• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Anova
    sofiefitness skrev 2009-07-18 21:20:53 följande:
    hoppas hemmets journal har sin novelltävling i år igen! i så fall ska jag försöka ställa uppp!
    Hur får man tag i info om denna? Jag ställde upp för ett par år sedan, men det gick inge vidare då.
  • Sofies värld

jag vet inte, men det borde väl stå i tidningen? eller kanske på hemsidan.

• Anova
    sofiefitness skrev 2009-07-18 21:39:54 följande:
    jag vet inte, men det borde väl stå i tidningen? eller kanske på hemsidan.
    Okej, jag trodde du visste mer.. Jag ska kolla hemsidan..

Vi kan väl tipsa varandra om sådana här tävlingar?
  • Sofies värld

åh, roligt! nu måste jag försöka mig på en novell! svårt att komma på en kort historia bara.

• Anova

Den där Umeå-tävligen med 100 000 kr i prispengar kanske man ska försöka vara med i. Den är ju nationell. (men man kanske bör fokusera handlingen till Umeå, men inga problem för min del.. Jag har pluggat i Umeå)

• Sofies värld

har aldrig satt min fot där =)

nu har jag inte skrivit på två dagar, tvingat mig att vara social istället =) men jag skrev så mycket i fredags så det får väl vara bra ändå. imorgon ska jag få några barnfria timmar dagtid att skriva på i alla fall!

• JennyL29

Sofiefitness:
    vad duktig du är som skriver sådär mycket. Har hunnit på mit andra kapitel just nu, men jag tycker jag skriver så banalt och har så dålig fantasi kring miljöer i fantasyvärlden. När jag ska skriva en miljöskildring så låter det som en barnsaga elelr liknande, *suck*

tips någon?

Svar på tråden Någon som skriver???