• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • beadis
    guild skrev 2009-07-10 23:27:47 följande:
    men gud...undra om han fick höra den nångång.
    man får väl hoppas att han fick..troligtvis inte
  • Småkottarna

Haha, jag har faktiskt rockat loss framför spegeln till MJ med borsten i handen tidigare ikväll. Tur att man har barnasinnet kvar för det var lika kul idag som för 15 år sedan.

• beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-10 23:32:31 följande:
    Haha, jag har faktiskt rockat loss framför spegeln till MJ med borsten i handen tidigare ikväll. Tur att man har barnasinnet kvar för det var lika kul idag som för 15 år sedan.
  • KikiBoo

scenen är blöt. Michael showar och några torkar o torkar..

• beadis
    BooBoo skrev 2009-07-10 23:34:50 följande:

scenen är blöt. Michael showar och några torkar o torkar..
    ja, den såg jag igår

Men har är ju KING OF POP....klart de ska tjäna honom
  • KikiBoo
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 23:36:47 följande:
    ja, den såg jag igår Men har är ju KING OF POP....klart de ska tjäna honom
  • lia76
    Hittade denna underbara text!

The story of Michael Jackson – Who´s bad?
    Han har påverkat mode, sångstilar, dansstilar och musikvideor.
    Michael Jackson var en artist med ett stort A. Han var en sång- och danssensation.
    Han förde musiken till nya höjder.
    Han gick över rasgränsen på ett ofattbart sätt. Han var störst!
    Mycket få individer har tillåtits åtnjuta den sortens berömmelse. Men till vilket pris!

Med allt som sagts om Michael Jackson glömmer vi kanske historians början – musiken. Hans berömmelses omfattning är unik. Han innehar rekordet för mest sålda album, största publik, den mest sålda videon och har fått flest utmärkelser än någon annan artist. Förutom detta fick han ta emot 8 grammisar under en natt.

Han kunde verkligen förmedla en känsla med rösten, till och med som barn.
    Det är imponerande!
    Han kunde sjunga kärlekssånger avsedda för vuxna som barn, men känslan fanns ändå där. En riktigt bra sångare har förmågan att förmedla känslor med rösten. Att få folk att känna vad man sjunger om. Det var Michael otroligt bra på.

Michael var en otrolig låtskrivare. Vid varje inspelningstillfälle var låtarna klara. Strukturen liksom texten – låten var klappad och klar. Om man lyssnar på hans låtar, och försöker ta bort allt poppande och showande – inser man vilken fantastisk sångare han egentligen är.

Han fick inte den uppskattning han förtjänade. Han var fenomenal.
    Han slog rekord.
    Han blev Kungen av Pop.

Han hade kontakt men publiken på ett sätt som var mycket ovanligt. När man kan kommunicera med var och en av 70 000 människor och alla tror att Michael talar just till honom eller henne, så är det där det magiska med Michael Jackson ligger.

Under 80- och 90-talen regerade Kungen av Pop. Och under 70-talet dominerade listorna av Jacksons. Han var närvarande och fokuserad på scenen – han var ett med publiken. Då lever Michael Jackson och är lycklig.

Han var villig att experimentera nästan gränslöst men musiken för att få ett unikt sound. Han hade dessutom en otrolig instinkt beträffande vad som funkar på scen. Han bestämde vilken ordning låtarna skulle göras i, vilket publiken gillade. Han hade verkligen känslan för vad publiken ville ha, och när de ville ha det. Han såg helheten. Han visste vad han ville och vad han ville göra. ”Stor” var inget, ”större” var lite bättre, ”störst” vad det som gällde.

Michael var så framgångsrik, han har åstadkommit så mycket i livet att det fört honom in på en mycket ensam väg. Han har min medkänsla. Om det är något vi lärt oss, är det att hans musik lever kvar i folks hjärtan. Det är stort, med tanke på allt som hänt.

Han var den starkast lysande stjärnan inom musiken i hela världen. Det är svårt att tro att vi hört det sista av hans musik.
    Han är en av de mest begåvade människor som någonsin existerat.

Han var Michael Jackson.

källa: days.nu
  • beadis
    BooBoo skrev 2009-07-10 23:36:49 följande:
    var det nån som var här?

han älskade sina svenska fans
  • guild
    MissLilo skrev 2009-07-10 21:45:46 följande:
    jäbligt snyggt, men tydligen inget eget nu idag. Många som funderar på att göra den. Den med vingarna som någon hade som bild, vore ännu bättre!
    är det min bild du menar tro??
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson