• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • stora storken
    S vali s skrev 2009-06-22 20:09:53 följande:
    Kunde ju ha varit värre typ Christer Sjägren o Vikingarna
    {#lang_emotions_throwup}
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

En kille som badar....är som en fisk.. ..pappa är ute och åker hoj...

• Mokiia 2006

Basaliom är utan konkurrens den vanligaste formen av malignitet (elakartad förändring) i huden hos vita, speciellt nordeuropéer. Tumören orsakas av solstrålning. Den är därför vanligast i ansiktet. Basaliom är lokalt elakartade genom sin förmåga att förstöra underliggande vävnader, men den ger "aldrig" upphov till dottersvulster (enstaka fall av lungmetastaser finns beskrivna). Debuterar i medelåldern och blir vanligare högre upp i åldrarna. Sällsynt, men någon gång debut i tidig vuxenålder. Omkring 40% av alla som har haft ett basaliom får med tiden fler.

• Mokiia 2006

De ytligt växande basaliomen är vanligast på bålen. Man finner en rödaktig, ofta fjällande förändring som ibland kan innehålla sårbildning. Inte sällan är kanten mot omgivande frisk hud lätt upphöjd och hård. Ofta enstaka men ibland multipel förekomst. Behandlingen är vanligtvis skrapning eller frysning. Kan förväxlas med fr.a. Bowens sjukdom ( förstadium till skivepitelcancer). Ibland sker också förväxling med Psorias och eksem av olika slag.

• stora storken

Fasen nu har jag ont i käkarna igen...går och spänner mig så jag får ont...släppte då jag var hemma en vecka men nu är det tillbaka...

• Mokiia 2006
    S vali s skrev 2009-06-22 20:09:08 följande:
    Äsch då, du kommer att bli jättesnisig
    Du jag beställer en till dig med
  • Mokiia 2006

stora storken skrev 2009-06-22 20:10:05 följande:

Japp...men nu haar vi fått in en till efter tjat...och "hot"...om att lägga oss och med näsan i vädret...
    Det lönar sig
  • Mokiia 2006

stora storken skrev 2009-06-22 20:12:09 följande:

Fasen nu har jag ont i käkarna igen...går och spänner mig så jag får ont...släppte då jag var hemma en vecka men nu är det tillbaka...
    Har haft exakt likadant för några år sen.
  • Mokiia 2006
    S vali s skrev 2009-06-22 20:09:53 följande:
    Kunde ju ha varit värre typ Christer Sjägren o Vikingarna
    Undrar om jag inte tycker bättre om vikingarna
Svar på tråden Kärringmaffian del 13