• Lindisen81

***Född Juli 2007***nr 6

Förra tråden gick ut och jag hittar inte en ny =(
    Hoppas på att några av er hittar hit så vi kan fortsätta!
    Nån som känner sig sugen på att "driva" tråden?
    Ni vet vilka ni är =)

• Svar på tråden ***Född Juli 2007***nr 6
  • Tania
    mrsbygg skrev 2009-06-05 12:06:54 följande:
    Yes ska gå till hälla ohh skojsigt!! men vi ska börja göra oss i ordning nu och dra till hälla :-/ Duuu hur går det me vikt utmaningen, ja har gått ner drygt 6 kg nu
    Nä jag har lagt ner det eftersom jag mått piss.
  • mrsbygg
    Tania skrev 2009-06-05 17:48:19 följande:
    Nä jag har lagt ner det eftersom jag mått piss.
    Ah..tråkigt
  • Tania
    mrsbygg skrev 2009-06-05 18:05:47 följande:
    Ah..tråkigt
    "mått piss" = MÅR piss = tröstäter = ingen viktnedgång
  • Lindisen81

vet inte vart jag fick min energi ifrån... men just nu står morgondagens frukostbröd på jäsning... hehe. kom fram till att det inte är klart förrän ca 22.30 och vid den tiden brukar ju jag nanna kudde... =)

någon som har erfarenhet av bilen; skoda octavia elegance kombi?
    vi har hittat sån från bilhandlare, en -08;a som gått typ ingenting. inte ens uttagen ännu tror jag. de kostar 149.000 och uppfyller våra krav,. just nu är väl billånen väldigt förmånliga? nån som vet ungefär vad bilen + ett lån skulle kosta i månaden...?

• mrsbygg
    Tania skrev 2009-06-05 18:19:21 följande:
    "mått piss" = MÅR piss = tröstäter = ingen viktnedgång
    Ja hajar! blir sådär när jag kommer in i min dep. inge roligt alls!
  • jelikas
    Lindisen81 skrev 2009-06-05 21:12:13 följande:
    vet inte vart jag fick min energi ifrån... men just nu står morgondagens frukostbröd på jäsning... hehe. kom fram till att det inte är klart förrän ca 22.30 och vid den tiden brukar ju jag nanna kudde... =)någon som har erfarenhet av bilen; skoda octavia elegance kombi? vi har hittat sån från bilhandlare, en -08;a som gått typ ingenting. inte ens uttagen ännu tror jag. de kostar 149.000 och uppfyller våra krav,. just nu är väl billånen väldigt förmånliga? nån som vet ungefär vad bilen + ett lån skulle kosta i månaden...?
    Har inte än aning men jag har en volvo v 70. Tog ett lån på banken till den och betalar ca 1500 kr/månaden på det lånet. Lånet var på 100.000 kr som jag tog.
    Har även sänkt amoteringen så det är därför jag betalar 1500 kr/månaden.

Vet ej om detta hjälper dig men så har jag det med min bil
  • Lindisen81
    jelikas skrev 2009-06-06 10:07:45 följande:
    Har inte än aning men jag har en volvo v 70. Tog ett lån på banken till den och betalar ca 1500 kr/månaden på det lånet. Lånet var på 100.000 kr som jag tog.Har även sänkt amoteringen så det är därför jag betalar 1500 kr/månaden.Vet ej om detta hjälper dig men så har jag det med min bil
    jo det hjälper ju lite =) kollade på ica bankens sida vaddet skulle kosta och det blev typ 1500 spänn.... sedan tillkomemr ju försäkringen oxå, så då hamnar man ju runt 2100 kr/mån sedan så ska man betala bensin oxå... undrar om det verkligen är värt det eller om man ska satsa på en sämre bil, igen... våran saab funkar ju fortfarande men det måste servas + lagas o det går på ca 10 000 spänn och vi får kanske 15 000 om vi säljer den...
  • jelikas
    Lindisen81 skrev 2009-06-06 10:41:13 följande:
    jo det hjälper ju lite =) kollade på ica bankens sida vaddet skulle kosta och det blev typ 1500 spänn.... sedan tillkomemr ju försäkringen oxå, så då hamnar man ju runt 2100 kr/mån sedan så ska man betala bensin oxå... undrar om det verkligen är värt det eller om man ska satsa på en sämre bil, igen... våran saab funkar ju fortfarande men det måste servas + lagas o det går på ca 10 000 spänn och vi får kanske 15 000 om vi säljer den...
    Min försäkring kostar ca 650 kr i månaden och jag tankar för ca 1400 kr max då vi använder min bil jämt då sambon har en pickup.

Jag tycker helt klart det är värt att lägga dessa pengar på bilen. Har nämligen inte tänkt byta bil på länge då min fortfarande är fin och fräsch. Blir först om ca 5 år isf och då kommer de bli en Volvo V 50 el något sådant. Min är från 00.
  • mrsbygg

usch, min tom har blivit magsjuk..
    spyr av allt förutom vatten! är riktigt känslig ingen duger förutom mig, han ska bäras av mig, kramas av mig, matas med vatten av mig och sovas på mig!

så inatt fick jag agera madrass, och nu agerar jag stol haha..

nehe han brinner upp, dags för ny temp och alvedon..

Svar på tråden ***Född Juli 2007***nr 6