• Frågvis

Hur länge innan bonus kom efter förlossning?

Min sambo har en dotter på snart 9 år som vi har var tredje helg + lov. Nu har vi fått en gemensam dotter för en vecka sedan och innan hon föddes så lovade han att vi skulle vara ensamma i två veckor innan hans dotter kom på sommarlov hos oss. Nu blir det inte så för han vill ha hit henne så snart som möjligt och jag känner mig inte riktigt redo. Det här är mitt första barn och jag kan säga att känslorna och hormonerna flödar. Som ni alla med barn vet att de gör!
    Är det inte rimligt att få de två första veckorna själv? Han tycker att jag försöker hindra honom från att träffa sitt första barn och att jag tvingar honom välja mellan sina döttrar. Det är absolut inte så. Det handlar varken om honom eller dottern. Det handlar om mig och min kropp. Amningen fungerar inte riktigt och jag gråter för allt. Han sitter i sin gamla kropp och det enda som förändrats är att han fått en underbar liten tjej och förstår inte alls hur jag mår.
    Begär jag för mycket?

• Svar på tråden Hur länge innan bonus kom efter förlossning?
  • Laisen80

Om man väljer att sätta barn till världen, och dessutom väljer att göra det igen med en ny partner får man faktiskt också ACCEPTERA att den nya partnern har vissa önskemål...
    Annars kan man ju faktiskt välja att leva ensam med sina barn resten av livet, det är faktiskt inte bara den nya partnern som får ''finna sig i allt''.

Det är min åsikt det!

• Mittilvet
    Laisen80 skrev 2009-07-06 20:27:03 följande:
    Om man väljer att sätta barn till världen, och dessutom väljer att göra det igen med en ny partner får man faktiskt också ACCEPTERA att den nya partnern har vissa önskemål... Annars kan man ju faktiskt välja att leva ensam med sina barn resten av livet, det är faktiskt inte bara den nya partnern som får ''finna sig i allt''. Det är min åsikt det!
    Det är precis dit TS vill komma, det är inte bara hon som ska finna sig i allt.
    Sambon kunde gott och väl valt att leva ensam ifall han inte kan samordna sitt förra och sitt nya liv så alla mår bra och då främst de han bor med.
  • pyretochbönan0809
    Laisen80 skrev 2009-07-06 20:27:03 följande:
    Om man väljer att sätta barn till världen, och dessutom väljer att göra det igen med en ny partner får man faktiskt också ACCEPTERA att den nya partnern har vissa önskemål...Annars kan man ju faktiskt välja att leva ensam med sina barn resten av livet, det är faktiskt inte bara den nya partnern som får ''finna sig i allt''.Det är min åsikt det!
    ja, jag undrar också lite varför det BARA är bonusmamman som ska finna sig i allt? Pappan har också gjort ett aktivt val att starta en "ny" utökad familj med henne.
    Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade bönan i magen, bf 30/8-09
  • Alltid

little squirrel skrev 2009-07-06 21:36:31 följande:

ja, jag undrar också lite varför det BARA är bonusmamman som ska finna sig i allt? Pappan har också gjort ett aktivt val att starta en "ny" utökad familj med henne.
    Ja det har jag också undrat över. Pappan visste ju att hon inga barn hade sedan tidigare... Men det heter alltid att du visste att han hade barn....
  • Starkast
    Frågvis skrev 2009-06-22 15:42:27 följande:
    Min sambo har en dotter på snart 9 år som vi har var tredje helg + lov. Nu har vi fått en gemensam dotter för en vecka sedan och innan hon föddes så lovade han att vi skulle vara ensamma i två veckor innan hans dotter kom på sommarlov hos oss. Nu blir det inte så för han vill ha hit henne så snart som möjligt och jag känner mig inte riktigt redo. Det här är mitt första barn och jag kan säga att känslorna och hormonerna flödar. Som ni alla med barn vet att de gör! Är det inte rimligt att få de två första veckorna själv? Han tycker att jag försöker hindra honom från att träffa sitt första barn och att jag tvingar honom välja mellan sina döttrar. Det är absolut inte så. Det handlar varken om honom eller dottern. Det handlar om mig och min kropp. Amningen fungerar inte riktigt och jag gråter för allt. Han sitter i sin gamla kropp och det enda som förändrats är att han fått en underbar liten tjej och förstår inte alls hur jag mår. Begär jag för mycket?
    Jag tycker inte det är rimligt att inte låta dottern komma.
  • pyretochbönan0809
    Starkast skrev 2009-07-06 22:15:28 följande:
    Jag tycker inte det är rimligt att inte låta dottern komma.
    Motivera det kanske?
  • LindaJohansson81

little squirrel skrev 2009-07-07 07:46:04 följande:

Motivera det kanske?
    För att vuxna människor får helt enkelt sätta sina behov åt sidan när man har barn, jag gör det dagligen. Och så är det att ha barn, och kan man inte ta det så skulle man inte skaffat barn överhuvudtaget.
  • pyretochbönan0809
    LindaJohansson81 skrev 2009-07-07 08:09:29 följande:
    little squirrel skrev 2009-07-07 07:46:04 följande: För att vuxna människor får helt enkelt sätta sina behov åt sidan när man har barn, jag gör det dagligen. Och så är det att ha barn, och kan man inte ta det så skulle man inte skaffat barn överhuvudtaget.
    jo men nu handlar mkt i tråden om varför bara bonusmamman ska anpassa sig och inte biopappan alls i det här fallet. 
  • LindaJohansson81

little squirrel skrev 2009-07-07 08:14:29 följande:

jo men nu handlar mkt i tråden om varför bara bonusmamman ska anpassa sig och inte biopappan alls i det här fallet. 
    Men han träffar knappt sin dotter, det är väl självklart att han vill ha henne?
  • Starkast

little squirrel skrev 2009-07-07 07:46:04 följande:

Motivera det kanske?
    behövs det??
Svar på tråden Hur länge innan bonus kom efter förlossning?