• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Tack alla! Jag vet att mycket talar emot en till nu, rent logiskt (ffa för att L inte vill) och jag tjatar inte, är inte på honom om det. Vill han inte så vill han inte och jag vill ju inte ha en till om inte han vill. Men det känns så jobbigt att veta att det inte blir en till. Konstigt, jag hade ju själv bestämt mig för det för bara några månader sen.
    L vill nog inte prata om det för han är rädd att jag ska övertyga honom, han har svårt för att ändra sig om han bestämt sig om något jobbigt.

Och ja, L har ju lite att jobba med, men det har han ju om vi har 3 som 4 barn. Situationen kommer inte ändras av det.
    Men jag förstår hans argument, absolut. Bara det att jag känner mig inte klar och det kan han nog aldrig förstå, den känslan. Han har pratat om att vi ska gå och prata med någon om det, men jag vet inte hur det ska gå till.

Blä!

lille08: förstår att det har varit en turbulent tid för dig, W har varit mycket sjuk, du är gravid och nu har du hittat en knöl. Klart det kommer ifatt allt på en gång någon gång.

Fick ju iallafall mensen inatt så nu är pmsen borta, för den här gången.

Idag blir det att röja bland papper och en massa småplock jag inte hann med igår.

Och så måste jag få iväg ansökningar och säga upp dagis för mellan. Har ju satt upp honom i kö och hans ka egentligen skolas in samtidigt som äldsta, men jag ska ju ha vårdnadsbidrag för A och honom så då får han ju inte ha dagisplats. Jag har dock glömt säga upp platsen, idiotiskt nog.

• Melva

sthlmstjejen: hoppas det håller i sig ett tag iallafall, emnjag gissar att dom glömmer lätt i den åldern. E är ju lite yngre, men hon kan jag inte lita på håller något längre än kanske en vecka, jag måste påminna ändå.

• Amelie

Heidi: Beklagar sorgen! Jag kan inte föreställa mig hur det känns att förlora en förälder på det sättet.

Linn: Söt-Axel. Han såg lite drucken ut på andra filmen, *skratt*.

Melva: Jag förstår dig, att det känns jobbigt. Men som du säger: man vill ju inte ha ett till barn med någon som inte vill...
    A har inte sagt nej, bara att det måste bli snart i så fall. Och hur lätt är det att bara beställa!? Måste ta tag i det där...

• Lina S

Melva - tror du inte att du kommer ha samma bebislängtan sen igen, även om ni skaffar en till? För vissa lägger ju det aldrig sig, men man kan ju inte skaffa 20 ungar för det
    Jag förstår vad du menar, jag vill ha en tredje och sen kommer mitt hjärta vilja ha en fjärde när den tredje blir större, men vi kommer ändå definitivt sätta stopp efter 3. Jag kan inte ge den tid jag vill ge åt dem om vi har fler. Sen blir det ju svårt med barnvakt och allt, man vill ju fortfarande kunna leva ett normalt liv med lite semestrar, gå ut och äta osv. Jag vet att jag alltid kommer att ha längtan efter en bebis till oavsett hur många vi skaffar.

Hoppas i alla fall att det löser sig för er, hur ni än väljer.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Godmorgon!
    Idag mår man bara illa fyfan
    Så jag ska gå och lägga mig sen när Didos ska sova.
    Hör av mig sen när det känns oki.

• S u s s

Hejhej!
    Tillbaka efter en veckas semester och roadtrip från sthlm till skåne och sedan göteborg.
    Allt gick toppen fast vi hade två småbarn i bil så länge (utom hemresan...), och fast vi bodde 5 vuxna och 2 barn i en etta på typ 35 kvadrat en natt.

Kom hem i söndags natt men är fortfarande bara hemma och slappar och tvättar.
    Jag gör inte ens en ansats att läsa ikapp, har jag missat nåt dö-viktigt?

Lille - Gravid?! Grattis!

Melva - Förstår att det måste vara jobbigt att gå och längta... Kan ni inte få prata med familjeterapeut eller nåt?
    Tror du känslan kommer gå över om du får sörja ett tag?

• Melva

Jag kan ju inte säga att den där känslan kommer finnas kvar efter en 4, är ju omöjligt att säga. Jag trodde ju faktiskt att jag skulle känna mig klar nu efter A.
    Och kanske det är så att jag bara behöver sörja för att det ska kännas bättre sen, men det är svårt att inte ha hopp när L säger som han gör (och annat runtom).

S u s s: härligt med semester.

Jag är lite sugen på att dra iväg någonstans nu, men vi ska ju åka i början av augusti. Känns bara som att hela sommaren hinner försvinna nu, för med tanke på vädret så har det antingen varit för varmt för att åka längre sträckor (vi har inte ac i bilen) eller så regnar det (och så kul är det inte att dra runt på 3 små och en själv en hel dag när det regnar tycker jag).

Fick räkningen om barnomsorgen idag. Dom har tagit betalt för E, men det skulle ju vara gratis för henne nu. Ska kolla upp det. Det kostar iofs inte många kronor, men gratis är gratis .

• lille08

Melva: Har också lust att åka iväg nånstans... men känner precis samma vad gäller vädret. Förut var det för varmt och nu är det för regnigt. Kollade på väderprognosen för en stund sen och den såg väl allt annat än spännande ut. Regnskurar mest varenda dag!

Nu vet jag inte hur gammal E är, men de har inte tagit betalt för att det är sommar då? Vet att i vissa kommuner kan det vara så att barn som har allmän förskola-placering går gratis under själva "terminerna" men måste betala för att vara där på loven.

• Melva

lille08: hon ska skolas in först i augusti, hon är hemma än så länge. Hon fyllde 4 i juni och det ska vara gratis från hösten det år man fyller 4. Har jag läst mig till. Som sagt, det är inte många kronor dom vill ha för henne, men jag ska ändå kolla upp det. Har inte hunnit än, vi har precis ätit lunch och jag hittar inte papperna om förskolan just nu. Vill gärna ha ett direktnummer att ringa till.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8