HJÄLP! min katt födde nyss ungar!!
Okej!
Har ju vetat om att min katt är gravid och när jag räknade på det borde hon föda ungarna denna veckan, vilket hon gjorde idag! Vad i hela världen gör jag nu? Kan jag kolla på dom? Ta på dom?
Okej!
Har ju vetat om att min katt är gravid och när jag räknade på det borde hon föda ungarna denna veckan, vilket hon gjorde idag! Vad i hela världen gör jag nu? Kan jag kolla på dom? Ta på dom?
Du som kattmatte tycker jag gott kan pilla lite på bebisarna redan nu, så mamma katt vänjer sig vid att du tar i dom och grejar och donar. Och klappa lika mkt på mamma katt och beröm henne
Däremot tycker jag du gott kan vänta med att utomstående börjar pilla på dom ett tag.
TRE bebisar blev det! jag kan tydligt se att 2 av dom mår bra och dricker mjölk, men den tredje vet jag faktiskt inte, lådan ligger liksom gömd så det är svårt att se och pissen är helsvart också... vågar jag lyfta på den?
Det vet man inte säkert. Kullen vi fick nu föddes på 2 dagar. På kvällen och sen morgonen efter. Men har hon lagt sig till rätta, slutat morra och krysta och det har gått ett par timmar, då har hon antagligen pausat i förlossningen eller så är det färdigt.
Hur många ungar har hon fött nu?
Du kommer märka hur lådan ska stå, för det är något som kattmamman kommer att försöka styra lite över.
Ställ den på ett lämpligt ställe som du anser är bra, om kattmamma inte accepterar det nya stället så kan det hjälpa att bara bädda, raffsa, om lite i korgen eller bara vända lite på korgen.
Men om lådan redan står på ett bra ställe kan det ju vara onödigt att flytta på den. Om hon självmant gick dit och födde så har hon ju accepterat platsen. =)
Klart som 17 du ska lyfta upp den och kolla. Den kan ju vara missbildad!