• Anonym (Pank)

är SMS lån enda alternativet???

Skulle behöva låna 6000 kr...har tyvärr inget jag kan sälja eller nån att låna dessa pengar av. Kollat på SMS lån men finns det något annat alternativ????

Jag jobbade hela förra året men sen i januari har jag haft alfakassa . Ska börja studera i höst men problemet är att jag behöver pengarna nu typ...

Skickade in en ansökan till JSM capital om ett lån på 6000 kr men fick det inte biviljat.......

• Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???
  • Anonym (Ring)

Är det samma företag eller är det hos flera? Hur många räkningar rör det sig om och finns det några du kan klara? Om du tar sms-lån, se till att du bara tar exakt så mycket du verkligen behöver. Kolla upp om det kan funka med kreditkort istället också. Tror det kan vara knepigt att få ut reda pengar från det, men du kan ju betala räkningarna och köpa havregrynen på kortet.

Har du kanske någon som kan ringa och tala för dig hos din fordringsägare? Nu var ju min syster nära konkurs så därför funkade det kanske lite lättare. Ring igen och fråga om du kan prata med någon annan.

Kolla också med skatteverket om du inte kan få tidigare utbetalning. Förmodligen inte, men i ditt läge är det ju värt att försöka.

• Anonym (Pank)

Kan tydligen inte ta SMS lån heller pga att mina inkomsuppgifter för 2008 inte syns när det gör kreditkoll på mig

hade en inkomst på ca 200000 kr förra året

• Anonym (Gör det inte)

Nej precis, dina uppgifter kommer inte in förrän deklarationen är klar ungefär i Augusti

• Anonym

Har du tagit stenkoll över din egen ekonomi?
    Du tjänade 17000 i månaden förra året, alfakassan är på ca 7000kr (320*22), CSN är på 7800 varav mer än 5000 av det är lån.
    Om du anpassad till CSN nivån så borde du bara gått back 8oo kr per månad under våren och de 6000 kronorna borde du kunnat haft i sparande.
    Så sätt dig ner och räkna och lägg upp en budget för i höst, då kanske du slipper låna alls.
    Loanland.se är annars ett ställe du kan prova. De ger lägre oftast räntor än SMS-lån
    och brukar inte vara snabba till kronofogden.

• Anonym (Pank)
    Anonym skrev 2009-06-02 10:58:25 följande:
    Har du tagit stenkoll över din egen ekonomi? Du tjänade 17000 i månaden förra året, alfakassan är på ca 7000kr (320*22), CSN är på 7800 varav mer än 5000 av det är lån. Om du anpassad till CSN nivån så borde du bara gått back 8oo kr per månad under våren och de 6000 kronorna borde du kunnat haft i sparande. Så sätt dig ner och räkna och lägg upp en budget för i höst, då kanske du slipper låna alls.Loanland.se är annars ett ställe du kan prova. De ger lägre oftast räntor än SMS-lånoch brukar inte vara snabba till kronofogden.
    Jo visst hade kunnat gjort det men hade ingen aning om att jag skulle bli av med jobbet
  • Anonym (Gör det inte)

Hur har det gått gumman har du nått något resultat

• hundpuss

TS

du har inget du kan lämna på pantbanken.

om det inte bokstavligt talat brinner i röven på dig och du har möjlighet att betala tillbaka pengarna till sms-lånet inom 2 veckor ska du inte låna där.

det är det mest idiotiska man kan göra.

• Anonym (Gör det inte)
    Vision400 skrev 2009-06-03 19:06:26 följande:
    TSdu har inget du kan lämna på pantbanken.om det inte bokstavligt talat brinner i röven på dig och du har möjlighet att betala tillbaka pengarna till sms-lånet inom 2 veckor ska du inte låna där.det är det mest idiotiska man kan göra.
    Håller med
  • Lebowski

Håller med föregående talare. Sms lån är det mest idiotiska man kan ta.

• hundpuss

SMS-lån hade jag kunnat tänka mig att ta i följande situation:

Jag skulle bli vräkt om pengarna inte kom in nästa dag,
    samt att jag fick lön inom de närmaste 7 dagarna.

Då löser man det med en gång! Men det är ju pengar som ska betalas tillbaka,
    med rejäl effektiv ränta!

Det ärlätt hänt att räkningarna hopar sig, så har man ännu mer nästa månad, så tar man ett nytt lån o sen är det kört.

Avebetalningar.
    Det ordet gillar jag.
    Givetvis räntefria sådana. Kan rädda många situationer.

• Loween

Anonym (Gör det inte) skrev 2009-05-29 20:46:48 följande:

OJ OJ OJ införskaffa inte kreditkort det är värre än snabblån hua hua hua hur kan du tycka att det är bättre
    Det är lägre ränta på kreditkort än sms-lån...så enkelt är det;).
  • Lebowski
    Vision400 skrev 2009-06-03 22:14:11 följande:
    SMS-lån hade jag kunnat tänka mig att ta i följande situation: Jag skulle bli vräkt om pengarna inte kom in nästa dag, samt att jag fick lön inom de närmaste 7 dagarna. Då löser man det med en gång! Men det är ju pengar som ska betalas tillbaka, med rejäl effektiv ränta! Det ärlätt hänt att räkningarna hopar sig, så har man ännu mer nästa månad, så tar man ett nytt lån o sen är det kört. Avebetalningar. Det ordet gillar jag. Givetvis räntefria sådana. Kan rädda många situationer.
    Då hade jag bara ringt hyresvärden och bett dem vänta 7 dgr, problem solved. Det finns inga situationer jag kan tänka mig där sms lån är enda utvägen
  • Anonym (Pank)

tillsist efter mycket tjat har jag lykats skjuta upp en del räkningar till nästa månad...alltså att de ska betalas i slutet av nästa månad och sen bara hoppas att mina skattepengar kommer tidigt i augusti...för måste då troligen skjukta på hyran då oxå alltså nästa månad

• Anonym (been there)

TA INTE SMS-LÅN!!
    Det är mitt tips till dig. Jag har gjort det. Började med ett för att jag behövde snabba pengar. Sedan blev det ett till för att betala det första.
    Tog inte lång tid förrän jag satt med 10 kronofogdebrev och över 50000 i skulder hemma och deppade.

Försök lösa det på något annat sätt för din egen skull.

• Mary Wollstonecraft

Om du har ett Visakort eller Mastercard kan du alltid kolla med banken om du kan få en kredit på kortet, på exempelvis 5000 kr. Då har du lite mera att spela på när de reella pengarna är slut. Det enda som sker är att du får betala lite ränta varje månad. Jag har så, inte den bästa lösningen kanske, eftersom man ständigt ligger på minus, men det är ju å andra sidan som att låna av sig själv. Har du bara en stadig inkomst borde det gå bra.

Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???