• Anonym (Pank)

är SMS lån enda alternativet???

Skulle behöva låna 6000 kr...har tyvärr inget jag kan sälja eller nån att låna dessa pengar av. Kollat på SMS lån men finns det något annat alternativ????

Jag jobbade hela förra året men sen i januari har jag haft alfakassa . Ska börja studera i höst men problemet är att jag behöver pengarna nu typ...

Skickade in en ansökan till JSM capital om ett lån på 6000 kr men fick det inte biviljat.......

• Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???
  • Anonym (Pank)
    Anonym skrev 2009-05-29 11:56:05 följande:
    Anonym (Pank) skrev 2009-05-29 11:51:08 följande:
    Förstår fortfarande inte. Är det hyra eller andra räkningar du ligger efter med? Kolla med hyresvärd/företagen i första hand. Om du får skattepengar i augusti kan du säkert förhandla fram något med dem istället.
    en del räkningar som jag inte kunde få uppskov på :(.......hyran är betald men är väl bättre om en rökning går till inkasso än att massa gör det......??????
  • Anonym (Gör det inte)

Hejsan, vet att det finns en som inte är så dyr i ränta FOLKIA men jag skulle aldrig ta lån, och om du väntar tills augusti att betala tillbaka så har det med säkerhet gått till kronofogden men jag vet inte jag kan ha fel

• Anonym (Pank)

men får tillbaka 8000 på skatten i augusti men behöver pengarna nu och har ingen jag kan låna av och inte att sälja heller

Behemot skrev 2009-05-29 11:59:43 följande:
    Det enda som skulle få mig att ta ett sms-lån på den summan vore om någon hotade med att krossa mina knäskålar eller att jag skulle svälta till döds om jag inte hade pengarna, annars är resultatet oftast värre än utgångsläget.
  • Anonym (Pank)

men kommer det inte till inkasso innan kronofogden???

Anonym (Gör det inte) skrev 2009-05-29 12:04:35 följande:

Hejsan, vet att det finns en som inte är så dyr i ränta FOLKIA men jag skulle aldrig ta lån, och om du väntar tills augusti att betala tillbaka så har det med säkerhet gått till kronofogden men jag vet inte jag kan ha fel
  • Hedebris

konstiga bolag som inte ger uppskov. har aldrig varit med om något liknande företag.. om det inte rör sig om oseriösa sms-utlånare Men de har jag som tur var aldrig behövt att ha och göra med.

kontakta fler seriösa banker. nordea, seb, osv..

• Anonym (Gör det inte)

Kanske går det till inkasso först men eftersom du inte kan betala förrän augusti så är risken stor att det går till kronofogden och till sms lån tror jag inte du får uppskov hos eftersom man måste betala inom en månad det är ju det som är poängen med det hela, men det är ditt val, min man har tagit många sms lån så jag vet, risken med detta är att man gör det igen nästa månad och nästa månad och nästa månad, bättre att spara denna ränta de tar ut till oförutsedda utgifter, så när mig gubbe tog sms lån sparade jag räntan på det han betalade för att tala om för honom att det går om man bara vänder på slantarna så här sitter jag med flera tusenlappar i spar och han sitter med skuld he he he nu är jag snäll så jag hjälper honom med att inte låna mer

• Anonym (Pank)

Ok så bara för att det är en sms låns skuld så vägrar de inkasso bolaget den hamnar hos att göra en avbetalningsplan???????

Anonym (Gör det inte) skrev 2009-05-29 12:44:44 följande:

Kanske går det till inkasso först men eftersom du inte kan betala förrän augusti så är risken stor att det går till kronofogden och till sms lån tror jag inte du får uppskov hos eftersom man måste betala inom en månad det är ju det som är poängen med det hela, men det är ditt val, min man har tagit många sms lån så jag vet, risken med detta är att man gör det igen nästa månad och nästa månad och nästa månad, bättre att spara denna ränta de tar ut till oförutsedda utgifter, så när mig gubbe tog sms lån sparade jag räntan på det han betalade för att tala om för honom att det går om man bara vänder på slantarna så här sitter jag med flera tusenlappar i spar och han sitter med skuld he he he nu är jag snäll så jag hjälper honom med att inte låna mer
  • Anonym (hmm)

Ingen lånegivare måste gå genom inkasso innan dom tar det till kronofogden.
    Så enkelt är det ifall du har tur så måste du bara betala massa extra pga räntor på räntor + inkassoutgifter eller så har du problem å det kommer raka vägen till kronofogden...

• Anonym (nej)

ta inte sms lån om du inte ska betala tillbaka direkt. även om du tillslut hamnar hos inkasso är ju räntan skyhög. jag skulle hellre låta de andra räkningarna gå dit, men det är jag de..

• Anonym (vux)

om man hamnat hos kronofogden o berättar hur det e så kan man få uppskov det har jag fått, men man måste vara brutalt ärlig inga konstigheter, lycka till

Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???