• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lina S

VT - ja gör det, det är supersmarrigt! Kul att du har shoppat. Då blir man alltid på gott humör.

Kaol - va länge du har ammat, mysigt!

Nu har jag cyklat, är svettig som fan, huset är ju som en bastu!
    Måste in o duscha..

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • KaOl

lina: eftersom vi hade sådant strul med maten (måns kräkte ju så fort han åt kött/fisk/fågel/ägg och var tvungen att äta vegetariskt i 3 mån) så kände jag att jag ville amma för attvara säker på att han fick i sig vad han skulle (sorry vt - jag är sån där inbiten köttätare du vet ). Iofs ammade jag storebrorsan tills han var 1 år men det berodde på att han vägrade sluta amma..

• Melva

Lina S: men det känns gott när det är gjort

Idag ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. Jag ska städa (behövs verkligen) och hålla mig inne, barnen slänger jag ut på uteplatsen .
    Önskar vi hade en trädgård istället, men men.

• luzorsus

hur funkar det här

jag är bortrest
    mannen är på jobbet
    farmor har hand om ungarna eftersom Tova har sommarlov och Myra är ju hemma oxå... .....men de blir sjuka och farmor vill ej ha hand om sjuka barn....

Kan mannen fara hem från jobbet och vab:a då?

Hur blir det med intyg från förskoal etc??

• KaOl

luz: ingen aning!! ring fk. Fy så drygt förresten

Underbart väder idag med - plaskpoolen under parasollen nu på fm, sedan siesta och sedan HAVET! Vad jag älskar sommaren!!
    Lillis har förresten börjat sova jättebra - sover hela natten fram till ca 5-5.30, får lite välling och somnar om till ca 9! Lägger sig ca 21 nu; man vill ju hinna göra något av kvällarna

• Lina S

Luz - jag har ingen aning heller. Ring fk och fråga.

Kaol - härlig dag

Själv måste jag dock städa här hemma nu, ser för jäkligt ut. Får passa på nu när lillfisen sover. Har i alla fall varit ute på en härlig promenad längs havet efter jag lämnade Elliot på dagis.
    Tog några bilder.

Viken.JPG

Sam 3.JPGSam 2.JPG
    Sam 1.JPG

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

rimfo,nej va trist.hoppas verkligen det inte blir fler ggr.

VT;roligt med nya kläder

lina: det är så hemsk när man är svettig och varm och det är varmt inne,hu man vill ju bara bli nerkyld.
    sååå söt han är lillfisen och vackra bilder du tar.

KaOl; ja jag tycker det är viktigt <tt få ngt gjort på kvällarna,Elly somnar just nu när som men det var gott när hon somnade mellan 19,30-20.30.då hade man lite av kvällen kvar.

• KaOl

lana: i normalfall lägger sig måns vid 19.30-20-tiden - men igår var vi ju på picknick så då blev det sent, inte förrän vid 22... Han tog en liten tupplur i vagnen vid 18-tiden dock-

• goshheidi

Lina S, Nammm. Detdär lät jättegott. Måste prova jag med. Så fina bilder!!

F har feber -  igen :( För två veckor sedan var han kokhet en morgon då han vaknade, och idag var det samma sak. Han har haft hosta och varit snorig i två veckor och jag trodde faktiskt att han höll på att bli bättre....men så i morse var det likadant. Mätte och han hade 39 grader :( Och själv har jag också blivit jätte jätte förkyld. Ingen feber dock men känns ändå jättetung i denhär sommarvärmen. Igår hade jag bara lite ont i halsen och näsan rann lite. Idag är det som om man hade öppnat en kran.

Rimfo, hoppas magarna deras blir bra snart. Håller tummar och tår.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8