• Choklad och Nötter

75 gram = ? deciliter?

Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

• Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • Ord blind
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 10:21:53 följande:
    "förutsatt att inläggen inte syftar till att förstöra diskussionen eller stöta ut andra genom ovidkommande utläggningar."www.familjeliv.se/Forum/regler.php/Moderator
    Vi tolkar inte den meningen lika ser jag i detta tillfället. Tolkningsfrågan lämnar jag därhän då det inte är jag som bestämmer, vidare lämnar jag även tråden. :)
  • Myrtille
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 10:21:53 följande:
    "Observera Off Topic-inlägg, OT, det vill säga inlägg som inte hör till saken tas bort i känsliga rummet och under Sex & Samlevnad men tillåts nu i de allmänna forumen. Detta förutsatt att inläggen inte syftar till att förstöra diskussionen eller stöta ut andra genom ovidkommande utläggningar."www.familjeliv.se/Forum/regler.php/Moderator
    Så att spekulera över om någon har bytt nick är automatiskt ansett som utstötning?
  • VulgusProfanum
    Myrtille skrev 2009-06-25 10:55:31 följande:
    "Observera Off Topic-inlägg, OT, det vill säga inlägg som inte hör till saken tas bort i känsliga rummet och under Sex & Samlevnad men tillåts nu i de allmänna forumen. Detta förutsatt att inläggen inte syftar till att förstöra diskussionen eller stöta ut andra genom ovidkommande utläggningar."www.familjeliv.se/Forum/regler.php/M oderator Så att spekulera över om någon har bytt nick är automatiskt ansett som utstötning?
    Det kan vara på det sättet och tolkningsföreträdet har moderatorer och redaktion.
    /Moderator

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • VulgusProfanum

.
    OBSERVERA att ÖVRIGA frågor som rör Moderatormeddelandet från och med nu får tas i SLUTNA DIALOGER.
    /Moderator

.
  • knaster
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 06:00:47 följande:
    75gram är 0.75 dl oavsett VAD du mäter.
    Hahahaha någon som missat fysiklektionen här? DENSITETEN kära du, det kanske du borde googla på. 0,75 dl är en VOLYM och 75 gram är en VIKT.
    0,75 dl vatten väger 75 gram ja.
    0,75 dl LUFT väger NOLL gram.
    Det du! Klura på den!
  • Wilowa
    issus skrev 2009-06-25 10:22:31 följande:
    jag tror jag dör av skratt!!!! pratade med mina barns kusin om hon visste hur det funkade med vikt kontra massa och hon skrattade så hon tjöt när jag berättade att det finns folk som inte vet att det beror på vad man ska mäta. hon är 12 år.
    Min son som är 7½ tyckte att det var självklart att ett kilo bly och ett kilo bomull väger lika mycket samt att lika stor mängd av olika saker väger olika mycket.
  • Wilowa
    VulgusProfanum skrev 2009-06-25 10:04:15 följande:
    OT som tillför tråden något är OK. Det vill säga om tråden spinner vidare och utvecklas och diskussionen får en liten annan vinkel än vad som var tänkt från början.' Nickspekulationer tillhör inte den kategorin
    Gör regeldiskussioner det då?
  • vackrastarflow

jag trodde minsann att vi skulle ha fått ett erkännande till idag, men icke...
    fegt att avregga sig

• VulgusProfanum
    Wilowa skrev 2009-06-25 18:08:27 följande:
    Gör regeldiskussioner det då?
    Om moderatorn är så vänlig så att hon bemödar sig att svara direkt i tråden så
    /Moderator
  • lia76
    vackrastarflow skrev 2009-06-25 18:42:12 följande:
    jag trodde minsann att vi skulle ha fått ett erkännande till idag, men icke... fegt att avregga sig
    "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."
    Grå grár grey szary gris cinzento
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?