• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Zvartaliljan

Hmm när ni ändå är inne på ämnet...hur sent kan man anmäla ärr och få ersättning?? Min mamma påpekade detta för mig häromdagen bara när hon tittade på mina ärr på armen som jag har sen de tog ut en P-stav för 4 år sedan som hade växt fast. det är tre fula ganska stora ärr som aldrig kommer försvinna. Jag visste inte när det hände att man kunde få ersättning för ärr...

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 11:56:49 följande:
    Hmm när ni ändå är inne på ämnet...hur sent kan man anmäla ärr och få ersättning?? Min mamma påpekade detta för mig häromdagen bara när hon tittade på mina ärr på armen som jag har sen de tog ut en P-stav för 4 år sedan som hade växt fast. det är tre fula ganska stora ärr som aldrig kommer försvinna. Jag visste inte när det hände att man kunde få ersättning för ärr...
    Inte en aning men ring & kolla med ditt försäkrings bolag .
    Nu bloggar jag här igen :)
  • LJ2
    Tibell skrev 2009-07-08 11:50:16 följande:
    åhhh nu fick jag upp hoppet!!
    hittat på en sida, men fel stl.. 74 o 80 bara.. kollar vidare.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-08 12:01:04 följande:
    det jag har nu eller det jag hade då?? Det är så knepigt tycker jag...försöker läsa på deras hemsida men man fattar ju nada med det språket som de använder...det är som att de VILL att man inte ska förstå...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Tibell
    LJ2 skrev 2009-07-08 12:02:45 följande:
    hittat på en sida, men fel stl.. 74 o 80 bara.. kollar vidare.. =))
    åhhh tack snälla!! Håller på att leta jag med
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2009-07-08 11:56:15 följande:
    OK, så Noels ärr vid ögat som han fick när han ramlade in i hörnet på vardagsrumsbordet skulle kunna ersättas om det fortfarande syns om ett år? Har aldrig haft en tanke på att man får ersättning för sånt
    Jadå, det kan han absolut få. Kolla lite med ert försäkringsbolag och vad ni har för slags försäkring.

Det gäller ju även sjukhus vistelser och sånt, vi fick en rejäl ersättning efter våra 2 veckor på Neo, och även för det dygnet vi var på sjukhuset när han hade sytt.
    LIAM
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-07-08 12:01:04 följande:
    Jag måste bara säga att din lilla är så fin i sin pippitunika! *vill ha till S*
  • ängeln83

Men åååh va svårt det är att packa, har lyckats begränsa mej lite men 11 linnen, 15 t-shirts och 10 långärmade är liiiite mkt för 1 vecka va?

LIAM
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:04:17 följande:
    Jadå, det kan han absolut få. Kolla lite med ert försäkringsbolag och vad ni har för slags försäkring. Det gäller ju även sjukhus vistelser och sånt, vi fick en rejäl ersättning efter våra 2 veckor på Neo, och även för det dygnet vi var på sjukhuset när han hade sytt.
    Jaha, där ser man.

Smakråd please. Vad ska man köpa?

www.luckylittleme.se/product.asp

Är det snyggast med hela print även på ärmarna eller ska man ta med olikfärgade ärmar och med den sedvanliga knappen?
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 12:03:18 följande:
    det jag har nu eller det jag hade då?? Det är så knepigt tycker jag...försöker läsa på deras hemsida men man fattar ju nada med det språket som de använder...det är som att de VILL att man inte ska förstå...
    det du hade då. Min sambos skada gick på hans mammas hemförsäkring då. För han vara bara 16 då olyckan hände.
    mortillsju skrev 2009-07-08 12:05:35 följande:
    Jag måste bara säga att din lilla är så fin i sin pippitunika! *vill ha till S*
    Tack
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:04:17 följande:
    Jadå, det kan han absolut få. Kolla lite med ert försäkringsbolag och vad ni har för slags försäkring. Det gäller ju även sjukhus vistelser och sånt, vi fick en rejäl ersättning efter våra 2 veckor på Neo, och även för det dygnet vi var på sjukhuset när han hade sytt.
    Hoppas du  såg mitt svar en bit upp, hade jag varit er så hade jag kollat med dom vad som gjorde att dom först talade om så höga summor och se drog ner det.
    Nu bloggar jag här igen :)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14