Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Om det för övrigt är någon som ska på Småfolksalg och känner att det är för lite sport att bara handla åt sig själv får gärna prata med min inbox

• FL Lisa
    Tjollabolla skrev 2009-09-16 19:42:31 följande:
    Hej flickor!! Imorgon ska tydligen Milo fotas på dagis, både i grupp och enskilt... HJÄLP! Vad ska han ha på sig?! Jag är lite inne på katvigs lila/grön randiga till den enskilda så det inte blir "för mkt"... Vad tror ni?
    hej hej! Skoj med fotografering..men förstår beslutsångesten

katvigs lila/gröna låter fint. Själv håller jag dock inte med om att man måste ha enfärgade eller "snälla" kläder på kort. Tycker det kan bli urtufft med mönster. Jag ääälskar regnbågen på kort för dom går att göra så attans fina i svartvitt. Personligen gillar jag bäst tröjor som sitter tight på kort så i det fallet går katvig bort..i alla fall på min lilla buse. Småfolks gamla modell sitter ju överlägset bäst

Annars tycker jag Milo är superfin i småfolktröjan du la in i BT nyss..den han hade när han provade en ny mössa.

Och så gillar jag Molos röd/orangea med lila muddar
  • FL Lisa
    Tjollabolla skrev 2009-09-16 19:54:28 följande:
    Åh ja den röd/oranga har jag oxå funderat på! Hmmm... sååå svårt! Regnbågen är oxå fin, men har en stor fläck mitt fram Nu är jag ju helt oförberedd på detta då jag inte riktigt fattat att det var imorgon dom skulle fotas... Sen kan man bara ta enskilda bilder om föräldern är med och jag lyckades få en tid imorgon eftermiddag Får väl se hur detta ska gå, hehe.
    haha..ja stor fläck mitt fram går ju helt klart bort direkt
    Kom även på att när dom fotas på förskolan så kan dom ha kluriga färger på bakgrunden också..svårt!! Jag gillar fotografer som använder helsvart bakgrund.

Men katvigs lila/gröna kan nog vara en riktigt bra idé
  • FL Lisa
    Raihana - Vilken underbar lurvsamling. Och den där åkpåsen är ju bara för härlig. Nästan så att jag har lust att köpa en sån trots att sonen är 2 och inte använder åkpåse vidare ofta numera
  • FL Lisa
    Stormis skrev 2009-09-16 20:44:22 följande:
    Vår muppiga Öppnisfotograf har de där tråkiga gråmelerade dukarna... Pratade med honom i våras och frågade om det inte gick ha enfärgat svart el vitt precis som i en vanlig studio? Jovisst sa han och berättade stolt på fotodagen att han hade med sig vit bakgrund. Tjo ho, tänkte jag. Tills jag såg vad han hade. Typ ett skrynkligt lakan ... Varpå han sen säger "Det hade kanske varit snyggt att drapera det . Snacka om att inte fatta nånting!!!!
    HAHAHA...förlåt att jag skrattar. Men vilken pucko. Skrynkligt tyg
    Jag förstår verkligen inte heller varför alla envisas med de där melerade dukarna. Mer svart åt folket!
    Raihana skrev 2009-09-16 20:42:39 följande:
    Tackar Ja, jag bara var tvungen att ha den där åkpåsen. Tänk vad den ska lysa upp i det gråa höstvädret!
    Japp..värsta färgklicken. Kan verkligen behövas nu till höst och vinter
  • FL Lisa
    LJ2 skrev 2009-09-16 20:46:50 följande:
    förresten. klar med rummet till lillan nu idag =)) en sån idiotdag igår.. slipa, dammsuga väggar, torka väggar, tapet med mönsterpassning, o vita tapeterna.. hann nääästan allt.. typ yttepytte ovanför fönstret o ovanför dörren kvar, men stog o sov typ.. =)) o det med 3 barn hemma som sprang ut o in hos mig, o skulle ha mat o blöja mitt i allt =)) så tog sin lilla tid.. så klart idag, o städat heela rummet, o satt upp tavlor o ställt in möbler o satt tillbaka dörr o allt =)) blev så fint =) fattas nån tavellist bara, ska ha upp hennes dopsaker o sånt som hon inte får leka med.. =)) men vilket flickrum hon fick!!
    vilken fart. Nu vill vi ju såklart se bilder på nya rummet
  • FL Lisa
    Incommunicado skrev 2009-09-16 20:47:39 följande:
    GRATTIS ALVIN!!!!
    tack
    LJ2 skrev 2009-09-16 20:50:40 följande:
    har fotat hela tiden med allt, så ska faktiskt lägga in dom på datorn.. =)) hade tänkt vänta till i morgon, men spela roll.. hämtar kameran o laddar in dom.. =)
    perfekt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14