• CosmicCat

När du var tonåring

Lite inspirerad av en annan tråd blev jag nyfiken på hur andra var som tonåringar. Själv både ljög jag och bröt mot uppsatta regler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du var tonåring
  • köttbullelydnad

Jag var nog nåt slags mellanting tror jag. Rätt upprorisk i klädstil och attityd, men mamma och pappa har jag alltid haft respekt för

• BlommyNess12

Jag både ljög och bröt mot reglerna.

Men jag var en liten ögontjänare, de anade aldrig nånting

• Andrundrun

Jag både ljög och struntade i regler. Jag var ett riktigt hormonpaket i tonåren. Är dock fortfarande. Men nu har jag lyckats få gloria.

• Aros

Ljög gjorde jag, men bröt inte mot så mycket regler. Hade mest regler som jag själv tyckte var ok eller i allafall förstod varför dem fanns.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Minxy

Annat, nog ljög jag någon gång ibland, men aldrig att jag inte respekterade mina föräldrar!
    Överlag var jag väldigt "mesig" om man jämför med andra tonåringar, men en riktigt liten djävul om man jämför med mina två äldre syskon! Brorsan var en sån där mönsterunge som var med i schackklubben, fick höga betyg och aldrig hittade på bus, syrran var en ögontjänare och föräldrarna fick aldrig reda på att hon rökte/drack. Mig kom dom däremot på när jag hade en fest hemma med folköl - OJ vad mycket skäll jag fick!

Däremot har jag aldrig svurit åt mina föräldrar eller kallat dom fula saker. Minns att jag tyckte det var otäckt när mina tjejkompisar skrek "Jävla kossa!" åt sina mammor *ryser*

***S+M=L***
  • BlommyNess12

Men den enda regel jag kan minnas att jag hade var att jag skulle komma hem nykter :S

• Bubblan83

Jag ljög,  ex att jag skulle sova hos en kompis och var ute och festade hela natten och kom hem på morgonkvisten och sa att min kompis skulle iväg därför som jag var hemma så tidigt på morgonen:)
    Några regler bröt jag väl nog aldrig emot för min mamma trodde mer på eget ansvar när man kom upp i tonåren och hade således inte så mycket regler man kunde bryta mot.

BF 17 november 2009
  • Dollars matte

Jag var alldeles för skötsam så jag hade inget att ljuga om. Behövde inte ha några regler att följa heller, vi löste det mesta med en öppen dialog.

Internet är roligare än text-tv
  • Taggtroden

Jag var ingen mönstertonåring för jag försökte vara väldigt provocerande mot andra människor. Men jag hade respekt för mamma och pappa. Samtidigt behövde jag inte bryta mot några regler för jag hade inga problem med de regler mamma och pappa bestämde och så diskuterade vi regler tillsammans som skulle gälla.

• lövet2

Jag både ljög och bröt mot reglerna, men inte så där värst ändå. Mellan varven var jag rätt skötsam!

Fast sedan gick jag ju gymnasiet på annan ort och bodde då där under veckorna. Vad som hände under de åren ska vi tala tyst om ... {#lang_emotions_demon}

He offered me my legs ...
Svar på tråden När du var tonåring