• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • LCroft

Roligt att ni kommer ihåg mig Läser nog här men har sällan tid eller ork att sitta längre stunder vid datorn när jag kommer hem, sitter man på jobbet hela dagarna så vill man gärna röra på sig hemma.

Här är allt bra, njuter av dagarna, har mannen hemma hela sommaren, han blev knäopererad i maj och först sjukledig och sen semester så i september först börjar han jobba igen, barnen tycker det är bra att ha pappa hemma. Hade en period här när Ida var bara arg när jag kom hem, fick knappt röra henne och det enda man fick höra var att hon minsann inte tycker om mig baaaaara pappa, som tur är har det gått över nu

Pysslar på här hemma när andan faller på och givetvis ute i trädgården. Men försöker hinna njuta däremellan av det man fått gjort också.

Tänk att lilla Algot fyller ett år redan, tycker det var igår han föddes

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar, här kommer vi att ta det lungt, röka lax, bada bastu, äta gott, dricka gott och spela spel med barnen. Blir allt från badmington till kortspel. Brukar för det mesta bara vara vi på midsommarafton och försöka hitta på nåt roligt hela familjen, sen på lördag far vi till pappas sommarstuga. Bara att hoppas att vädret är bra!

• Sagalin

Hej på er!

Jag har bloggat om ett Blocketfynd jag gjorde igår.

Ha en bra midsommar!

Märker att jag har en hel del att läsa igen, har varit på semester och inte uppmärksammat att det blivit en ny tråd.

• 13 år emellan

Glad midsommar alla sköna bönor!

• LinaoMatilda

Glad midsommar till er alla!

Hoppas ni har bättre väder än vi. Här regnar det och är rätt ruskigt. Men det gör inte så mycket. jag och barnen har ätit jordgubbar och haft det mysigt här hemma. I natt kommer Juha hem för helgen.

• Sagalin
    LinaoMatilda skrev 2009-06-19 15:30:49 följande:
    Glad midsommar till er alla!Hoppas ni har bättre väder än vi. Här regnar det och är rätt ruskigt. Men det gör inte så mycket. jag och barnen har ätit jordgubbar och haft det mysigt här hemma. I natt kommer Juha hem för helgen.
    Glad midsommar Lina, det låster som om du och barnen haft det mysigt.

Har du snickrat ditt planteringsbord helt själv? Impad i så fall!
  • LinaoMatilda

Villa Nordåker skrev 2009-06-19 15:51:44 följande:

Glad midsommar Lina, det låster som om du och barnen haft det mysigt. Har du snickrat ditt planteringsbord helt själv? Impad i så fall!
    Tack!

Nej, det gjorde min pappa efter min ritning.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3