• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Morgonrodnad

jag skriver också upp personer och ev tider som de jobbar, så man vet när man skriver.

• Sofies värld

ÄNTLIGEN!!!

En utav huvudkaraktärerna har äntligen fått komma in i berättelsen! Jag har längtat efter detta från första början. Har redan flera nedskrivna dialoger med honom och flickan, Bree, i min anteckningsbok. Så nu är de tre huvudkaraktärerna äntligen med!

• Morgonrodnad

Sofies värld skrev 2009-07-23 01:05:46 följande:

ÄNTLIGEN!!!En utav huvudkaraktärerna har äntligen fått komma in i berättelsen! Jag har längtat efter detta från första början. Har redan flera nedskrivna dialoger med honom och flickan, Bree, i min anteckningsbok. Så nu är de tre huvudkaraktärerna äntligen med!
    Grattis hi hi hi
  • Lilloscar

Sofies värld skrev 2009-07-23 01:05:46 följande:

ÄNTLIGEN!!! En utav huvudkaraktärerna har äntligen fått komma in i berättelsen! Jag har längtat efter detta från första början. Har redan flera nedskrivna dialoger med honom och flickan, Bree, i min anteckningsbok. Så nu är de tre huvudkaraktärerna äntligen med!
    grattis, va kul för dig!
    Din bok måste bli väldigt lång, med tanke på att du släpper in en av huvudkaraktärerna efter mer än 200 sidor... spännande!
  • Sofies värld

jag är på sidan 273 nu och det är först nu han kommit in. känns som att det blir en ganska lång i alla fall...

• Morgonrodnad

Sofies värld skrev 2009-07-23 11:03:29 följande:

jag är på sidan 273 nu och det är först nu han kommit in. känns som att det blir en ganska lång i alla fall...
    måtte bli en tjock bok
  • Barba Söt

Jag har skrivit ned en övergripande story innan en gång, men det var bara för att jag drömde så tydligt och det var en sån stark känsla... hela handlingen... så jag gick direkt upp och skrev ned allt. Det är första gången som jag gjort så.

• Mochride

Barba Söt skrev 2009-07-23 18:43:38 följande:

Jag har skrivit ned en övergripande story innan en gång, men det var bara för att jag drömde så tydligt och det var en sån stark känsla... hela handlingen... så jag gick direkt upp och skrev ned allt. Det är första gången som jag gjort så.
    Jag brukar komma på ganska mycket när jag drömmer, men jag är nog lite för lat för att skriva ner det just då. Som tur är brukar jag komma ihåg det till sen. Drömmar kan faktiskt vara ganska bra sätt att få idéer till en berättelse
  • Sofies värld

ja, den blir nog ganska lång. min förra blev 399 sidor, så den var ju också ganska lång. men den här har jag ev. två uppföljningar på med, så tillsammans blir det nog en trilogi när jag är färdig tror jag.

jag måste verkligen skriva ner idéer direkt när jag får dem, annars glömmer jag bara av dem! samma sak med dialogr och liknande. puts väck bara!

• JennyL29

Sofies värld:
    Vad avis jag blir när jag läser att du skrievr och skriver, men så kul göt dig grattis attd et går bra!

Jag ska skriva ned lite stödord och göra en mindmap liksom.
    Har bett en kompis kolla av min text lite då och då så hon kan ge goda råd ochså.

Har ingen ork att skriva ikväll känne rjag.

Svar på tråden Någon som skriver???