• Mittilvet

Korkad sambo

Oftast är min sambo smart.

Ibland är han det inte, exempelvis i eftermiddags när jag kom hem ifrån jobbet efter uppfriskande 14-timmarspass i 29 graders värme *ironi*

Jag hade talat med honom i telefon flera gånger men hursomhelst, det han inte hade kläckt var att han hade bestämt med sitt barn sedan innan att de skulle packa ihop badgrejer, ta med sig mitt barn och hunden för att åka till sjön och ta ett kvällsdopp utan jag mötte dem på parkeringen och en snabb fråga slängdes ut "du kanske vill följa med oss och bada förresten från "bonus"barnet och sambon nickade instämmande.

Gulligt tycker säkert många att de frågade ifall jag vill "följa med" något som de bestämt och mitt spontana svar blev "nej"

Konstigt må tyckas, jag tycker jättemycket om kvällsdopp, bada överhuvudtaget är jätteskönt och särskilt efter idag men ändå sa jag nej.

Det känns som min smabo låter det barnet ta min plats.
    Jag är uppfostrad med att det är vuxna som bestämmer, kommer överens och det är barnen som följer med, inte tvärtom.

Vet inte hur jag ska få fram det till min sambo, att prata om det barnet är minerad mark.
    Jag tror mig veta att min sambo inte alls lägger samma värdering i det här som jag gör och jag vet inte hur jag ska få honom att förstå att jag känner mig åsidosatt det som är min familj, han "tar" vårat barn och gör saker vi inte kommit överens om och jag släpps inte in i min familj utan han lallar runt i sin familj, en a foten i våran och ena foten i sin förra.

Jag stack iväg och badade själv och det var skönt, men vart de tog vägen vet jag inte för de är iaf fortfarande inte hemma.

Jag känner mig utanför och jag kanske har mig själv att skylla men jag mår skit av att "förlja med" jag har provat många gånger och det känns alltid lika konstigt.
    De har sin symbios och jag känner mig inte det minsta delaktig, dels för att jag känner sådan avsky mot barnets existens och sätt att vara, delvis att min sambo inte är mer lyhörd och delvis...
    Ja, det finns säkert hur många aspekter som helst.

Hursomhelst så tycker jag inte om att min sambo bestämmer med det barnet vad vi andra ska anpassa oss efter.
    Barn anpassas efter vuxna, är jag den enda som känner så?

Och kom inte med era jävla påhopp, jag är så trött på er så jag spyr utan nu vänder jag mig till de som har kreativa förslag som kan leda till något positivt gällande min och sambons relation och kommunikation.

Att "säga det rätt ut" kommer inte hjälpa tror jag, har gjort det gällande så mycket annat och jag har bara fått honom i någon form av försvar och ilska att jag är dum som känner som jag känner.

• Svar på tråden Korkad sambo
  • Weird One

TS:

Du säger att vi som kritiserar dig är avskyvärda.
    Men du kallar ditt bonusbarn för utomstående.

Vem är egentligen värst?
    Stackars lilla barn som har en sådan kvinna i sitt liv som känner avundsjuka inför ett barn...

• vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:18:55 följande:
    Jo, men han skapar en klyfta i den han kallar sin fámilj och får mig att ta ännu mer avstånd ifrån deras symbios. Varför tror du ag kallar honom korkad? Jag behöver inte ännu mer ved på elden för att inte tycka om att hans barn sedan innan ränner här varannan vecka.
    Men varför är du i en relation där det ingår barn när du bara tycker att barnet är i vägen och då du avskyr det, förstår du att det inte är bra för någon av er?
    Varför utsätter du dig själv för att leva på det viset, måste vara jätte stressande och jobbigt.
    förstår allt det där med att man är kär m.m men om du går nu så har du chansen att hitta någon som får dig att må bra och slippa all den stress du utsätter dig och de andra för.
  • MammaTillNeoh
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:20:22 följande:
    Weird One skrev 2009-06-30 21:18:34 följande:
    Vad jag är arg över?Har du inte läst TS och ändå har du mage att spy galla?????
    Du har ju mage att spy galla på din egen sambo och hans barn,, hans stackars barn som du är riktig elak mot! Usch för att ha dig som sambo eller bonusmamma!
  • Mittilvet
    FrökenKanSjälv skrev 2009-06-30 21:19:44 följande:
    Det här är precis varför jag har valt att inte flytta ihop med någon ny karl efter skilsmässan! När jag och barnen hittar på något spontant så vill jag kunna genomföra det utan en massa sura miner från någon som vägrar åka med enbart för att h*n inte fick vara med och hitta på utflykten.Sen så undrar jag, har ni varsitt barn med er in i förhållandet? För i så fall är det ju jätteschysst av din sambo att passa ditt barn medans du jobbar.
    Barnet är gemensamt vilket jag många stunder ångrar.
    Jag önskar att vi aldrig blev ett par men nu är vi det och jag tänker inte bli en bitter biomamma med barn som slängs hit och dit.

Aldrig, aldrig, ALDRIG jag kommer fatta ett sådant beslut, jag kommer kämpa tills jag dör om jag så ska fortsätta spy känslomässigt varannan vecka tills det andra barnet slutar komma hem till oss.
  • Mittilvet
    MammaTillNeoh skrev 2009-06-30 21:22:37 följande:
    Du har ju mage att spy galla på din egen sambo och hans barn,, hans stackars barn som du är riktig elak mot! Usch för att ha dig som sambo eller bonusmamma!
    En till som inte läst TS.

Ni är helt otroliga, vet ni det?
    Och det är inte positivt menat.
  • Anonym (Spyan)

Väldigt mycket prat om spyor, brukar tyda på en viss omognad, om någon forfarande funderar över mognadsgraden i tråden.

Att kalla bonusens besök "att hans barn sedan innan ränner här varannan vecka", säger ganska mycket om det emotionella tillståndet.

• Weird One
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:20:22 följande:
    Weird One skrev 2009-06-30 21:18:34 följande:
    Vad jag är arg över?Har du inte läst TS och ändå har du mage att spy galla?????
    Du läser ju bara det du vill se, tolkar och vrider på allt, intar försvarsposition.

Orkar inte ödsla mera tid på dig och din tråd.
    Du kommer nog snart finna att du är ensam, den dagen din sambo genomskådar dig.
    Kansle är det därför du inget säger till honom, för skulle han se dina egoistiska manipulativa tankar skulle han nog dra sig ur.
  • MammaTillNeoh
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:23:58 följande:
    En till som inte läst TS.Ni är helt otroliga, vet ni det?Och det är inte positivt menat.
    Jojomen,, ja har läst ts och alla inlägg du skrivit och förstår mig fortfarande inte på dig! Fy sjutton!
  • Mittilvet

Weird One skrev 2009-06-30 21:21:52 följande:

TS:Du säger att vi som kritiserar dig är avskyvärda.Men du kallar ditt bonusbarn för utomstående.Vem är egentligen värst?Stackars lilla barn som har en sådan kvinna i sitt liv som känner avundsjuka inför ett barn...
    Men han ÄR ju utomstående, precis som min sambos mamma och kompisar och fler därtill.
    För mig ÄR han utomstående men SKIT I DET, har ALLA medvetet valt att fokusera på den där ungen och inte på själva problemet?????
  • Venla

Du är redan en bitter biomamma. Om du ångrar ditt eget barn så behöver du en psykolog, inte FL.

Svar på tråden Korkad sambo