HJÄLP! min katt födde nyss ungar!!
Okej!
Har ju vetat om att min katt är gravid och när jag räknade på det borde hon föda ungarna denna veckan, vilket hon gjorde idag! Vad i hela världen gör jag nu? Kan jag kolla på dom? Ta på dom?
Okej!
Har ju vetat om att min katt är gravid och när jag räknade på det borde hon föda ungarna denna veckan, vilket hon gjorde idag! Vad i hela världen gör jag nu? Kan jag kolla på dom? Ta på dom?
Jag behöver akut hjälp!! Är det normalt att bebisarna piper? Snälla hjälp...
hjälp hjälp hjälp....!!!!
låt kattmamman ta hand om dom, men håll koll på att alla diar och verkar må bra, för är det nåt fel på en unge stöter hon automatisk ut den.
lycka till.
Det är ingen fara. De piper. Man kan ta på dem om mamman litar på dig. Du behöver nog inte göra någonting alls, mamman brukar sköta allt väldigt bra själv.
Vet inte mkt om nyfödda kattungar, tänkte bara försöka lugna dej och säga att jag sett på TV när katter fått barn, och JA, de pep för fullt, det är nog ett bra tecken att de piper, det visar väl att de har kraft? Vore nåt fel om de var tyst. Kolla bara så mamman tar hand om dem, att de börjar dia eller vad det nu heter
Lycka till!
Lugn bara lugn... kattmamman tar hand om dem ordentligt och ja, de piper. Klart du kan kolla på dem och ta på dem, men låt mamman få ta hand om dem själv först.
Okej vad bra!! Så jag kan kolla lite närmare iaf? Berätta allt jag behöver veta nu!!
se bara till så att alla diar och få i sig mjölk. Min kull här hemma är 6 veckor gamla nu.
Du får gärna ta på dom och kolla på dom, ge kattmamma uppmärksamhet men ta inte ifrån henne ungarna.
Om det är någon som inte diar, måste du stödmata ungen med mjölkersättning som finns i djurbutiken.
å så sött! det är som det ska om dom piper. Kolla så moderkakorna har släppt bara och håll koll på både mamman och ungarna så du ser att dom verkar må bra, och att ungarna får i sig mat.