Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

pipsa skrev 2009-08-12 15:05:50 följande:
    HEJHar gått och blivit Molo tokig nu tänkte köpa Molo - Fleecedräkt Unity - Brazil blue till sonen och nån lurv jacka till dottern nu. undrar jag hur dom e storlekarna? stora små normala?
    Normala, men mer stora än små .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    melizza skrev 2009-08-12 15:12:12 följande:
    Halloj!!!Är det nån som har provat lurv rånarluvorna??? hur är dem i strl och sitter dem bra??? En annan helt OT fråga.....vad köper man i bröllopspresent till min sambos bror som gifte sig i somras i smyg??? och hur mycket lägger man egentligen på en bröllopspresent till sin bror???De har liksom allt så det är svårt att komma på nåt dem vill och behöver ha...tips TACK!!!
    Jag har köpt M /2-3 är till Karla som är 22 månader och liten. Den sitter bra, hade säkert kunnat ha mindre dock, men det kändes dumt att köpa. Så ganska normala?
    pipsa skrev 2009-08-12 15:15:33 följande:
    tack för svar. då kan jag lungt köpa fleacedräkt storlek 92 till min stora 1,5åring
    Jodå. Jag har 80 till min lilla 22-mån . (Fast jag hde köpt 86 om jag köpt nu).
  • Stormis
    JsN skrev 2009-08-12 15:35:43 följande:
    Jag köpte faktiskt 92 på fleeceoverallen... Ungen lär väl drukna i den, men den är för att sova i. Hur dags var det idag?
    Jo, å så kan han kasnke ha den nästa höst med. Då blir den väldans billig genast . Vilken blev det?

Halv sju är kvällsmaten serverad och kläderna börjar packas upp. Så senast sju borde hon vara igång när alla satt sig ner .
  • Stormis
    melizza skrev 2009-08-12 15:41:35 följande:
    har du ingen bild på hur den sitter på din dotter???vi har vanliga rånarluvor i tyg i strl M är bäst och sen har vi även stickad rånarluva i S och den sitter perfekt så jag funderade på om jag skulle ta S eller M
    Nope, sorry och jag kan inte fixa det förrän i helgen heller. Jag har haft flower i S (såld) och nu köpt en ny M. Den sitter likadant som Babushkorna i M. De stickade har jag ingen uppfattning om. Så om de i tyg sitter bra i M hade jag tagit en M.
  • Stormis
    JsN skrev 2009-08-12 15:41:38 följande:
    Jo, pytte lär nog kunna ha den nästa vinter också (frågan är om man vill ha fleeceoverall på en treåring?) Blir du förvånad om jag säger leaf? Strålande, jag hämtar inte på dagis idag så jag tänkte komma direkt från jobbet. Har lite kvar att ta tag i sedan semestern...
    Är det den gröna med turkos? Slänger mig inte så galant med färgerna .
  • Stormis
    JsN skrev 2009-08-12 15:50:03 följande:
    Japp www.matadorkids.se/index.php?act=viewProd&pro... Helt underbar färg. Hoppas den kommer imorgon! Det blev lite pins också... (JAg som inte behöver handla något)
    Då var det den jag trodde *bättre koll än vad man kan tro * Den passar M helt fantastiskt bra!
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-08-12 15:54:37 följande:
    Hello!Åh vilken söt liten råååsa bubbla bt Hur lång är hon och vilken stl är det på lurven? *fundilerar på om jag har valt rätt stl*
    Nämen, är du inte på väg ännu . Du som brukar hänga på låset !
  • Stormis
    1 och 1 är 3 skrev 2009-08-12 16:00:51 följande:
    Sååå fin bubblan blev i lurven!! Härlig färg!!Stormis och smultron tar de lugnt med shoppingen ikväll nu va!?
    Ingen fara. Jag är faktiskt inte speciellt överväldigad {#lang_emotions_undecided}. Så förhoppningvis komemr det finare komplementnyheter sen . Men det kanske blir finare när man ser dem live?
    Smultronhjärta skrev 2009-08-12 16:03:42 följande:
    Samma stl som jag väntar hem till Max då- borde bli jättebra även här He he..nej jag väntar snällt hem maken först..Jag och Max har precis provat meandi kläder nya direkt från påsen(!) bara för att se vilken storlek som ska införskaffas..Åh vad man behöver köpa fler kläder då....*not*
    *asg* och inte förvänad
  • Stormis
    1 och 1 är 3 skrev 2009-08-12 16:14:29 följande:
    Inte!?!? JAg gillar denna kollektionen mer än förra, om jag nu får lov att säja så-....
    Liksom inte ett enda "måste" för mig... I våras hade jag massor! Men kanske är det för att jag bunkrat så mycket fint och just nu håller på och rensar. Vill inte fylla med "helt-ok-plagg". De har jag ju just rensat bort. Men gröna pussgrodan känns given osedd iaf! Å lite velourbrallor så klart.
  • Stormis

Smultron: Var går gränsen för bunkring . 200

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14