Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-09-25 18:36:00 följande:
    my-baby
    tack
    Everlonn skrev 2009-09-25 18:39:46 följande:
    Ha ha stod inte det? My-baby
    haha..nope..men jag såg i shoppingtråden vilken butik det var. Dock fanns tyvärr inte det jag ville ha där. Men jag kan tänka mig att dom kommer få in hyfsat många NS-beställningar ikväll
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-09-26 08:22:02 följande:
    Fast jag var iof sig där mot slutet och de hade iof sig lite koll på storlekar och så. Men det är ju svårt när det handlar om måånga plagg- och speciellt när alla sliter och drar i kläderna. Fast jag har ju ett stort motstånd mot reor överhuvudtaget. Jag vill vara själv i butiken och allt ska hänga snyggt och prydligt på galgar. Då var det betydligt lugnare på TWL
    hahaha...och du funderar på att åka på katvigsalg

nä skämt åsido så var det hyfsad ordning när jag var där...men man är ju inte direkt ensam i lokalerna
  • FL Lisa
    jompa skrev 2009-09-26 08:29:19 följande:
    Ja de är mina favvosar. Hade jag varit lite rik så hade jag bara köpt dessa plagg till mina ungar. I alla fall ytterplaggen.
    ja det är allt bra synd att man inte är lite rik
  • FL Lisa
    nattugglan5 skrev 2009-09-26 22:10:46 följande:
    ok... är du nöjd med den?
    har skrivit ett inlägg om den här

vidvagensande.blogg.se/2009/september/i-love-lurvs.html

dock får den inte bästa betyg av mig där..men det är inget personligt mot jackan bara det faktum att det är en jacka och ingen lurv.
    Men när kylan väl kommer så kommer jackan åka på och jag tror nog att vi kommer vara jättenöjda med den.
  • FL Lisa
    lillronya skrev 2009-09-26 22:23:30 följande:
    Härligt utlåtande! HAr just konstaterat att en av Emilios lurvar blivit för små. Det innebär att han bara har en kvar... HUr ska vi klara det?
    det klarar ni inte. men du ska ju på småfolksalg så det löser du då
  • FL Lisa
    Buttelina skrev 2009-10-01 10:40:11 följande:
    lite ot men jag vill höra vad ni tycker/brukar göra jag har alltid haft kavat eller liknande i vinterskor till mina barn... nu var vi på ett föräldramöte och där var flera som tyckte att det var såååå onödigt att lägga 500-700kr för ett par skor. de hade använt coops och ekohallen tex för 200-400kr/st och deras barn var inte kalla eller våta om fötterna... hur gör/har ni gjort?? känns ju inte kul att lägga 1000-1500kr på två par skor om man inte måste...
    jag har tidigare haft kavat åt Alvin men i år började jag resonera precis som dig. Vi har nu testat att inhandla billigare skor så får vi se hur dom verkar. Fungerar det inte så får vi köpa nya och fungerar det så är det ju superbra

Diskuterade det hela med min mamma och bror tidigare och ingen av dom har köpt skitdyra vinterskor till någon av sina barn (mamma har 4 och min bror 2) och ingen av dom har haft problem med det så jag hoppas det ska fungera för det finns ju som skojigare saker att lägga dom pengarna på.
  • FL Lisa
    Buttelina skrev 2009-10-01 11:10:20 följande:
    och jag älskar kavat. tycker dom andas super. mina barn har alltid varit lagom i dom. superfit och ecco är säkert superbra men FÖR dyra! så jäkla svårt. jag skulle ju aldrig få för mig att köpa skor begagnade heller..
    jadu bra fråga. Kan nog varit samma märke som liljan snackar om...vi köpte dom på Maxi i alla fall och dom känns väldigt snarlika Kavat.
    Sen har vi ett par från skopunkten också som fick följa med när jag och sambon köpte skor (det var ta 3 betala för 2). Tror märket på dom är Lejon eller något sådant.

jag skulle heller aldrig köpa skor begagnat. man går ju in skor och formar dom efter sin egen fot. Jag är jättekänslig själv för sånt. Får direkt problem med fötterna om jag försöker gå i någon annans skor så Alvin får alltid nya skor
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2009-10-01 22:07:31 följande:
    Men om du åker till våren så följer jag absolut med! Säkert 2-3 stycken till härifrån norr som vill med kan jag gissa  Milliz, bybo, kanske lilla ärtan? FL lisa? Ja, några är vi ju faktiskt så vi borde nog kunna få ihop några stycken tills dess 
    FL Lisa kan nog absolut vara intresserad!
    Har ju varit på en katvigsalg (dock bodde jag i stockholm då så det var ju liiiite smidigare) och det gav absolut mersmak
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-10-04 10:09:11 följande:
    Någon som vet hur man smidigast tar sig till Köpenhamn från Stockholm? Kollar flygbiljetter, men det känns som om biljettpriset äter upp rean lite. Jag är galet sugen på Katvig velour!
    jag åkte nattåget till köpenhamn när jag var på katvig sist och hem flög jag från malmö till bromma. Riktigt smidigt att landa i bromma dessutom...nära hem
    Men det kostar ju en del...så så mycket tjänar man inte rent pengamässigt. Men galet skoj är det så jag skulle påstå att det är värt det i alla fall.

Tror jag fick en flygbiljett för 300-400 kr och tågbiljetten låg väl också kring 400 om jag inte minns fel
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-10-04 10:20:55 följande:
    Ja, vi får se vad hon säger. Hello tjejjen! Just det, man kan ju flyga till Malmö istället. Jag bor iju nästa på Bromma Flygplats, så det känns ju onödigt att åka till rlanda härifrån!
    Japp Bromma är mycket trevligt. Dock har jag för mig att det typ är omöjligt att ta sig dit tidigt en helgdag (iaf från bromma)...både första flyget och tåget är väl framme lite väl sent.
    Jag var på Katvig en måndag? (en vardag var det iaf) och då var det inga problem med tider. I annat fall får du åka ner kvällen innan och sova över hos någon av de andra shoppinggalningarna här i tråden
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-10-05 13:03:01 följande:
    Alltså helt seriöst...Jag är ju 3-barnsmamma och borde gå under namnet hyfsat rutinerad. Hur kommer det sig då att Neah, som bajsade 7  (!!) gånger igår och är snorig, får springa omkring i bara trosor- alltså utan blöja- här hemma?? "Kommer kiss!"- Hörs det från soffan. Neej, tänker jag, inte kiss i soffan. Men tror ni att det var kiss som kom? Nej så, det var ju bajs i en mer kissaktig tappning! *Smart, Therése, jäkligt smart* 
    Hur tänkte du då?

du får ursäkta om jag ler lite här hemma. Inte allt för skoj hemma hos er men lite skoj lät hela historien allt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14