 månad då jag får tillbaka på skatten
  • Behemot

Det enda som skulle få mig att ta ett sms-lån på den summan vore om någon hotade med att krossa mina knäskålar eller att jag skulle svälta till döds om jag inte hade pengarna, annars är resultatet oftast värre än utgångsläget.

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???