• Anonym (Pank)

är SMS lån enda alternativet???

Skulle behöva låna 6000 kr...har tyvärr inget jag kan sälja eller nån att låna dessa pengar av. Kollat på SMS lån men finns det något annat alternativ????

Jag jobbade hela förra året men sen i januari har jag haft alfakassa . Ska börja studera i höst men problemet är att jag behöver pengarna nu typ...

Skickade in en ansökan till JSM capital om ett lån på 6000 kr men fick det inte biviljat.......

• Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???
  • Behemot

En fråga bara, hur hade du planerat att betala tillbaks sms-lånet så att det inte blir asmycket pengar i slutändan?

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Anonym

Om du betala av lånet plus avgift på väldigt kort tid så visst..

Men låter ju inte som att du kommer ha mer pengar i sommaren för att tillbaka det, eller?

• Anonym (Pank)

Går smms-lånet direkt till kronofogden om man inte betalar???

eller hamnar det hos inkasso först ???

Tänkte då kanske man kunde göra en avbetalningsplan med inkasso så de inte hamnar hos kronofogden....

sen ska få tillbaka pengar på skatten men det kommer först i augusti......då kan jag betala igen pengarna men problemet är att jag behöver pengarna nu

• Behemot

Alltså, räntan på de lånen är skyhög om man inte betalar tillbaks i tid, bara så att du är medveten om det. Det är dyrt om saker går till inkasso också...
    Se till att du vet innan så att du vet vad du ger dig in på, många som tar sådana där lån hamnar ännu längre ner i skiten än de var innan.

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Anonym

Finns det verkligen ingen annan du kan låna av??? Jag förstår bara inte hur man avsiktligt kan låna pengar när man inte kan betala tillbaka och avsiktligt låta det gå till inkasso. Det är såna som dig man läser om i tidningen som man ska tycka synd om för att de blivit "lurade" av sms-lånen.. Här står du inför ett val, och bara du kan stå för konsekvenserna. Det enda akuta du kan behöva pengar till är hyra och mat på bordet. Då finns hjälp att få.

• Anonym (Pank)
    Anonym skrev 2009-05-29 11:21:40 följande:
    Finns det verkligen ingen annan du kan låna av??? Jag förstår bara inte hur man avsiktligt kan låna pengar när man inte kan betala tillbaka och avsiktligt låta det gå till inkasso. Det är såna som dig man läser om i tidningen som man ska tycka synd om för att de blivit "lurade" av sms-lånen.. Här står du inför ett val, och bara du kan stå för konsekvenserna. Det enda akuta du kan behöva pengar till är hyra och mat på bordet. Då finns hjälp att få.
    men jag har PLANERAT att betala tillbaka....vill nämligen inte hamna hos kronofogden
  • pappe jonthe

varför kan du bara inte göra upp med en avbetalning till de som ska ha dina 6000, de flesta brukar gå med på det framför att sätta folk i skiten, vad ska du ha pengarna till

• NadiaMi

Sikta hellre på att göra en avbetalning av pengarna i den takt du annars skulle kunna betala av till inkasso.
    Det är bara dumt att skaffa skulder man inte kan täcka upp när man redan har ekonomiska bekymmer och de flesta går utan större problem med på att dela upp betalningarn hellre än att börja krångla med pappersarbetet som krävs för att låta det gå vidare till inkasso och KF.

• Anonym (Pank)

hittat ett företag som lånar ut via sms 5000 kr på en gång...tydligen utan att man behövt varit kund hos dem tidigare......

Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???