-
Välkommen hem!Kibell skrev 2009-07-16 23:33:29 följande:Halloj!Nu har vi landat hemma. Känns hur skönt som helst Det är härligt att resa bort men jag älskar att få komma hem igen -
Så himla söt!S vali s skrev 2009-07-16 23:47:07 följande:Jag är som den värsta nyblivna mamman Vårt lilla Mys är så himla go o just mysig att man nästan smäller av -
Jag gillar bara milda, milda ostar. Favoriten är Gouda.S vali s skrev 2009-07-16 23:51:35 följande:Jag är en sån där mes som helst inte vill att osten ska smaka så mycke - Billinge är min favorit och det säger väl allt -
God morgon, Boppie!
-
Nu ska jag sluta spamma tråden
Dags att kamma sig, kanske måla sig (om jag orkar), och så måste jag väl börja fundera på att väcka Gustav.
-
God middag!
Nu har jag sett det lilla livet inne i magen
Jisses, vad det skuttade runt
Mätningarna på embryot/fostret såg bra ut. Däremot så fick BM det till att jag bara är i vecka 11+5 och inte i 12+5. Det gjorde att blodprovet som jag lämnade för 2,5 vecka sedan lämnades för tidigt. Jag fick gå till provtagningen och lämna ett nytt prov och så ringer BM mig i nästa vecka.
Jag ger inte så mycket för hennes uppskattning av graviditetens längd. Enligt sista mens skulle jag som sagt vara i vecka 12+5. Det innebär att jag skulle ha haft ägglossning den 3 maj. Jag vet med 100% säkerhet att tillverkningen av detta barn gjordes senast den 27 eller 28 april, men en trolig befruktning ett par dagar senare, när jag hade en tidig ägglosning. Allt annat är stört omöjligt och så kan hennes mätningar säga vad de vill. Ja, det är klart. Mats spermier kanske är så livskraftiga att de överlevde nästan 2 veckor...
-
Humöret blir så mycket bättre de dagar jag orkar slänga på lite ögonskugga, eyeliner/kajal och mascara. Fast idag orkade jag inte. Det blir sällan numera.Caffreys skrev 2009-07-17 07:16:38 följande:Orkar du vara så avancerad? Jag målar mig aldrig när jag är ledig, enbart om jag ska ut på festligheter. -
God eftermiddag!
Nu känns det som om det är dags att gå och lägga sig - jag är gigantiskt trött! Efter ultraljudet åkte jag hem till min mamma, eftersom Gustav var där. Stannade där i två timmar och sedan packade vi in oss, alla tre, i min lilla bil och åkte till Center Syd. I morgon ska vi fira mammas födelsedag och det var dags att köpa maten. Gustav var ganska rejält trött men skötte sig ändå bra på ICA. I början gick han med sin egen vagn men det var väldigt mycket folk i affären och han var lite oberäknelig så han fick sätta sig i den stora vagnen till slut. Och det hade han inget emot - som sagt, han var trött.
-
Svalis: Ja, hur är man funtad, när man lämnar sitt barn i bilen en varm dag... Det är så oerhört att jag inte vet vad jag ska säga
När det gäller uträkningen av hur långt gången jag är, så får sjukvården gärna räkna 11+5. Själv tänker jag hålla fast vid 12+5. Vid rutin-UL tänker jag protestera, om det blir lika galet då. Jag tänker i alla fall begära en förklaring. Gustav var ju tillväxthämmad, när han föddes...
-
Precis så är det för oss den här gången - vi vet datumet och sedan kan läkarvetenskapen säga vad den vill.S vali s skrev 2009-07-17 16:25:32 följande:Jag påpekade x antal ggr att ul beräkningem inte kunde stämma men bm var benhård UL är det som gäller punkt slut Ja när sen Linn föddes så var hon ju extremt tillväxthämmad men barnläkaren på neonatalen var rätt övertygad om att beräkningen efter sm var det som stämde, Linn var mer som en 33+ veckors än 31+ vad det gällde mognaden men när hon väl var ute så spelade det ju ingen tarzan egentligen Det jag blev lite trött på var att det var så kliniskt, UL kan inte ha fel - jag visste ju på datumet när Linn var tillverkad