Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jacao skrev 2009-08-09 12:14:02 följande:
    Max och Elin tycker jag är fint, eller Ida
    Jaa- Ida gillar jag också skarpt{#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lillasyster i magen ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2009-08-09 12:17:52 följande:
    Max och Ida röstar jag på Smutron - jag hade också en tuff förlossning och går på samtal för ev. planerat snitt men min kompis som var här igår fick mig ändå lite på andra tankar...ibland hjälper det att prata av sig med en som varit med om liknande. Hennes 2a förlossning hade gått som en dans och den minns hon bara med ett leende på läpparna...så då känns det som man kan ha lite hopp om att denna gången kanske det kommer gå jättebra. Snitt är ju ganska riskfyllt det också...vet inte vad jag föredrar längre...
    Jag håller tummarna för den där dansen-varenda människa pratar med mig om att vägen är lagd redan som om min kanal vore rena rama Autobahn

Hoppas du kommer till ro med hur du vill ha det-du har ju iaf lite längre tid att fundera..
    nikki2006 skrev 2009-08-09 12:19:47 följande:
    okej då kanske inte ett snitt är det bästa men jag tycker absolut du skall prata med en sjuksjöterska ändå. Kanske bara för att få lite tips och peppning. Jag stirrade på tobbes klocka varje gång jag fick en värk och var skitföörbannad på den hi hi Det hjälpte faktiskt att fokusera på en punkt. Prova det och så andas unde4r tiden såklart
    Äh jag har inte ens bestämt vilket sjukhus bilen ska styra mot när det är dags ännu,förnekelsen står högt i tak men andas ska jag absolut försöka hinna med
    ängeln83 skrev 2009-08-09 12:18:45 följande:
    Jag köpte några t-shirts förra veckan men jag har inte provat dom än, men då köpte jag 86/92 och som sagt, dom ser ganska stora ut, framför allt breda så jag tror nästan 98/104 blir lite väl brett till Liam. Mm...jag kollar alltid på lite större kläder för att sen inse att Liam inte växt så mycket som jag trott, han har i princip haft samma storlek sen förra sommaren.
    Jag också...inte konstigt att växagarderoben är överfull
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2009-08-09 12:27:49 följande:
    Butte Noah och Noel gillar jag, Joel heter Liams kompis så det går bort. Just pojknamn tycker jag är super svårt denna gång. Leon är fin men för likt Liam. Av flicknamn så gillar jag Meja, Enya och Thea, men gubben gillar inte några av dessa utan har snöat in på Melvin och Wilma.
    Åh jag röstar också på Liam och Meja-superfint ihop
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-08-09 12:28:49 följande:
    Ja meja är superfint, åhhhh vad svårt det är med namn
    Säger ju det....{#lang_emotions_dreamer}
    Zvartaliljan skrev 2009-08-09 12:32:23 följande:
    Ja jag har ju några månader på mig Skönt är det ändå att jag flyttat så jag slipper samma sjukhus...har ju noll tilltro till personalen eftersom det är till stor grund deras fel till varför förlossningen blev så traumatisk, och om bb här i Karlskrona har jag bara hört positiva saker vilket ju gör det lättare. En skräck är ju dock att ungen får för sig att titta ut runt jul- nyår då vi är hemma hos mina föräldrar o firar... = Kalmar sjukhus *MARDRÖMMEN!!!!!!!!!!*
    Jag har ju också flyttat sen sist och har längre till alla sjukhus nu även om jag inte kommer ihåg särskilt mkt från förra gången,som sagt, kaosstrategin gör att jag inte riktigt bryr mig hur,var och när... Eller jo, när börjar kännas aningens väsentligt Du får säga till liten att hålla sig på plats tills tomten har gjort sitt,tuta hem till Kallekrona som en galning och därefter inte röra dig ur fläcken
    ★(¯`°?.¸ღ♥ Max & Lillasyster i magen ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    oculus skrev 2009-08-10 14:08:11 följande:
    Hejsan! Undrar om ni kan hjälpa mig. Väljer mellan att köpa Molo overall och Miniature overall till sonen, men vet inte vilken som kan vara bäst för honom, en mycket aktiv 5-åring storlek 116 cl (han är 111 cm lång och mycket smal). Väljer mellan dessa: www.ajabajakids.com/shop.asp?mode=spec&item=6... www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... Har inte erfarenhet av dessa alls. Hur är de i kvalitet, bekvämlighet och storlek? Någon som känner till? Sååå tacksam för all hjälp jag kan få.
    Åh jag hade valt MAT- otroligt smidig och slitstark även om jag tror att den förstärkta Molon också den är bra. Den i mitten är supersnygg. Vilken du än köper så har du gjort ett bra val
  • Smultronhjärta
    oculus skrev 2009-08-10 14:39:06 följande:
    ahaa, så den är kanske inte så bred då i större storlekar som det ser ut på bilden? Det verkar ju vara en liten storlek på bilden (korta ben)? svårt val det blir! Kan ju inte köpa två, då han redan har en overall sedan förra året (en jättestor idaT som inte passar hans kroppsform så bra).
    Mat går att dra åt i midjan och även på andra ställen för att få en bra passfom sen har den nylonfoder i ben och ärm för att man lätt ska glida i den men fleece i övrigt..Jag tyckte att Molon vi hade var bra mkt jobbigare att komma i (säger hon som har ännu en Molo i växagarderoben{#lang_emotions_dreamer}) Ska vi köpa en ny i år så blir det en Mat-bara positivt att säga om den
  • Smultronhjärta

Sådär..nu har jag spanat in nya Småfolk och det var ju bara två stycken tröjor som jag fastnade för- tur det kanske med tanke på att jag egentligen inte får köpa fler och då ändå ska på salgen i höst{#lang_emotions_innocent}
    Overallen däremot är jag väldans nyfiken på{#lang_emotions_tongue_out}

• Smultronhjärta

God kväll flickor

Vad shoppas? Meandi skulle jag tro..stor och trött som man börjar bli så har jag idag ändå konstaterat att det blir till att släpa sig till Stormis för att klämma på irl på plaggen*sugen ju*

Bubblan: Ska du packa flyttlådorna till Söderhamn så säger jag Skärså- där är mysigt

• Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2009-08-10 19:57:33 följande:
    Jag är ju "hemmablind"  ju... Allt bra me dig o magen?
    Såklart Ni har ett himlans roligt second hand därborta i Söderala*smultron köpte med en massa krafs hem därifrån*

Allt är bara bra med oss- jag är något less på att vara gravid dock så nu tar jag snart en förlossning bara jag slipper Hur är det med er däruppe?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14