HJÄLP! min katt födde nyss ungar!!
Okej!
Har ju vetat om att min katt är gravid och när jag räknade på det borde hon föda ungarna denna veckan, vilket hon gjorde idag! Vad i hela världen gör jag nu? Kan jag kolla på dom? Ta på dom?
Okej!
Har ju vetat om att min katt är gravid och när jag räknade på det borde hon föda ungarna denna veckan, vilket hon gjorde idag! Vad i hela världen gör jag nu? Kan jag kolla på dom? Ta på dom?
TS, oki tack för ditt svar =)
Min granne gav bort kattungarna när dom var 8 veckor och påstod till mig att man inte alls skulle vänta tills 12 veckor.Han menade att det var därför kattungar brukar snutta och hålla på för att dom var vana att snutta på mamman.
Var riktigt förbanad på honom
här är en till som fatt kattungar, vi hoppas kunna kastrera henne sen när ungarna har flyttat. Min lilla tjej fick 4 kattungar, men en dog under dagen. Hon var så svag. Vi hittade de i fm i en bil vi har i garaget. Men nu bor ungarna och mamman i köket. En katt ska vi behålla, en ska min killes syster ha och en ska vi sälja.
Hej hej!
Jag har läst om katter och andra djur, läste mycket om djur ö.h.t när jag var yngre, men om just kattbebisar har jag inte läst så himla mycket om (tills nyligen) och ärligt talat så glömde jag nästan bort allting när bebisarna väl kom. Var helt chockad, konstigt nog. Vågade knappt se på dom, och då överdriver jag inte. Stod flera meter ifrån och det var först när någon här på FL sa att jag t.o.m kunde klappa bebisarna som jag gick fram och kollade närmare.
Jag är en djurvän rakt igenom, även om jag inte vet allt. Jag skulle göra allt för ett djur, vilket jag också gör för mina husdjur. Nu har jag både läst om katter och dessutom pratat med en veterinär och fått råd osv. Men vad jag också har lärt mig är faktiskt att katten är ett djur som sköter det mesta själv, givetvis måste man hjälp dom på traven. Man måste ju hålla koll, ge dom mat, omvårdnad och kärlek förstås. Kattmamman är fantastisk måste jag säga, hon tar riktigt bra hand om dom.
Hur som helst tycker jag att det är väldigt onödigt att vara spydig när man egentligen frågar "hur tar jag på bästa sätt hand om kattbebisarna, vad gör jag?" Jag frågade ju detta eftersom jag bryr mig om dom självklart och inte för att jag vill döda dom eller slänga ut dom.
Jag menar, det är väl i såfall bättre att lägga energi på riktiga djurplågare.
Kattmamman är en katt som jag valde att ta hand om eftersom ägaren inte ville ha henne, i värsta fall kunde det ha slutat med att kattmamman hade blivit utslängd vilket säkerligen hade resulterat i många kullar med kattbebisar = otroligt många hemlösa katter. Men i stället tog jag hand om henne och nu råkade hon bli med barn, slarvigt gjort av mig, men jag tar ändå mitt ansvar som ägare nu. Och jag tycker inte det är hela världen, klart hon ska få prova på att vara mamma. Tycker så mycket om bebisarna så det är sjukt. Har redan fixat nya hem till dom, dom får all omvårdnad dom behöver tills dess.
Men om det nu är så att ni verkligen oroar er så behöver ni inte göra det längre, även om jag är en otroligt dålig människa i vissa människors ögon. Det kanske är synd att det finns folk som är som mig - jag bryr mig inte, jag vet att jag kommer att göra något bra och jag vet att jag kommer att ta hand om mina kattbebisar. Detta var mina sista ord i den här tråden.
Vill också tacka alla som verkligen hjälpte mig på riktigt. Där och då behövde jag några akuta råd och det fick jag av vissa, tack vare er så mår bebisarna bra idag.
Ha det bra!
Grattis till kattbebisarna