• Anonym (Pank)

är SMS lån enda alternativet???

Skulle behöva låna 6000 kr...har tyvärr inget jag kan sälja eller nån att låna dessa pengar av. Kollat på SMS lån men finns det något annat alternativ????

Jag jobbade hela förra året men sen i januari har jag haft alfakassa . Ska börja studera i höst men problemet är att jag behöver pengarna nu typ...

Skickade in en ansökan till JSM capital om ett lån på 6000 kr men fick det inte biviljat.......

• Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???
  • Anonym (Gör det inte)

Anonym (vux) skrev 2009-05-29 18:56:35 följande:

om man hamnat hos kronofogden o berättar hur det e så kan man få uppskov det har jag fått, men man måste vara brutalt ärlig inga konstigheter, lycka till
    JO JO man kan få uppskov hos kronofogden helt klart men har du en gång hamnat där är du prickad och har betalningsarmärknign så enkelt är det eller svårt eller hur du nu vill ha det, jag skulle också som ovanstående sa att skita och betala några räkningar istället för att ta ett snabblån
  • Sunshine83
    Hedebris skrev 2009-05-29 12:06:10 följande:
    konstiga bolag som inte ger uppskov. har aldrig varit med om något liknande företag.. om det inte rör sig om oseriösa sms-utlånare Men de har jag som tur var aldrig behövt att ha och göra med. kontakta fler seriösa banker. nordea, seb, osv..
    Håller med dig, kolla upp dom riktiga bankerna innan.
  • Mitt hjärta är hemma

Väldigt bra fråga. Klokt att höra sig för efter andra alternativ än sms-lån. Jag vet inte vad man skulle kunna göra, kan du inte ringa/gå till banken och be dem om råd? Vilken "storbank" som helst.

Be igen hos företagen du har skuld hos att få uppskov eller be att få göra en avbetalningsplan.

• Behemot

Om jag var du hade jag nog kontaktat kronofogden och fått råd av dem.

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Anonym (Gör det inte)

Härligt bra att du har koll, men snälla sälj hellre soffan du sitter i än ta skitlån eller som ovan skriver gå till en bank och fråga där är ju räntorna lägre och de är mer humana idag mot oss/de som har skulder överalt, hoppas det löser sig

• Loween

Jag tror att det är bättre att införskaffa ett kreditkort än sms-lån. Sms-lån är skyhög ränta på...

• Anonym (Gör det inte)

OJ OJ OJ införskaffa inte kreditkort det är värre än snabblån hua hua hua hur kan du tycka att det är bättre

• Anonym

Det är inte alls säkert att en skuld går till inkasso först och sen kronofogden. Det gör den ju bara om företaget du har lånat av vill sälja sin fordran till ett inkassoföretag, annars kan de ju skicka den direkt till kronofogden. Allt som krävs för att skicka skulden till kronofogden är att förfalldagen har passerat. Man behöver alltså inte skicka någon påminnelse eller via inkasso.

• Anonym (Gör det inte)
    Anonym skrev 2009-05-29 20:56:18 följande:
    Det är inte alls säkert att en skuld går till inkasso först och sen kronofogden. Det gör den ju bara om företaget du har lånat av vill sälja sin fordran till ett inkassoföretag, annars kan de ju skicka den direkt till kronofogden. Allt som krävs för att skicka skulden till kronofogden är att förfalldagen har passerat. Man behöver alltså inte skicka någon påminnelse eller via inkasso.
    Det var det dummaste jag hört idag, klart att alla bolag vill ha in sina pengar. hmmm nu förstod jag he he sorry du har rätt alla behöver inte gå via inkasso vill de ha in pengarna tidigare så går de direkt till kronkalle
Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???