Inlägg från: jennyochjohan |Visa alla inlägg
  • jennyochjohan

Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)

Hmm.. det är gravtest antar jag??

Jag ser nått steck men vågar inte svara på vad det är eftersom att det ser ut som en skugga från där test strecket ska visa sig om det är positivt

Jag har haft exakt samma streck när jag ändrat mina bilder och det har inte varit nått så jag vågar varken säga ja eller nej faktiskt

• jennyochjohan

Oki.. ja det kan ju inte alltid vara kanon väder :)

Åhh.. vill bara ha tis em nu att jag fått min mens eller testat mig :) och att vi får bege oss i väg nu sitter man ju bara hemma och väntar, killen är på jobbet och jag känner inte så många i stan än så det blir ju lite långtråkigt när det är dåligt väder, är det fint väder så kan man ju gå ut och vara i solen men men.. hoppas han kommer hem snart och lagar nån god mat till mig för jag börjar bli hungrig igen :) han är kock och älskar att laga mat till mig så man är riktigt bortskämd {#lang_emotions_wink}

• jennyochjohan

Ja det känns lyxigt men man blir ju inte sugen på att laga mat själv när man är ensam hemma haha

Vi bor i jönköping killen är härifrån men jag "bor" här när jag inte jobbar i linköping försöker hitta ett jobb här men det tar sin lilla tid :)

Ja tar ju hellre ett - än att bara gå och vänta för då är det ju bara att försöka nästa månad igen {#lang_emotions_wink}

• jennyochjohan

Jag är från sthlm från början men hamnade i linköping av olika orsaker och fick ett jobb där som jag har fast anställning på men så träffade jag killen och kände direkt att i jönköping vill jag bo, trivs som fisken i vattnet, bara jobb som saknas nu innan jag flyttar hit helt{#lang_emotions_smile}
    Jag är så less på sthlm så att byta stad känns absolut inte jobbigt försutom att hela familjen bor i sthlm då förståss men man kan alltid åka dit och hälsa på inte speciellt långt {#lang_emotions_smile}

• jennyochjohan
    Summer - Oki.. oxå från sthlm :) ja ett hus på landet är ju aldrig fel :) vi har oxå såna planer fast längre fram.. ja barnvakts hjälp är ju alltid bra att ha och vi har killens båda föräldrar rätt nära oss här samt hans syster med familj så det känns bra

Meadow - Oj svårt att veta.. denna gång har jag haft molvärk, ont i korsryggen  ända sen äl den 4/6 sen nu dom sista dagarna så har andra symptom  dykt upp men det kan ju bero på massa annat.. så svårt att veta önskar vi alla kunde få ett svar nu på en gång vad alla symptom beror på {#lang_emotions_smile}
  • jennyochjohan
    sandra chris skrev 2009-06-12 16:12:57 följande:
    vad härligt ;D så alltså kan jag inte ha haft det innan? :Omen jag har fortfarande oregelbunden mens, och vet inte hur jag ska räkna :/
    Välkommen till oss! :)
    Kan mycket väl vara så att det är först nu kroppen ställt om sig efter p-piller användande...
    Jag slutade med p-piller den 7/4-09 och jag har vid båda mina äl känt att nått varit på g och dagen vid äl har jag ont och det ömmar i livmodertrakten och det gör ont bara av att jag sitter ner för det känns som att livmodern tar emot sitt underlaget, jätte skum känsla men jag känner exakt när jag ska ha äl, trots det så har jag använt mig av äl-stickor bara för att jag ville se att mina symptom stämde överens med svaret på stickan..

Vid oregelbunden mens är det svårt att veta när äl inträffar, du slutade ju med p-piller redan förra året så mitt tips om du vill ta rea på när du har äl är att skrev upp nånstans hur långa cyklar du har och köp till en början dessa billiga äl stickor finns väl typ 20 pack för 100:- eller nått dom har inte funkat på mig men på många andra så börjar du testa direkt efter mensen (kom ihåg att testa mellan 10-22 på dagen inte morgon urin) och fortsätter testa fram tills du ser en stegring och när du känner av dina äl symptom så kanske du ska prova att testa 2 ggr om dagen för att se om det stämmer...
    Mitt tips iaf {#lang_emotions_smile}
  • jennyochjohan
    Rödstrumpa - Dom säger ju att ett + är ett +  men väntar med att säga grattis till dig förrän du är riktigt säker.. man vill ju inte gratta nån som sen visar sig inte vara gravid det känns bara elakt så håll oss uppdaterade om hur det går {#lang_emotions_smile}

Jag hade äl den 4/6 men är såå osäker har massa symptom som bara blir tydligare ju mer tiden går.. ska testa mig på tis morgon innan vi beger oss till spanien om inte mensen kommer innan då förståss
  • jennyochjohan
    sandra chris skrev 2009-06-12 16:47:47 följande:
    tusen tack för ett jätte bra svar!! :) ska köpa äl stickor i morgon, men det låter så klurigt ;p käkar du något extra för att öka chanserna?
    Haha.. man kommer in i det :)

Nix äter inget extra utan vill ge det ett tag till innan jag ger mig in i den snurran oxå ;) får räcka med testen så länge 
  • jennyochjohan

Jag vet jag håller på att bli galen... provade att dricka kaffe igen smakade såå äckligt fick hälla ut det.. fryser massor, har molvärk som kommer och går, jätte öm på sidorna av brösten ömma vårtor, flytningar,  illamående och ja usch...
    jag fick välja middag idag så det blir ribs, ugnspotatis och vitlöksmayo mums är sååå hungrig trots illamåendet får inte ihop det alls men men skengravid om inte annat det är en sak som är säker

• jennyochjohan

Haha.. ja det är ju alltid en liten tröst i allt detta

Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)