Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Busbellan skrev 2009-08-06 22:32:22 följande:
    Men då hade jag ju ganska rätt då Måste mäta Ella imorgon när hon kommer hem tror jag. Undra hur mycket hon har växt i sommar. Hur mycket växer en 2-åring per månad ungefär, nån som vet.Om hon var 88 cm i mitten av juni, visst borde hon kunna va ca 90 cm nu?
    På Karlas kurva så var hon 80 cm i juni (stämde ganska bra) och ska vara 86 cm i januari. Så "normalen enl kurvan" för en 2-åring är ca 1 cm/månad.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    solouniko skrev 2009-08-06 22:43:08 följande:
    Ja den är superfin verkligen! Har den okmmit till någon svensk shopp? Milla ska iallafall få en lurv rånis, men kanske en vanlig också? Till lite varmare dagar?  Det är ju änå inte -20/30 SÅ ofta nu för tiden..
    På B&R idag!
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-08-06 22:53:54 följande:
    är det nån som pratat med mysgrodan de senaste 3 dagarna?? hon svarar inte på mail alls..
    Hon är online nu ser det ut som??
  • Stormis
    Milliz skrev 2009-08-06 22:47:09 följande:
    Jo, den finns på bor. Lurvrånisar blir det nog här också tror jag. Men jag är så sugen på babuschka/pussel också. Måntro vilken stl Ella kan tänkas ha. 0-1 år kanske är för litet? Hon blir 1 i sep. Jag har aldrig haft någon rånis så jag vet inte alls hur de är i stl..
    Karla fyller 2 i oktober (visserligen mer liten än stor ), men hon kan ha stl 1 fortfarande. Fast i år sitter nog tvåorna/M bättre tycker jag nog. Men i brist på M-kanin så behåller jag S-kaninen! Den funkar j fortfarande .
  • Stormis
    Mitt livs lycka skrev 2009-08-06 23:01:34 följande:
    Nu vet jag inte riktigt om ni pratar om Molos rånarluvor men jag fick hem min idag (min första ever ) och jag tyckte nog att de är tighta i modellen. Köpte en i stlk 2-3 år och den är rätt trög att få på (fast då har ju iofs min son ganska stort huvud...)Summa summarum så var jag nog inte till någon som helst hjälp inser jag nu!
    Fast de ska vara tighta, annars blir det kallt om de små öronen. Jag har Småfolks också, som inte är lika tighta och de sitter inte lika bra, vrids liksom inte med huvudet. Om detta nu är till ngn hjälp .
  • Stormis
    ami skrev 2009-08-06 23:22:13 följande:
    Ok. Tack! Så till en 3-åring.. stl 2 då kanske. Eller 3??
    Spontant säger jag stl 2. Fast jag lovar inget eftersom jag har en tvååring. Men för henne är stl 2 för stor.
  • Stormis
    karmasus skrev 2009-08-06 23:51:37 följande:
    www.busochrackartyg.com/product1005/category1...
    Men det bar hjälmis de ville ha .
    karmasus skrev 2009-08-06 23:52:40 följande:
    jag brukar döda tråden.. så nu går jag och lägger mig =)
    Jag med
  • Stormis

Ville bara säga att EST fått in fågel-rånisar i alla stl för er som är på jakt!

• Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-07 15:43:36 följande:
    Ja med vissa plagg gäller det att man är på hugget, men iof så finns det ju ganska många shopar både på nätet och irl så jag tycker ändå man kan hitta det man vill ha.Jag beställde lite från HM tidigare idag, dom hade en hel del fint. Annars är det nog mest byxor som behövs här hemma, men jag väntar tills NS kommer.
    Såg fina lejontröjan på T. Har dessvärre redan jagat fatt i den tidigare. Annars hade jag gärna köpt av dig. Sååå fin!
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-07 15:49:30 följande:
    Ah...har nu insett att den är för liten, till min stooooora sorg Bra att du fått håll i en iaf
    Har du ingen större på lut då? Annars har du ju mer än NS att jaga . Själv sparar jag nog Småfolksfavvisarna till lillebror (å andra favvisar). Så en del av det jag får tag i nu, kommer jag att hålla på i 2 år till . Får väl se sen när det är dags dock... Lillebrors garderob är ju inte direkt tom på nya plagg heller sen vi fick veta att det är en han...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14