• Choklad och Nötter

75 gram = ? deciliter?

Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

• Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • VulgusProfanum

.

OBSERVERA!

Det är inte tillåtet att spekulera kring eventuella nick eller tidigare sådana!
    /Moderator

.
    Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Myrtille
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 09:33:02 följande:
    .
    Varför inte?
  • VulgusProfanum
    Myrtille skrev 2009-06-25 09:34:10 följande:
    Varför inte?
    Därför att det inte tillför tråden något gott överhuvudtaget och är OT.
    Det kan leda till påhopp och spekulationer vilken är rätt trist när det händer i en tråd.
    Vill man veta något privat om någon medlem får det tas via gästböcker eller inbox.
    /Moderator
  • ThisIsMe
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 09:48:58 följande:
    Därför att det inte tillför tråden något gott överhuvudtaget och är OT.Det kan leda till påhopp och spekulationer vilken är rätt trist när det händer i en tråd. Vill man veta något privat om någon medlem får det tas via gästböcker eller inbox. /Moderator
    OT är ju tillåtet. Eller?
  • Ord blind
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 09:48:58 följande:
    Därför att det inte tillför tråden något gott överhuvudtaget och är OT.Det kan leda till påhopp och spekulationer vilken är rätt trist när det händer i en tråd. Vill man veta något privat om någon medlem får det tas via gästböcker eller inbox. /Moderator
    Ja, ja, av den anledningen, jag tyckte jag hade lusläst reglerna extra noga men hittade inget om det och blev förvånad, OT självklart!! :) Tack då vet jag.
  • VulgusProfanum
    ThisIsMe skrev 2009-06-25 10:00:26 följande:
    OT är ju tillåtet. Eller?
    OT som tillför tråden något är OK. Det vill säga om tråden spinner vidare och utvecklas och diskussionen får en liten annan vinkel än vad som var tänkt från början.'

Nickspekulationer tillhör inte den kategorin
  • Ord blind
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 10:04:15 följande:
    OT som tillför tråden något är OK. Det vill säga om tråden spinner vidare och utvecklas och diskussionen får en liten annan vinkel än vad som var tänkt från början.'Nickspekulationer tillhör inte den kategorin
    Nu fattar jag ingenting. Jag hittar inte det i reglerna?
  • issus

lägg allt i din resväska. vad ska du med mascara och annat shafs med i handbagaget? det har jag aldrig förstått. man klarar sig utan handkräm på flyget.vatten finns att köpa i kabin.

• VulgusProfanum
    Ord blind skrev 2009-06-25 10:15:03 följande:
    Nu fattar jag ingenting. Jag hittar inte det i reglerna?
    "Observera Off Topic-inlägg, OT, det vill säga inlägg som inte hör till saken tas bort i känsliga rummet och under Sex & Samlevnad men tillåts nu i de allmänna forumen. Detta förutsatt att inläggen inte syftar till att förstöra diskussionen eller stöta ut andra genom ovidkommande utläggningar."
    www.familjeliv.se/Forum/regler.php

/Moderator
  • issus

jag tror jag dör av skratt!!!! pratade med mina barns kusin om hon visste hur det funkade med vikt kontra massa och hon skrattade så hon tjöt när jag berättade att det finns folk som inte vet att det beror på vad man ska mäta. hon är 12 år.

Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?