• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84

Vilda Tiger skrev 2009-07-02 13:30:33 följande:

CarinaJa googlade lite på det och det verkar faktiskt som att man kan det, så du hade rätt där. MEN de är bara vid sjukdomar, som tarmvred och ifall det är hål på tjocktarmen, som avföringen kan komma upp genom munnen. Så jag tror inte man kan kräkas bajs för att man är förstoppad...
    Precis
    Jag har ju pluggat till undersköterska

www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Forstoppning-hos-barn/
  • 3 barns mamma84

En länk för små barn med förstoppning

• Rimfolina

Tack Carina! Vi har träffat fem läkare den senaste månaden så jag börjar ha hört det mesta ett varv, känns det som. Ibland en del tvetydigt, t.ex. att få microlax utskrivet i 15 dagar på VC för att sen få höra på barn att man inte ger det till barn eftersom det är så smärtsamt... Kul! Nu ska vi i alla fall testa klyx på båda vid behov och hoppas att vi slipper mer kräk. Tyra har bajsat idag men vi ska nog ändå testa klyx. Ester var ju förstoppad trots att hon bajsade typ 4 ggr/dag.

• Melva

Jag är irriterad. Inte nog med pmsen, det är ju tvunget att samla på sig extra vatten också. Nu kommer jag ju inte i dom nya byxorna . Vet ju att det försvinner om et par dagar, men ändå...

Nu ska vi iväg. Barnen plaskar lite i poolen i väntan på L som ska köra oss till vc och så ska det tas sprutor. Den där mot fästingar (eller ja, sjukdomarna dom för med sig är det väl egentligen). Svärmor bjuder.

Sen ska jag dra iväg dottern på bio ikväll Ice Age 3 ska vi se.

• Rimfolina

Melva: Jobbigt med irritation och svullnad men tur att det snart går över! Bra att ha nån som sponsrar vaccinationerna. Låter helmysigt med bio!

Själv ska jag också lyxa ikväll, 80 minuters yogamassage...

• 3 barns mamma84

Melva :
    Det går över det är bara något vi alla har varje månad
    kram

Själv är jag ensam min kära sambo*gråter*han åkte iväg idag och är borta i 4 dagar åkte till jävle för att jobba.
    Jag ska fixa till mig nu sen ska jag handla mat med barnen.

• sthlmstjejen

Rimfo: Den lyxen är du verkligen värd!!

Melva: Kul med bio, det brukat ju bara svalt i biosalongerna också, bara det är ju ett plus

Jag känner mig på så bra humör, inte alls deppig på länge nu. Kan ju vara att barnen håller mig fullt sysselsatt såklart, men också att beslutet känns rätt ju mer intensivt det är här hemma. Och maken och jag hade så härligt sex i morse så då blir hela dagen bra.

Har gjort en utflykt med barnen till Sigtuna, kommer definitivt åka dit ofta nu under sommaren. Var vid vattnet och barnen matade fåglarna (ja, inte Frida då hon tittade på), sen så köpte vi glass och bara hade det bra. Efter det tog vi bussen hem. Det enda irriterande var att ett äldre par satt och glodde irriterat på barnen hela vägen hem! Det var inte så att barnen gjorde nåt speciellt, de var bara på glatt och lite busigt humör.

• Lana

VT;nä det har jag inte,ville bara jämföra

rimfo; oooh yogamassage,underbart.

melva; NEJ va rötet,ah då hoppas vi värmen försvinner snart.

sthlm; va härligt att det känns rätt.kram

• Vilda Tiger

Rimfo
    Gud va skönt det låter med massage! Det är du värd nu efter all kräks.

Lana
    Så bra. Tänkte bara ifall du inte hade tänkt på det.

Så alla vet: Lana fyller 22 imorgon!

Sthlm
    Jamen jag klarar inte av när folk, äldre eller yngre, är så himla negativa. Vad gör det om barn leker lite på bussen, eller om kön i affären är lite lång, eller om bussen är tre minuter en. Herregud, om man ska klaga på allt så hinner man ju inte vara glad!

• sthlmstjejen

Lana: Men vilken ungdom du är!! Grattis i förskott!

Hur gamla är ni allihop förresten? Själv fyller jag 28 år om 2 veckor.

VT: Håller med dig, finns så många negativa. Och jag blir särskilt irriterad när det gäller barnen, att barn liksom inte får vara barn! Tänkte att de där gamlingarna hade säkert varit busiga barn en gång i tiden.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8