Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-08-04 16:21:31 följande:
    Ännu en Bugga grej såld å 500.- till in på höstnews kontot vad ska jag nu prioritera för hopping?
    Stackars Bubblan . Vilka problem... Även om det verkar som om att det redan löst sig om jag tolkar ditt andra inlägg rätt .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-04 16:50:28 följande:
    Å ska man ha velour eller bomulls klänning till Julen?  *velig*
    Ha ha, jag har Småfolks rosa/röda äppelklänning som alt. Och den är i bomull. Så ja, du är inte ensam om att ha tänkt tanken . Sen vet ju båda du och jag att vi båda kommer hinna hitta nya alternativ .
    PS Men velour är egentligen mysigare. Fast det brukar bli varmt på jul med allt folk...

Ho ho, alla {#lang_emotions_tomte}
  • Stormis
    sara1981 skrev 2009-08-04 17:53:18 följande:
    Hur mycket för stora kläder köper ni till era barn? Tänker att man kanske köper och sen hinner tröttna på kläderna innan de hinner användas?Ibland hittar man ju fynd, men i för stor storlek.. Ursäkta svamlet, hoppas att nån förstår vad jag menar!
    Om det varit ett fynd så kan man alltid sälja det igen utan att gå back, så jag köper större coskå. Men max 1 stl för stort om det inte verkligen är nåt favvo... .
    h80 skrev 2009-08-04 18:03:41 följande:
    Hur är fleecejackorna med vantar på i jämförelse med lurvjackorna? Storleksmässigt alltså. Lillan har en 74 lurvfleece som passar bra nu men är lite stor. Funderar på att köpa en fleece med vantar på t, men vilken storlek ska man satsa på? 74-80-86-92? Vill helst att hon ska kunna ha den i vinter/vår
    Kan inte tala för jackorna, men om man tittar på overallerna så är min 80-lurv och 86-vant lika stora, fast vanten/86 har ca 6 cm längre ben. Så i gren/ärm ganska jämnstora, men med längre ben. Kanske inte är till nån hjälp, men iaf... Jag hade köpt 74 el 80 om jag var du. Min 80-lurv finns fortfarande lite växmån i grenen och massor i benen i till min 82 cm-tjej. Men så gillar jag inte heller alldeles FÖR stora kläder.
  • Stormis

Kikar in efter ett restaurangbesök. Hade Prolistern på uppladdning medan vi var borta, står fortfarande och validerar precis som i söndags... Men kasnke innebär det att alla auktioner kommer upp under natten iaf. Hoppas det, för detta var tredje försöket nu för att få upp alla... Puh.

• Stormis

God morgon alla!
    ANTLIGEN funkade uppladdningen på T så nu jäklars. Å redan 3 st på Köp-nu. Perfa!!! {#lang_emotions_money_mouth}

Mawe123 skrev 2009-08-05 09:04:09 följande:
    Hur är Katvig velourjackorna som kommer nu? Ser att de satt dit en knapp till i halsen, så nu är det tre. Bättre än förra säsongens två, men är den lika härlig som de äldre med fyra knappar, någon som sett/provat IRL? Såg att Kidzshop har den rosa randiga, någon som sett var den lila/gröna jackan finns?Appropå knapparna, varför ändrar man ett vinnande koncept, jag är helt såld på gamla modellen, tror vi har 6-7 stycken här hemma.
    Fast flera barn va? Bunkrade 4 st åt Karla, men använder dem aldrig. Vet inte varför, för de är så fina. Men nu åker de {#lang_emotions_cry}...
  • Stormis

Småfolks äppelhood, visst är den stor i stl eller kan Karla 81 cm ha 86/92? Eller bör jag köpa 74/80?

• Stormis
    JuliaochNelly skrev 2009-08-05 09:26:07 följande:
    godmorgon tjejer... hann inte in igår fastnade på vings hemsida totalt
    Resa på G? 

Vi funderar på att dra typ 6 v till Thailand nästa sommar/höst. Liksom passa på när jag ändå är föräldraledig. Har ett hus vi kan låna billigt där nämligen via en släkting.
  • Stormis
    Tjollabolla skrev 2009-08-05 09:37:26 följande:
    Tycker absolut man kan ha en storlek större i den, utan problem. 86/92 blev för liten till Milo i våras och han kan ha det mesta i den storlek fortfarande.
    Bra! Hoppas då att My little ztore har den kvar och att jag får den på köpet .
    *hatar att älska denna tråd* {#lang_emotions_sealed}
  • Stormis
    Mawe123 skrev 2009-08-05 09:39:16 följande:
    Vi eller rättare sagt sonen använder dem jämt. Bara en kille och han har mååånga Katvig velourisar, men bara en som bara hänger och aldrig blir använd, och det är den brunrandiga med två knappar Han har ofta NS och den orangea jackan eller den blå/rosa eller den lila/röda,tycker de är ett toppenplagg.Varför används de inte hos dej?
    Vet inte. Behövs bara nåt "varmare" används lurvarna och om nåt krävs under lurvarna blir de så bökiga. Så de blir tyvärr liggandes. Fast nu hoppas jag bli av med dem som sagt så slipper de ligga där och vara fina .
    H I L L A skrev 2009-08-05 09:44:22 följande:
    Hej !!! Stormis -- Är du här ???
    Här, men på väg. Nåt särskilt?
  • Stormis
    Stormis skrev 2009-08-05 09:51:04 följande:
    . Här, men på väg. Nåt särskilt?
    Aha, nu såg jag! Tror jag, om du bytt alias på T {#lang_emotions_dreamer}. Ordnar fraktfritt såklart . Ett skäl att ses igen, kul!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14