• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Jag har fått en känsla av att Lyckeli förstår mycket mer än vad jag tror. Imorse satt vi i sängen och hon fick pilla på en läslampa som man liksom fäller upp genom att trycka på en knapp på sidan. Lyckeli grejade och sa "m-pa, m-pa" och tittade frågande på mig. Det var inte det som var häftigt för jag hade ändå sagt bara några sekunder innan att det var just en lampa. Men så säger jag "Den lyser inte nu, för man måste trycka på en knapp för att fälla upp den." och tror ni inte ungen vänder manicken, ser knappen och trycken på den så att lampan fälls ut?! :-O Jag blev skitimpad! Eller överdriver jag nu? Det kanske var en ren lyckoträff, iofs.

• Melva

Precis, barn utvecklas ju så olika och lägger ju energi på olika saker.
    Tycker också att man lägger mycket vikt vid det motoriska i den här åldern.

A förstår också mycket, men är exempelvis långt ifrån att prata något vettigt . Har ju bara nyligen börjat låta ma-ma.

sthlmstjejen: pms gissar jag. Vilket gör att jag blir ledsen också.
    Jag vet faktiskt inte om det gör någon skillnad. Det han sag nu har liksom hänt många gånger förut (förutom en sak som han "erkände" att han gjort (men inte velat ta på sig innan han gick dit)). Min erfarenhet säger mig att jag får vänta ett tag för att se om det är tomma ord eller inte.

Nu har jag iallafall varit till doktorn, fått plåster, fått kolla hjärta och lungor (och mage ), fått presenter, varit till frisören och blivit matad. Gånger två

• 3 barns mamma84

Oj Oj haha min lilla kille är en stark man
    Han tar sig upp från galvet och tar sig upp på bordet som vi har i vardagsrummet
    Fan är så stark.

Ja ord haha det förstår denna mannen med
    Han säger redan jätte många ord mycket tydligt han mummlar inte häller

Takta
    Titta
    Aj Aj
    Tack
    Mamma o pappa
    Fan försöker säga Ebba men det blir eeebb eeebb

• sthlmstjejen

Melva: Ja pms lider jag också av, usch vad deppig och sur jag kan vara vissa dagar. Då önskar jag att jag bara kunde ligga kvar i sängen och dra täcket över mig. Men så måste man ändå upp och aktivera barnen, fast humöret inte är det bästa.

Carina: Vad duktig Didos är!

Medan jag skrivit detta har jag mäklat fred typ 10 ggr mellan barnen, härligt sommarlov.

• 3 barns mamma84

Sthlm:
    Han är lätt lärd av sig har vi märkt
    Ebba hon kunde prata tydligt när hon var 1år uniffär.
    Medans Ebba har varit normal tidig när hon började gå och var sen med ordet.
    Medans Didos han är snabb med utvecklingen med att börja gå vid 9mån och började prata tidigt
    Så jag tror inte själva att börja gå hindrar att det kommer ord från munnen.

Pms lider jag inte av alls.
    Jag hade smärtsamma värkar när mensen var på G då jag var ungre.
    men efter Ebba föddes försvann dom bort och jag kan inte känna av att mensen är på G alls det kan liksom komma på natten bara.
    Dom säger att pms värkar försvinner när man födder barn.
    Man när jag har Pms jag är inte deppig alls jag bara kan svimma det är allt.
    Men annars är jag jätte glad av mig.

Men jag kan ha mina perjoder då allt är upp och ner när ungarna skriker och håller på.
    Då kan jag bara känna att neeej nu orkar jag inte mer.

• Vilda Tiger

sthlm
    Ojoj... många upprörda känslor där hemma, förstår jag. Men de kanske behöver fajtas rejält ett tag och sedan kan det ju lugna ner sig, eller? *hoppas*

Melva
    Låter som om dagen blev rätt bra ändå. Vad blev du matad med och av vem?

• Melva

sthlmstjejen: känner igen det där .

VT: nja, jag är fortfarande på dassigt humör, men nu har ju maken kommit hem så nu får barnen klänga på honom. Fast jag blir ju irriterad för vad han hittar på också

Barnen matade mig med "gristårta" och diverse

• Melva

VT: ja, fråga mig inte hur, men det är något äldsta har kommit på själv . Alltså hon gör en tårta av duplo och kallar den gristårta. Jättegott

Jag blir bara mer och mer irriterad. Snart har alla barnen kommit i säng och då ska jag träna ett hårt pass.

A har förresten en antydan till en tand till däruppe nu. Skymtar lite vitt under tandköttet. Klart han är gnällig då- också.

• Rimfolina

Melva: Kör hårt! Det går bra om man är arg!

Det börjar kännas fånigt att skriva om det men Tyra har kräkts igen ikväll... Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart, det går ju aldrig över!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8