sandra chris skrev 2009-06-12 16:12:57 följande:
vad härligt ;D så alltså kan jag inte ha haft det innan? :Omen jag har fortfarande oregelbunden mens, och vet inte hur jag ska räkna :/
Välkommen till oss! :)
Kan mycket väl vara så att det är först nu kroppen ställt om sig efter p-piller användande...
Jag slutade med p-piller den 7/4-09 och jag har vid båda mina äl känt att nått varit på g och dagen vid äl har jag ont och det ömmar i livmodertrakten och det gör ont bara av att jag sitter ner för det känns som att livmodern tar emot sitt underlaget, jätte skum känsla men jag känner exakt när jag ska ha äl, trots det så har jag använt mig av äl-stickor bara för att jag ville se att mina symptom stämde överens med svaret på stickan..
Vid oregelbunden mens är det svårt att veta när äl inträffar, du slutade ju med p-piller redan förra året så mitt tips om du vill ta rea på när du har äl är att skrev upp nånstans hur långa cyklar du har och köp till en början dessa billiga äl stickor finns väl typ 20 pack för 100:- eller nått dom har inte funkat på mig men på många andra så börjar du testa direkt efter mensen
(kom ihåg att testa mellan 10-22 på dagen inte morgon urin) och fortsätter testa fram tills du ser en stegring och när du känner av dina äl symptom så kanske du ska prova att testa 2 ggr om dagen för att se om det stämmer...
Mitt tips iaf