• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • bluebride
    Mochride skrev 2009-07-22 12:56:27 följande:
    Låter härligt. Här tittar solen fram ibland, men mest är det grått och tråkigt. Väntar bara på att det ska bli regn igen.
    jag möblerar om, men det blir inte riktigt vad jag tänkt mig
  • JennyL29

Nej jag tror inte jag behöver komma på nån ny ide,,, jagska nog fortsätta men har fått lite stiltje nu.....

Jobbigt då man har barn och ska skriva oftast får man sitta på sena kvällar och nätter och manblir så seg i kroppen dagen efter....

Blä vad jag klagar.

Hur gör niandra osm skriver? gör ni en kladd först? med personers karaktärer och utseende osv? Eller kommer ni på efterhand?

• Barba Söt

Den senaste jag har börjat skriva på skrev jag ner lite olika karaktärer allt eftersom de kommer eftersom jag vet att det blir ett antal och jag behöver komma ihåg dem...

• Anova
    JennyL29 skrev 2009-07-22 17:30:33 följande:
    Hur gör niandra osm skriver? gör ni en kladd först? med personers karaktärer och utseende osv? Eller kommer ni på efterhand?
    Huvudkaraktärer + lite av handling (stora drag vad det ska handla om) skissar jag på först innan jag skriver.. jag vill liksom känna karaktären innan jag sätter igång och skriver.
  • Morgonrodnad

jag bara skriver på, det bara kommer medan jag håller på att skriva, jag har försökt stapla upp men det går inte då gå projektet till intet

• JennyL29

Morgonrodnad:
    Ja tycker att storyn dör lite då man skriver för mycket om den innan liksom.

• Morgonrodnad
    JennyL29 skrev 2009-07-22 18:00:50 följande:
    Morgonrodnad:Ja tycker att storyn dör lite då man skriver för mycket om den innan liksom.
    japp, känslan försvinner enklare om det bara flyter på
  • Anova
    JennyL29 skrev 2009-07-22 18:00:50 följande:
    Morgonrodnad:Ja tycker att storyn dör lite då man skriver för mycket om den innan liksom.
    Är det inte då risk att man skriver för mycket och får radera massor?
  • Sofies värld

jag kommer på på ett ungefär hur mina karaktärer är, men sen växer de ju fram under skrivandet. jag har en anteckningsbok där jag skriver ner varje ny karaktär som ploppar upp. hur de ser ut och hur de är och så.

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Mochride
    JennyL29 skrev 2009-07-22 17:30:33 följande:
    Nej jag tror inte jag behöver komma på nån ny ide,,, jagska nog fortsätta men har fått lite stiltje nu.....Jobbigt då man har barn och ska skriva oftast får man sitta på sena kvällar och nätter och manblir så seg i kroppen dagen efter....Blä vad jag klagar.Hur gör niandra osm skriver? gör ni en kladd först? med personers karaktärer och utseende osv? Eller kommer ni på efterhand?
    Jag bruakr skriva ner karaktärerna ibland, men jag har nog aldrig gjort en kladd över handlingen. Eller, det gjorde jag nån gång i början, men jag kunde aldrig hålla mig till den. Nu mer har jag någorlunda koll på vad som ska hända men det mesta kommer jag på medan jag skriver eller i alla fall under handligens gång.
Svar på tråden Någon som skriver???