Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

mortillsju skrev 2009-08-08 20:55:10 följande:
    Vilken bruna pratar ni om nu? *missat*
    Denna
    shop.verashus.se/collections/molo/products/molo-fleece-bear-med-luva
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-08 20:53:53 följande:
    Den bruna e ju bara sååååå fin!! Den har vi köpt   Dom blir ju som små nallebjörnar i de bruna *gulliga* Men oj! Det är ju snart ju!! Guuuud va mysit med liten bebis
    Ja lite föör snart för att jag ska hänga med tror jag{#lang_emotions_dreamer}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lillasyster i magen ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta

Hello flickor!

Jag instämmer i att HMs jeans(inte baggy) sitter superbra på smalisar..iaf slimfit modellen Och de håller såå bra både i kvalitet och färg

Zvartaliljan skrev 2009-08-09 11:15:59 följande:
    Hej hej. Kikar in en liten stund medans Maia är iväg hos pojkvännen (grannen) o leker lite. Igår överraskade en kompis med besök. Inte sett henne på över ett år o inte träffat hennes yngsta innan så det var verkligen jätteroligt Visar sig också att vi ska få bebisar nästan samtidigt nu, bara 5 dagar mellan våra bf Idag blir det slappardag här hemma och städa efter alla barnen som rev runt här igår. Sen imorgon ska jag på spa *längtar* Är liiite sugen på en lila lurv med gröna kantband, men hmmm...HUR ska jag befoga att vi "behöver" köpa en sån??
    Åh vad gott med spa- det skulle jag också behöva*gravidtrött*
    Och det där med lurvar är ett dilemma- jag har bestämt att hit ska det få flytta ännu en trots att det hänger 5 i hallen. Kööööp
  • Smultronhjärta
    Mosen08 skrev 2009-08-09 11:16:04 följande:
    Vad bör man ha för strl i molos värnarluvor till en normalstor 15 mån?
    Max hade S när han var så pass gammal och han har alltid haft stort huvud så jag hade inte tagit större om jag var du
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2009-08-09 11:26:48 följande:
    Ja det är min födelsedagspresent från sambon. En heldag på spa med bubbelbad, utetunna m.m o så en helkroppsmassage anpassad för gravida. med tanke på att han knappt kan röra mig utan att jag skriker så vet jag inte hur massören ska lyckas...har ont ÖVERALLT, särskilt ryggen. Vet du om jag kan bada bubbelbad?? Inte farligt i v.16 va?? Nu är det väl snart dags för fiabiffen o titta ut
    Åh en heldag*gottigt* Hoppas det känns lite bättre i kroppen efteråt
    Man brukar rekommenderas att inte bada bubbelbad här på mvc- pga infektionsrisken, uvi etc..
    Fiabiffen får nog allt titta ut snart-bara jag hinner måla klart innan så är jag nöjd
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-08-09 11:40:12 följande:
    Blir det en tös???????
    Japp Frågan är bara vad tösabiten ska heta? Vi har inte minsta lilla "känsla" gällande namn- jag har ju knappt fattat att jag ska hålla liv i två ungar snart
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-08-09 11:44:55 följande:
    gillar du gamla eller moderna namn? Skall det vara vanligt eller ovanligt. Ge mig någon hint så kan jag kankse komma med förslag??? Du kommer klara 2 aldeles utmärkt, för man har inget val Tro mig jag vet. Var också orolig innan men det löser sig själv. men det blir ju mindre egen tid
    Jag vill ha klassiskt och kort- det är allt jag vet.
    Och just nu är min oro mer gällande att överleva en förlossning än att överleva tiden efteråt*längre än så har jag inte kommit*{#lang_emotions_cool}
    ängeln83 skrev 2009-08-09 11:47:07 följande:
    Ah...då tar jag bort dom O du, vilken storlek köper du i tröjor från HM till honom (om du köper några)? Tänker mest på dubbel storlekarna.
    Max kan inte riktigt ha 98/104 ännu men jag skulle ändå köpa den stl till honom nu eftersom jag tycker hm:s kläder drar ihop sig efter ett par tvättar.
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-08-09 12:02:06 följande:
    hade du en jobbig förlossning förra gången. jag tyckte min andra var bättre trots att jag ahde förlossning skräck. För man vet vad man har att vänta sig. Jag visste att det kunde ta tid och jag visste att det skulle göra ont och det hjälpte mig faktiskt. Anna, maria, tina, Eva, Maja, Kajsa, Åsa, Emma, Emilia,
    Jag hade en flera dygn lång förlossning sist med allt möjligt strul hit och dit så ja, jag är nog ganska skiträdd infö vad komma skall{#lang_emotions_sealed}

Namnen är på helt rätt spår..det är såå svårt ju
    Busbellan skrev 2009-08-09 12:02:26 följande:
    Hmm, namn som är så roligt att fundera över Max och Saga tycker jag låter jättefint.
    Tycker jag också men Max kusin heter Saga så det kan bli aningens knepigt
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2009-08-09 12:04:57 följande:
    Jobbigt när det är dubbel storlekar, Liam ligger också mittemellan dom där två, köpte en t-shirt på HM i 98/104 men den ser verkligen jätte stor ut. Dom jag köpte i 86/92 är lika stora som Småfolks t-shirt i 86/92 (sommarens), och dom är ju ganska stora.
    Ja jag tror nog att 86/92 sitter perfekt på Max just nu-vi har inte så många hm t-shirts men kommer att skaffa inför höstens dagisstart. Kanske borde prova 98/104 igen på honom även om jag rent logiskt borde börja inse hur liten han är och hur saaakta han växer{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2009-08-09 12:11:15 följande:
    ajdå, nä då går det ju inte Kanske Lina, Minna, Milla, Stella, Tova eller Tyra
    Tycker nog att du har ypperligt god smak med din lilla Ella*hett namn på listan*
    nikki2006 skrev 2009-08-09 12:12:05 följande:
    Jag gick och pratade med en en sjuksjöterska om min förlossnings skräck, det var super bra. och om man är riktigt rädd så kan man få planerat ktejsar snitt
    Jo..min bm vill skicka mig hit och dit också och jag kunde få kejsarsnitt men tanken på ett stort operationsärr,liten nyfödd och galen Max känns som lite too much för mig. Jag piper om jag har skurit mig i fingertoppen liksom
    Jag kör på kaosstrategin ännu en gång- överleva måste jag och ungen måste ut så det är bara att åka med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14