• Lindisen81

***Född Juli 2007***nr 6

Förra tråden gick ut och jag hittar inte en ny =(
    Hoppas på att några av er hittar hit så vi kan fortsätta!
    Nån som känner sig sugen på att "driva" tråden?
    Ni vet vilka ni är =)

• Svar på tråden ***Född Juli 2007***nr 6
  • Moll

Prinsessan Zelda skrev 2009-06-08 14:06:37 följande:

vårberg är inte så långt från där vi bor. vi handlar mycket i skärholmen centrum. visst har vårberg inte världens bästa rykte men jag har bott i Hallunda själv och det var jättetrevligt. hoppas ni blir nöjda. då får du komma på våra träffar också när flyttar ni hit exakt.
    Vi flyttar helgen 1 augusti. Dock står lägenheten tom nu i två månader och suger pengar från våra konton...suck. Men vi kunde inte riktigt med att chansa och tacka nej när vi måste ha en adress för att få ställa lillan i förskolekö. Och nu efter att ha ringt och mailat hundratals gånger verkar det som att vi har en plats på G, två förskolor med en plats var skulle få anmäla sitt intresse om att få ta hand om Julia...ååå hoppas att det blir bra. Helst skulle vi vilja flytta med förskolan hon går på nu, men det går ju inte riktigt. Ny inskolningsperiod börjar förmodligen den 26 augusti - undrar om det krockar med vår skolstart? Men vi har alltså ca 3 veckor i augusti i Vårberg utan något särskilt inplanerat utöver flyttstök etc, så då hänger jag gärna på en träff!
  • Prinsessan Zelda
    Moll skrev 2009-06-08 14:23:42 följande:
    Vi flyttar helgen 1 augusti. Dock står lägenheten tom nu i två månader och suger pengar från våra konton...suck. Men vi kunde inte riktigt med att chansa och tacka nej när vi måste ha en adress för att få ställa lillan i förskolekö. Och nu efter att ha ringt och mailat hundratals gånger verkar det som att vi har en plats på G, två förskolor med en plats var skulle få anmäla sitt intresse om att få ta hand om Julia...ååå hoppas att det blir bra. Helst skulle vi vilja flytta med förskolan hon går på nu, men det går ju inte riktigt. Ny inskolningsperiod börjar förmodligen den 26 augusti - undrar om det krockar med vår skolstart? Men vi har alltså ca 3 veckor i augusti i Vårberg utan något särskilt inplanerat utöver flyttstök etc, så då hänger jag gärna på en träff!
    självklart får vi ha träff då
    Vi har lite svårt nuförtiden att få ihop träffar när alla kan. det var skillnad när alla var hemma med småbebbar. Men jag börjar jobba 10 aug, så då kan vi se om vi kan få ihop en liten träff där innan. vi brukar ofta ses hos mig i älvsjö då några bor söder om sthlm och några norr om. jag är mitt i mellan
  • L2K

Bellyboo - jag läste ju som en kratta. Hehe... Kom på typ en timme senare att du nog skrev att du skulle flytta till vårberg och inte där ifrån.

Asså, jag stormtrivdes i området Vårberg, det va väl mer människorna vi inte trivdes med. Men å andra sidan hade vi nog bott kvar längre om det inte var för att makens syster flyttade.
    Ett stort plus för Vårberg är att det är så nära till allt. 20 min till Sthlm city med t-banan. Gångavstånd till Skärholmen och Kungens kurva och IKEA!!! Det om något saknar jag!!!

Och jag kan oxå i augusti! Vore superskoj att träffas!!!!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • H  e  l  e  n  a

Jaså, det finns några tappra som hänger i! Härligt att se

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lindisen81
    solstraalen skrev 2009-06-08 10:08:56 följande:
    Haha Josef är så rolig, och de märks att han börjar bli stor =)Sista 5-6dagarna har hans språk EXPLODERAT. Längre meningar och en massa nya ord och många ord har blivit mycket tydligare oxå.Senaste han lärt sig å säga ( det var igår ) är keps, så nu springer han runt å ropar "keps" hela tiden Tycker det är coolt att det bara kan komma så där över en natt, en stor utvecklingsgrej.Han har ju pratat mycket innan oxå, men nu blir de mer och rent.
    visst är det kul med språket! Inez har ju oxå alltid pratat mkt men nu senaste har det kommit långa meningar med riktig innerbörd och inte massa svamlande ord. hon frågar saker, berättar vilka hon lekt med, pratar om brandbilen som gubben åkte i när han borrade... hehe förstår kanske inte allt då =) men massor och mycket, och som sagt, nya saker bara över en natt!
  • mrsbygg

Sam pratar fortfarande inte. Börjar bli jobbigt nu.
    Han blir så förbannad när man inte förstår honom.
    Tycker synd om honom, borde lossna snart tycker jag.

Tom har börjat gå lite smått! Jätte skoj, han börjar växa ikapp Sam oxå haha..Dom har börjat använda samma kläder!! Så nu går det åt fort kan ja lova..

• Lindisen81

gjorde ett garv test nu på morgonen men börjar stirra mig blind på streck hit och dit. börjar tror att jag inbilalr mig oxå för det är ett grymt svagt strecka jag ser... kan det vara så att det är ett plus-streck? eller är det inbillning...? idag är dagen för bim (ibland ca den 11;e men oftast 9;e) + illamående på morgonen + svullen mage på kvällar.....
    vad är det som händer?

• Prinsessan Zelda
    Lindisen81 skrev 2009-06-09 06:44:28 följande:
    gjorde ett garv test nu på morgonen men börjar stirra mig blind på streck hit och dit. börjar tror att jag inbilalr mig oxå för det är ett grymt svagt strecka jag ser... kan det vara så att det är ett plus-streck? eller är det inbillning...? idag är dagen för bim (ibland ca den 11;e men oftast 9;e) + illamående på morgonen + svullen mage på kvällar..... vad är det som händer?
    spännande
  • Lindisen81

garv test, haha
    grav.test såklart... nja vet inte. vågar inte ropa hej än känns som det skulle vara lite föööör enkelt om det är ett plus

Svar på tråden ***Född Juli 2007***nr 6