pilliss skrev 2009-06-16 21:45:06 följande:
hej på er alla. Jag har några frågor ang denna op. Hoppas nån vill svara... Hur mkt övervikt hade ni/BMI? Hur/var fick ni beviljat op? vc eller? Fick ni göra något innan? Hur lång tid tog det innan ni opererades?
Jag har ett bmi 48,5, är 165cm o väger 127kg..alltså rejäl övervikt till min längd. Även jag har gått på vv, gått på otaliga dieter, träffat dietister, gi, lchf m.m och det har i slutändan bara pekat upp på vågen när man väl har slutat med dieten. *suck*
Har inte fått beviljat ännu, ska till ersta sjukhus nästa vecka för en bedömning.
Jag gick till min vc läkare och bad honom skicka en remiss till sahlgrenska i Göteborg om gbp op, detta var 31/3 i år. 14dagar senare fick jag remissvar, ringde o kollade deras kötid, 5års kötid för op. Ringde då runt till olika sjukhus som sahlgrenska samarbetar med, bla ersta i sthlm, de sa ja, du är välkommen hit bara du får en betalningsförbindelse, så jag ringde till vårdslussen i västra götalands län och vips hade jag bet.förbindelsen klar, sen behövdes bara remissen från gbg till ertsa och jag hade fått en tid till bedömning nu den 25juni, och då är det alla besöken på samma gång, för vi utomläns slipper att åka till sthlm för varje gång. Skönt!
Är det ngt mer du undrar över, fråga