• Mittilvet

Korkad sambo

Oftast är min sambo smart.

Ibland är han det inte, exempelvis i eftermiddags när jag kom hem ifrån jobbet efter uppfriskande 14-timmarspass i 29 graders värme *ironi*

Jag hade talat med honom i telefon flera gånger men hursomhelst, det han inte hade kläckt var att han hade bestämt med sitt barn sedan innan att de skulle packa ihop badgrejer, ta med sig mitt barn och hunden för att åka till sjön och ta ett kvällsdopp utan jag mötte dem på parkeringen och en snabb fråga slängdes ut "du kanske vill följa med oss och bada förresten från "bonus"barnet och sambon nickade instämmande.

Gulligt tycker säkert många att de frågade ifall jag vill "följa med" något som de bestämt och mitt spontana svar blev "nej"

Konstigt må tyckas, jag tycker jättemycket om kvällsdopp, bada överhuvudtaget är jätteskönt och särskilt efter idag men ändå sa jag nej.

Det känns som min smabo låter det barnet ta min plats.
    Jag är uppfostrad med att det är vuxna som bestämmer, kommer överens och det är barnen som följer med, inte tvärtom.

Vet inte hur jag ska få fram det till min sambo, att prata om det barnet är minerad mark.
    Jag tror mig veta att min sambo inte alls lägger samma värdering i det här som jag gör och jag vet inte hur jag ska få honom att förstå att jag känner mig åsidosatt det som är min familj, han "tar" vårat barn och gör saker vi inte kommit överens om och jag släpps inte in i min familj utan han lallar runt i sin familj, en a foten i våran och ena foten i sin förra.

Jag stack iväg och badade själv och det var skönt, men vart de tog vägen vet jag inte för de är iaf fortfarande inte hemma.

Jag känner mig utanför och jag kanske har mig själv att skylla men jag mår skit av att "förlja med" jag har provat många gånger och det känns alltid lika konstigt.
    De har sin symbios och jag känner mig inte det minsta delaktig, dels för att jag känner sådan avsky mot barnets existens och sätt att vara, delvis att min sambo inte är mer lyhörd och delvis...
    Ja, det finns säkert hur många aspekter som helst.

Hursomhelst så tycker jag inte om att min sambo bestämmer med det barnet vad vi andra ska anpassa oss efter.
    Barn anpassas efter vuxna, är jag den enda som känner så?

Och kom inte med era jävla påhopp, jag är så trött på er så jag spyr utan nu vänder jag mig till de som har kreativa förslag som kan leda till något positivt gällande min och sambons relation och kommunikation.

Att "säga det rätt ut" kommer inte hjälpa tror jag, har gjort det gällande så mycket annat och jag har bara fått honom i någon form av försvar och ilska att jag är dum som känner som jag känner.

• Svar på tråden Korkad sambo
  • Safir73

Eftersom du alltid spyr galla över hur hemskt ditt bonusbarn är, så är det mest kreativa råd du någonsin kan få, att skaffa dig en annan sambo utan tidigare barn.

För du klarar inte av bonusmamma-rollen. Så enkelt är det, och det finns fler som har problem med det så du är inte ensam.

• festia
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:32:37 följande:
    Kragen har jag som en strypsnara kring halsen och dessvärre är jag redan vuxen så jag kan inte ens se ljuset i tunneln just nu.Ni må ha läst men ni förstår ingenting.
    Försök få oss att förstå då? Fattar verkligen inte problemet. Det jag får ut av ts är att du verkar tycka att hans barn är nån sorts parasit. Vad exakt är problemet? Att du blir sur för att far och son vill åka iväg och bada spontant? Måste han alltid fråga dig om du ska med? Han kanske tog hänsyn eftersom du hade jobbat 14 timmar och antog att du inte ville följa med.
  • Sandriisch
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:31:31 följande:
    Anonym (Spyan) skrev 2009-06-30 21:30:30 följande:
    Nej, problemet är inte jag utan min och sambons kommunikation.
    Ja men gör något åt det då?!?! Ist för att sitta bakom en data skärm och vara förbanna dpå han ?
  • Mittilvet
    Sandriisch skrev 2009-06-30 21:29:36 följande:
    men suck :S Skulle dom behövt ringa till ditt jobb och FRÅGA dig om dom får åka och bada eftersom du blir så sur för dom åkte iväg.. ?! Det är ju inte meningen dom skall behöva sitta inne hela dagen när det är fint väder och behöva vänta på dig!! Suck.. ! hur gamal är du?
    En till som inte vill förstå.
  • OMWF
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:35:27 följande:
    Men förklara då.
  • Mittilvet
    Sandriisch skrev 2009-06-30 21:35:06 följande:
    Ja men gör något åt det då?!?! Ist för att sitta bakom en data skärm och vara förbanna dpå han ?
    Å du som andra påstår också att du läst TS eller?

Jag skrattar IHJÄL mig
  • MammaTillNeoh

"Om du kände att du inte fick vara med och bestämma varannan vecka utan blev satt som "prio lägst" hade du mått bra då?
    Att du inte fick ha någon åsikt om hans barn och vad de gör, inte få någon förståenlse ifall du tog dig mod att berätta hur du mådde utan bara få en som visar agg emot dig och dubblar det du känner som obehagligt mot dig och skapa två "lag" i det som ska kallas hem, hade du fortfarande inte förstått då?"

Jag tror det skulle vara en förklaring från ts....
    men jag kan ändå inte förstå hur man kan sitta och spy galla över sitt bonusbarn, sin egna familj!

• Mittilvet
    OMWF skrev 2009-06-30 21:35:49 följande:
    Men förklara då.
    Läs TS. Och prova nåt nytt:

Försök sätt dig in i situationen till skillnad från andra.
  • Sandriisch
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:35:27 följande:
    Ja men säg då vad du menar?! Du vekrar ju bada skriva elakheter över hur jobbigt det är att dom bestämde dom skulle bada... då kan du la fråga nästa gång om ni pratar tel och du är på jobbet, om dom skall göra något ist för att se dom bege sig att bada när du kommer hem.
  • Sandriisch
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:36:16 följande:
    Å du som andra påstår också att du läst TS eller?Jag skrattar IHJÄL mig
    HAHAHAHA Jag skratttar me ihjäl mig HAHAHAHHA!!!
Svar på tråden Korkad sambo