• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Mochride

Jag blir också avis på hur mycket du skriver, Sofies värld :)
    Jag önskar att jag hade den inspirationen och orken att skriva så där.
    Jag renskriver lite då och då, men det är nästan alltid nåt som kommer emellan så det går inte så snabbt framåt för mig.

• Anova

Tar ni aldrig bort sånt ni skrivit eller skriver om tusen gånger?

• Mochride
    Anova skrev 2009-07-25 19:56:53 följande:
    Tar ni aldrig bort sånt ni skrivit eller skriver om tusen gånger?
    Jag brukar inte direkt ta bort nåt, men jag kan ändra på meningar så att det låter bättre och så när jag renskriver.
  • JennyL29

Just nu har jag svårt att komma på huvudpersonens namn

Kan tipsa er om att göra ensk brainstorming, fick många bra ideer där.

• Sofies värld

jag låter absolut ingen läsa innan jag har renskrivit ALLT och det gör jag inten förrän jag skrivit ner hela storyn. För när jag skriver så skriver jag bara och i efterhand kan jag ibland inte fatta hur dumt det låter!

Jag har ändrat namnet på min ena huvudkaraktär nu. Hon hetter Bianca från början men det kändes aldrig riktigt rätt. Så nu är hon en Bree!

• JennyL29

Tycker inte tat min huvudrollsperson namn är ritkigt rätt heller, måste nog googla lite om namn tror jag,

har suttit och gjort lite reserach i mytologin. Och om teologin, nu snurrar det i skallen och ögonen svider men har skrivit ned stödord och vill bara skriva ännu mer, har skrivt ganska mycket ikväll, tycker dte rä svårt bara att skriva miljöer så det inte låter banalt eller om hur personen tar sig till olika ställen, men jag skriver och skriver om....

Natti på er

• Sofies värld
    JennyL29: vad kul att du har börjat i alla fall! research är nog det jobbigaste av allt, jag tycker det stör flödet av att skriva. men måste man så måste man!

nu har jag skrivit tills ögonen blöder känns det som, nästan 8000 ord. Och jag fårnästan panik när jag inser att dottern vaknar om ungefär tre timmar! Hoppas killen tar henne så jag får sova lite i alla fall! nu är jag på sidan 294 så jag hoppas spräcka 300 sidor imorgon.

kan tipsa om sensyne ögondroppar för er som blir torra i ögonen framför datorn förresten!

men nu, sova! godnatt!
  • enola
    Sofies värld skrev 2009-07-25 22:37:19 följande:
    jag låter absolut ingen läsa innan jag har renskrivit ALLT och det gör jag inten förrän jag skrivit ner hela storyn. För när jag skriver så skriver jag bara och i efterhand kan jag ibland inte fatta hur dumt det låter!
    Jag brukar låta sambon läsa och kommentera emellanåt. Han är själv duktig på att skriva och har gått skrivarkurser och så, så jag litar någorlunda på hans omdöme. Vilket inte innebär att jag ändrar som han tycker om jag inte håller med, men det är bra med lite konstruktiv kritik tycker jag. Sedan läser jag det jag skrivit för äldsta sonen emellanåt eftersom jag skriver en barnbok. Han tycker f.ö. att den är jättespännande {#lang_emotions_smile}
  • JennyL29

enola:
    kul at sonen tycker om boken.

Ja researchen är jobbig för jag läste om olika myter och legender osv till ögonen sved.
    Jag satt uppe till ett inatt sedan kunde jag inte sitta längre för jag fick så ont i ryggen.

Jag har fått lite humm om nu hur jag ska fortsätta min bok. Kliar i fingrarna.

Nu ska jag spela lite spel med sonen .....

• snuppis

nja jag försöker skriva en biografi, de går sådär. kanske skrivit lite över 35 sidor. Ska väl fortsätta om ett tag, väntar bara på att tiden ska gå *S*

Svar på tråden Någon som skriver???